וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעוף על המאה מיליון: תחזית שוברי הקופות של 2011

19.12.2010 / 12:20

גל גדות, ביל קלינטון, מנה כפולה של ג'וני דפ, ולא פחות מחמישה סרטים עם הספרה "4" בשם שלהם - זה מה שמצפה לנו בין שוברי הקופות של 2011

האם "הרשת החברתית" הוא הסרט הגדול של השנה, או שמא דווקא "התחלה" ראוי לתואר הזה? האמת היא שאת מנהלי האולפנים בהוליווד, הדיון הזה לא ממש מעניין. הם טרודים כעת בהכנת השטח לשוברי הקופות הפוטנציאליים של שנת 2011 הקרבה ובאה, וזו צפויה להיות עונה קופתית עשירה ומסקרנת במיוחד.

מצד אחד, כמה להיטים בטוחים יתחרו ביניהם על תואר "האירוע הקולנועי של השנה". מצד אחר, יבצעו האולפנים כמה ניסיונות החייאה בסדרות סרטים שנמצאות רגע לפני מוות קליני, יהמרו על כמה פרויקטים שעשויים להתגלות כהברקה אך גם כאסונות מסחריים ויציגו לשוק לא פחות משלושה גיבורי-על חדשים. אז מי יצחק ומי יבכה כל הדרך אל הבנק בשנה הבאה, ואיזה סרטים אנחנו הולכים לפגוש ב-12 החודשים הקרובים על כל שלט חוצות אפשרי? הרשימה לפניכם, כל תאריכי ההפצה והשמות נתונים לשינוי.

רנגו

פוסטר הסרט "Rango". imdb
"שודדי הקריביים", גרסת הספגטי באנימציה. כרזת "רנגו"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 4 במרץ.

כנהוג בשנים האחרונות, עונת שוברי הקופות תתחיל כבר במרץ, והפעם עם "רנגו", סרט האנימציה הראשון של גור ורבינסקי, מי שאחראי להצלחות הגדולות של "הצלצול" ושל "שודדי הקריביים". ורבינסקי ישתף פעולה עם חברו משכבר הימים, ג'וני דפ, שלפחות עד הכישלון הטרי של "התייר" היה השם המהימן ביותר בכל הקשור לשבירת קופות בשנים האחרונות.

בפעם הקודמת ששיתפו פעולה הצדיעו ורבינסקי ודפ לז'אנר סרטי הפיראטים, והפעם הם מבטיחים להרים מחווה משעשעת למערבוני הספגטי. מעריצי דפ, אל דאגה - אתם עוד תפגשו אותו פעם נוספת בכתבה זו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

צעקה 4

מתוך "צעקה 4". imdb
בחזרה לזירת הפשע. מתוך "צעקה 4"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 15 באפריל.

בימינו סרטי המשך מגיעים לאקרנים פחות משנה לאחר הפרק הקודם, אבל במקרה של "צעקה 4" זה קורה באיחור של 11 שנה. אז מה פתאום הם נזכרו? אולי בגלל שהקריירות של כל המעורבים בסדרת קומדיות האימה לא בדיוק התרוממו בעשור האחרון, כך שהבמאי ווס קרייבן וחבריו הבינו שאין להם ברירה אלא לחזור למקורות. נוסף לקרייבן, גם התסריטאי קווין וויליאמסון והכוכבים נב קמפבל, קורטני קוקס ודיוויד ארקט (שעתה כבר אינם זוג) עדיין כאן, אבל עיקר האטרקציה תהיה הרבה דם טרי.

מהיר ועצבני 5

מתוך "מהיר ועצבני 5". imdb
ושוב איתכם: גל גדות. מתוך "מהיר ועצבני 5"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 29 באפריל

סדרת סרטי הפעולה ממשיכה להתגלגל, וגם הפעם עושה זאת עם גל גדות. החידושים הפעם: העלילה תתרחש בברזיל, ודווין "דה רוק" ג'ונסון יצטרף לצוות השחקנים בניסיון לשקם את קריירת האקשן שלו.

תור

מתוך "תור". imdb
גיבור-על בניחוח שייקספיר. מתוך "תור"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 6 במאי

ב-2012 יגיע לאקרנים בארצות הברית הסרט שאחריו כל חובב קומיקס יוכל למות בשקט: "The Avengers", שיאגד את מיטב גיבורי-העל מן החוברות של מרוול. שוחרי המסך הגדול כבר הספיקו לעשות היכרות מעמיקה עם כמה מהם, למשל איירון מן והענק, והשנה תינתן להם הזדמנות להתוודע לשני גיבורי-על שטרם פקדו את המסך הגדול, לפחות לא בשנים האחרונות: תור וקפטן אמריקה. מבין השניים, הסרט על הלוחם המיתולוגי תור נראה מבטיח יותר, בעיקר בגלל שקנת בראנה אוחז בשרביט הבימוי, מה שמבטיח להזריק לז'אנר קצת נפח שייקספירי. מי שמעדיף את גיבורי-העל שלו קצת קלילים יותר, יקבל את "קפטן אמריקה" ביולי.

שודדי הקריביים 4: זרמים זרים

מתוך "שודדי הקריביים 4". imdb
יותר מאי פעם, הכל בידיים שלו. ג'וני דפ ב"שודדי הקריביים 4: זרמים זרים"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 20 במאי

אורלנדו בלום וקיירה נייטלי כבר לא פה, גם הבמאי גור ורבינסקי הלך לחפש הרפתקאות אחרות ואפילו התקציב צנח משמעותית. לפיכך, יותר מאי פעם, עתיד הפרק החדש בסדרת "שודדי הקריביים" מונח בידיו של קפטן ג'ק ספארו, הלא הוא ג'וני דפ. פנלופה קרוז הוזעקה כחיזוק, ובתסריט הפעם אמורה להיות עלילה של ממש, אבל אפשר לדאוג מכך שהבמאי הוא רוב מרשל. אמנם מרשל ביים את "שיקגו" זוכה האוסקר, אבל אין לו שום ניסיון באקשן, ושני סרטיו האחרונים, "זיכרונותיה של גיישה" ו"תשע", היו איומים ונוראים.

בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2

מתוך "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2". imdb
סליחה, מה הקשר לווגאס? מתוך "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 27 במאי.

גיבורי הקומדיה המצליחה והמשפיעה של השנים האחרונות חוזרים להתהולל שוב, והפעם בתאילנד. מל גיבסון היה אמור להצטרף לחגיגה אבל סולק מהדרך כדי למנוע ולו את החרם הקטן ביותר נגד הלהיט הפוטנציאלי, שאמור להיות סרט היציאה האולטימטיבי של האביב. וכדי להוכיח עד כמה סדרת הקומדיות הזו נמצאת בלב המיינסטרים, מפיקיה אף גייסו לצוות השחקנים את שירותיו של הנשיא הפופולרי ביותר בשני העשורים האחרונים, ביל קלינטון. השאלה האמיתית: האם מפיצי הסרט בארץ שוב יעוותו את שמו המקורי ("The Hangover") אפילו שבמקרה זה הגיבורים בכלל לא עושים את דרכם לווגאס, ואיך הם ייצאו מהברוך שנוצר בעקבות התרגום הקלוקל המקורי? הצעת המערכת: "בדרך לחתונה עוצרים בפטפונג".

קונגו-פו פנדה 2

מתוך "קונג-פו פנדה 2". imdb
בא לתת מכות: ז'אן-קלוד ואן-דאם. כרזת "קונג-פו פנדה 2"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 27 במאי

בסוף השבוע של יציאתו ייתקל "בדרך לחתונה" ביריב קשה בדרך לשליטה בקופות ארצות הברית - הפרק השני בעלילותיו של הדב השמנמן וחובב אמנויות הלחימה. ג'ק בלאק ואנג'לינה ג'ולי שוב יתרמו את קולותיהם לסרט האנימציה, והפעם יצטרפו אליהם גם ז'אן-קלוד ואן דאם, גארי אולדמן וכמה שחקנים ותיקים אחרים, שאולי ימשכו לאולמות גם את הקהל הבוגר.

X-Men: First Class

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה הכל התחיל. עטיפת הקומיקס שעליו מבוסס "X-Men: First Class"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאריך יציאה בארצות הברית: 3 ביוני

לאחר שברט רטנר לא הביא את התוצאות המצופות בפרק השלישי שלה, וגאווין הוד עשה בושות ב"וולברין", פרויקט צדדי מטעמה, נקרא מתיו ווהן, הבמאי הבריטי המהולל של "קיק-אס", להציל את סדרת "אקס-מן". לשם כך הוא גייס כמה מן השחקנים הצעירים הבולטים במולדתו, ובהם ג'יימס מקאבוי ("כפרה") ומייקל פסבנדר ("רעב", "מחוץ למים") וכן את התגלית האמריקאית ג'ניפר לורנס, שככל הנראה תהיה השנה מועמדת לאוסקר על הופעתה בדרמה המחוספסת "קר עד העצם", ואת ג'נוארי ג'ונס מ"מד מן". כנהוג בזמננו, העלילה תציג מה שנקרא בעגה המקצועית "פריקוול" - כלומר, ווהן יעקוב אחר ימיהם הראשונים של פרופסור אקס ושל מגנטו, שאותם אנו מכירים מהפרקים הקודמים כאנשים באים בימים.

The Green Lantern

מתוך "The Green Lantern". imdb
רשמית, החתיך החם בהוליווד. ריאן ריינולדס ב"The Green Lantern"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 17 ביוני

והנה עוד גיבור-על חדש, והפעם לא מסדרת "The Avengers" אלא מבית היוצר של DC Comics. הפעם זהו הגרין לנטרן, טייס הניסוי שזוכה בטבעת קסומה ויוצא להגן בעזרתה על העולם. מלאכת הבימוי הופקדה בידי מרטין קמפבל, שהצליח ב"קזינו רויאל" לעורר לחיים (באופן זמני) את ג'יימס בונד, ואת התפקיד הראשי קיבל ריאן ריינולדס לאחר שגבר על ג'סטין טימברלייק ועל ברדלי קופר, ובכך הכתיר את עצמו רשמית לחתיך הכי חם בהוליווד. לא להתבלבל בין סרט זה ל"הצרעה הירוקה", סרט גיבורי-העל של מישל גונדרי, שייצא לאקרנים כבר בינואר ולבטח יתחבב על היפסטרים ועל מבקרי קולנוע, אבל יתרסק בקופות.

מכוניות 2

מתוך "מכוניות 2". imdb
כשמייקל קיין פגש את פיקסאר. מתוך "מכוניות 2"/imdb

תאריך יציאה בארצות הברית: 24 ביוני

בין כל הלהיטים המהוללים של פיקסאר בשנים האחרונות, יצירת המופת הלא מוערכת דיו "מכוניות" קצת נשכחה - אחרי הכל, היא לא היתה הצלחה מסחררת בקופות ואפילו הפסידה את האוסקר ("תזיזו ת'רגליים" של וורנר זכה באותה שנה), כך שהיא הלכה לאיבוד בין "משפחת סופר-על" ל"רטטוי". אבל מנהלי פיקסאר שמרו לה מקום חם בלב, וחמש שנים לאחר הפצת הפרק המקורי בחרו ליצור לו סרט המשך. המכוניות מן הפעם הקודמת ימשיכו לחרוך את הכבישים, אבל במקרה זה יעשו זאת באירופה במסגרת של מחווה לז'אנר הריגול ובתוספת של מייקל קיין לצוות המדבבים.

רובוטריקים 3

פוסטר הסרט "רובוטריקים 3". imdb
ינצל את הרוח הפטריוטית של יום העצמאות כדי למקסם רווחים. כרזת "רובוטריקים 3"/imdb

תאריך הפצה בארצות הברית: 1 ביולי

"רובוטריקים" הראשון היה הפתעה עצומה לטובה, השני כבר סימל את כל מה שרע בסרט הקיץ ההוליוודי, וכל המעורבים בעניין מבטיחים כי הלקחים הופקו - בראש ובראשונה, מייגן פוקס עפה כי עיצבנה את הבמאי מייקל ביי - כך שהפרק השלישי יהיה הטוב בסדרה. הפעם העלילה תרתום לטובתה את הקרב בין ארצות הברית וברית המועצות על השליטה בחלל, וכיוון שהסרט מופץ בסמוך ליום העצמאות האמריקאי, נראה שזה בדיוק הסיפור המושלם כדי לנצל את הרוח הפטריוטית ולמקסם רווחים.

הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2

מתוך "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1". imdb
האירוע הקולנועי של הקיץ? מתוך "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2"/imdb

תאריך הפצה בארצות הברית: 15 ביולי

זהו, סדרת הסרטים המצליחה אי פעם מגיעה לסיומה. כל עוד שג'יי.קיי רולינג לא תחשוב אחרת, זה יהיה סוף מוחלט בהחלט, כך שאנשי השיווק ינצלו זאת כדי להציג את הסרט כאירוע הקולנועי הגדול של הקיץ. סביר להניח שזה יעבוד להם.

הדרדסים

מתוך "הדרדסים". imdb
הו דה פאק איז גרגמל? מתוך "הדרדסים"/imdb

תאריך הפצה בארצות הברית: 3 באוגוסט

אם הרייטינג הגבוה שבו זכו זה עתה השידורים החוזרים של הסדרה מלמד משהו, הרי שסרט האנימציה על פי "הדרדסים" יהיה הצלחה גדולה בקופות ישראל. לגבי ארצות הברית זה כבר סיפור אחר, שכן המאבק המתמשך בין גרגמל ליצורים הכחלחלים אינו חלק כה מרכזי בפולקלור האמריקאי. כך או כך, הנוכחות של ניל פטריק האריס ושל האנק עזריה בצוות המדבבים אמורה להבטיח שהסרט אולי יפנה בעיקר לילדים, אבל יספק הנאה גם למעריצים הבוגרים יותר של הסדרה.

דמדומים 4: שחר מפציע, חלק 1

'The Twilight Saga: Eclipse'. GettyImages
ימשיכו להלהיט את מיטב נערי ונערות העולם. רוברט פטינסון וקריסטין סטיוארט בהקרנת הבכורה של הפרק הקודם בסדרת "דמדומים"/GettyImages

תאריך הפצה בארצות הברית: 18 בנובמבר

מפיקי "דמדומים" התלהבו מהטריק שעשו הקולגות בוורנר עם "הארי פוטר" והחליטו שהם רוצים גם. בהתאם לכך, הפרק הרביעי בסדרת "דמדומים" יחולק לשניים - וסביר להניח שהקהל השבוי ממילא ישלם פעמיים בלי לשקול זאת ולו פעם אחת. את שני הפרקים יביים ביל קונדון, אחד היוצרים המוערכים בהוליווד, שביים את "אלים ומפלצות" ואת "נערות החלומות", וגם הפעם תעמוד לרשותו השלישייה הלוהטת קריסטין סטיוארט, רוברט פטינסון וטיילור לאוטנר.

משימה בלתי אפשרית 4

צילומי "משימה בלתי אפשרית 4"  יוצאים לדרך. רויטרס
שחקני חיזוק: הבמאי של "משפחת סופר-על" והכוכב של "מטען הכאב". מתוך צילומי "משימה בלתי אפשרית 4"/רויטרס

תאריך הפצה בארצות הברית: 16 בדצמבר

הפרק הרביעי בעלילותיו של הסוכן המיוחד איתן האנט (טום קרוז) יגיע לאקרנים בארצות הברית רגע לפני חג המולד הבא. כנהוג בסדרה, גם הפעם התחלף הבמאי, ועכשיו מי שאוחז במושכות הוא יוצר האנימציה המצליח בראד בירד ("משפחת סופר-על"), שמתמודד לראשונה עם שחקנים בשר ודם, ובהם גם ג'רמי רנר ("מטען הכאב" ו"גנב עירוני") וצוות של כוכבים וכוכבניות מנקודות שונות של הגלובוס שאמורים לשפר את סיכוייו הכלכליים של הסרט ברחבי העולם.

טינטין

כרזת הסרט "טינטין". imdb
סטיבן ספילברג ופיטר ג'קסון ינסו לשכנע את הקהל האמריקאי להתאהב בקומיקס הבלגי. כרזת "טינטין"/imdb

תאריך הפצה בארצות הברית: 28 בדצמבר


סדרת הקומיקס הבלגית הקלאסית "טינטין" מכרה מאות מיליוני עותקים ברחבי העולם, התחבבה על הדאלי לאמה, השפיעה על אנדי וורהול ועל רוי ליכטנשטיין וגם כבשה את לבם של שניים מן הקולנוענים החזקים בדורנו, סטיבן ספילברג ופיטר ג'קסון. אלה יגשימו בכריסמס הבא את חלומם ארוך השנים ויביאו את הסדרה אל הבד בעזרת טכניקות של לכידת תנועה ושימוש בתלת-ממד. הפעם ספילברג מביים וג'קסון מפיק, ובמידה שהפרק הזה יצליח, הם יתחלפו בתפקידים בסרט ההמשך. ולמה בעצם אי אפשר לחתום מראש על הצלחה? כי עם כל הכבוד לשני היוצרים בעלי שיעור הקומה, אף אחד בארצות הברית לא שמע על "טינטין", וניסיון העבר מלמד שהקהל האמריקאי לא שש להשקיע את כספו ביצירות שנשמעות לו זרות ומוזרות.

ושימו לב גם:

"Mars Needs Moms", סרט אנימציה לכל המשפחה עם ג'ון קיוזאק וסת רוגן בצוות המדבבים (תאריך הפצה בארצות הברית: 11.3)

"ריו", סרט אנימציה מבית היוצר של "עידן הקרח" (8.4)

"שלושת המוסקטרים", עיבוד עדכני לקלאסיקת ההרפתקאות (15.4)

"Super 8", סרט המד"ב החדש של ג'יי.ג'יי אברהמס ("אבודים", "סטאר טרק"), שכרגיל מסתיר היטב כל מידע אודותיו (10.6)

"Rise of the Apes", תיאור האירועים שקדמו ל"כוכב הקופים", והפעם בכיכובו של ג'יימס פרנקו (24.6)

"פו הדוב", סרט אנימציה של דיסני על פי כתביו של א.א מילן (15.7)

"Cowboys and Aliens", מערבון מד"ב עם דניאל קרייג והריסון פורד פרי עטו של ג'ון פרבו, במאי סדרת "איירון מן" (29.7)

"שרלוק הולמס 2", גלגול עדכני נוסף להרפתקאותיו של הבלש (16.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully