וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר הצייר מנחם מזרחי

שני גורקביץ'

3.1.2011 / 15:34

לאחר כמעט שבועיים בבית החולים, נכנע מזרחי למחלת הריאות הקשה ממנה סבל והוא בן 59. "הוא היה מהחשובים בפיגורטביסטים הישראלים", אמר היוצר אילן מוסקוביץ'

הצייר מנחם מזרחי (59) הלך לעולמו הלילה (שני) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מזרחי, שהיה מעשן כבד, סבל בתקופה האחרונה מזיהום חריף בריאותיו, שהוביל לאישפוזו בבית החולים בשבת שעברה, ובסופו של דבר למותו.

מזרחי, בן למשפחת עולים מטורקיה, לא היה נשוי ולא היו לו ילדים. הוא חי בגפו בתל אביב, והותיר אחריו עשרות יצירות, ושורה של תלמידים שהפכו לאמנים בולטים בעולם האמנות הישראלית, כגון: מרים כבסה, מירב סודאי ומרי לו לוין.

"הוא היה מהמשובחים בפיגורטביסטים הישראלים", אמר בשיחה עם וואלה! תרבות היוצר אילן מוסקוביץ', שהיה אחד מחבריו הקרובים ביותר בעשרים השנים האחרונות. מזרחי סבל משיתוק ילדים (פוליו) ובשל כך, היה גופו מעט מעוות. "זה ניכר ביצירות שלו, תמיד ראו את זה, הוא היה מצייר דמויות נשים רזות מאוד. הוא היה יוצר פורה ביותר, צייר המון המון אבל מוציא מעט מאוד. הוא היה מאוד ביקורתי וזרק המון תמונות", סיפר מוסקוביץ'.

מזרחי למד במכון אבני לציור פיסול, ואחר כך אף לימד במוסד וכן בבית הספר מימד לאמנות חזותית וגם בבית הספר לאמנות בבת ים. בשנת 1979 זכה בפרס האמן המצטיין מטעם קרן אליהו שפייזר. במשך שלושים השנים האחרונות חי ופעל בסטודיו קטן בתל אביב והציג חמש תערוכות יחיד בגלריית גורדון בעיר. הוא היה שותף בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ, ואף בגלריות בגרמניה ובניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully