וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אודם" של יהונתן סגל לפסטיבל ברלין

עינב שיף

15.12.2010 / 11:24

הסרט, שעורר סערה בעקבות טענה כי הוא משווה בין חיילי צה"ל לנאצים, יתמודד על פרס דב הזהב בפסטיבל היוקרתי. "ניסו לגרור אותי בכוח לחזיתות שהן לא לי", אומר סגל לוואלה! תרבות

הישג לקולנוע הישראלי: הסרט "אודם" של יהונתן סגל התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין ויתמודד על פרס "דב הזהב" שם, כך הודיעה היום (רביעי) הפקת הסרט. הסרט הוא מותחן ישראלי-אנגלי, המתאר את סיפורן של שתי נשים פלסטיניות שהיגרו מרמאללה ללונדון. בסרט מככבות נטלי עטיה וקלרה חורי, לצד מורן רוזנבלט וזיו ויינר, המגלמות את שתי הנשים בצעירותן.

"אודם" עורר סערה לפני מספר חודשים, כשיאיר לפיד תקף בטורו את הסרט בעקבות ברושור אנגלי שתיאר השוואה בין הנעשה בשטחים לבין סיפור השואה. בעקבות הטור, קרן הקולנוע הישראלי הודיעה על השעיית תקציב התמיכה לסרט, עד לבירור הנושא עם סגל, שהגיע עד הכנסת כדי להגן על יצירתו. "אני מאוד נרגש", אמר סגל בתגובה ראשונה על הכניסה לתחרות בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני לא יודע אם זה ניצחון על המבקרים או לא. כולו עשיתי סרט וניסו לגרור אותי בכוח לחזיתות שהן לא ענייני. יש לי מה להגיד בנושא, אבל כרגע אנחנו נרגשים מהידיעה הזו ומנסים לעכל. צריך להתכונן מהר כי בכל זאת, זה פסטיבל ברלין".

זו הפעם השניה של סגל כבמאי בתחרות, לאחר שסרטו הקודם, "קשר עיר" הגיע לפסטיבל בשנת 1999. השנה יוקרנו בברלין "אומץ אמיתי" של האחים כהן, שיפתח את הפסטיבל היוקרתי, אך לא יהיה חלק מהתחרות.

בנוסף, הוכרזו שמותיהם של שישה מהסרטים האחרים המשתתפים בפסטיבל: "Coriolanus", סרט הבכורה של השחקן ראלף פיינס כבמאי, המבוסס על טרגדיה בעלת אותו השם שכתב המחזאי האנגלי ויליאם שקייספיר. בסרט מככב פיינס עצמו, לצד ג'רארד באטלר ו-ונסה ראדגרייב. "Pina", סרט מחול שביים וים ונדרס בתלת-מימד אודות אגדת המחול פינה באוש שהלכה לעולמה והסרט עצמו יהיה מחוץ לתחרות; "The Future", הפקה אמרקינית גרמנית משותפת, בבימויה של מירנדה ג'ולי; הסרט האמריקני "Yelling To The Sky", שביימה ויקטוריה מהוני, יוקרן בבכורה עולמית. ושני סרטים נוספים: "If Not Us, Who?" מגרמניה ו- "Our Grand Despair" הפקה טורקית-גרמנית-הולנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully