וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: עידן חביב - "אין פה מקום"

6.2.2011 / 6:40

כוכב "הישרדות" ו"אבודים באפריקה" מוציא שיר חדש, "אין פה מקום" ומספר על אובדן הדרך אחרי השירות הצבאי, הבריחה ממסגרות והימים שאהבו אותו בבוקר ושנאו אותו בלילה

יח"צ - חד פעמי

אחרי שהשתחרר משירות צבאי של שש שנים כקצין, עידן חביב מצא את עצמו אבוד בתל אביב. הוא ניסה לפתח קריירה מוזיקלית, אבל נתקל בדלת האטומה של חברות התקליטים, שחלקן לא חזרו אליו וחלקן הציעו לו חוזים מעליבים. "עד שהבנתי מה אני רוצה לעשות, לא הצלחתי להגשים את זה", מספר חביב בראיון לוואלה! תרבות לרגל צאת הסינגל החדש שלו, "אין פה מקום". "לא קיבלתי פידבק ומי שכן הביא פידבק טוב הציע חוזה מטומטם, מה שלא עזר. בתוך כל הדבר הזה, יש את המציאות הישראלית והארץ הזו, השילוב המשוגע בין אנשים שחיים בשגרה ולידו חיילים נהרגים".

ומהנקודה הזו כתבת את "אין פה מקום"?

"כן, כי חשבתי שאין פה מקום לשיר ולחלום. אבל אז התחלתי להופיע ולהניע את זה לבד, בלי אף אחד. אחרי זה הלכתי ל'הישרדות' כי כסף לעשות אלבום לא היה, כל החסכונות משירות הקבע נגמרו וגם את הלימודים התחלתי והפסקתי. רציתי קלפים חדשים והלכתי על זה".

עידן חביב. תור זילבר,
אולי תשנה את שם המשפחה שלך? עידן חביב/תור זילבר

חביב אכן הלך על זה ובמהלך אחת התוכניות של העונה בה כיכב, ניגן את "אין פה מקום", שגם היה בדיסק דמו שחילק חביב בהופעות. גרסה אחת של השיר מצאה את דרכה לרשת והפכה ללהיט, עם מאות אלפי צפיות. "האמת היא שזו גרסה שאני לא יכול להאזין לה יותר", אומר חביב. "יש בה זיופים של ממש".

כשזה קיבל תגובות טובות, כעסת על אותם אנשים שדחו את המוזיקה שלך?

"אין לי מה לכעוס – לכל אחד יש את היעדים והמטרות שלו. אם מישהו שלא הצליח לספק את הסחורה, זו זכותו. בחברות תקליטים שאלו אותי כל מיני שאלות מוזרות – אם אני מוכן לשנות את שם המשפחה שלי וכמה שירים אני כותב ביום – אין לי מושג אפילו איך לענות על זה".

מתי הבנת שאתה מוזיקאי?

"קשה לי עם הגדרות – אולי זו אחת הבעיות, שאני לא מסתכל על עצמי כמוזיקאי, כי לא למדתי את זה בשומקום, גיטרה למדתי בעצמי. אני חושב שאחרי שהאלבום ייצא, ככל שהזמן יעבור אני יותר אסתכל על הדברים האלו ככה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה מה שבא לו. עידן חביב עם רותם סלע ב"אבודים באפריקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרך מ"הישרדות" לאלבום הבכורה בהפקת גלעד שמואלי, שייצא במרץ בחברת היי פידלטי, הסביק חביב לעבור באוגנדה, לצילומי "אבודים באפריקה" המצוינת עם רותם סלע. "אמרתי ליובל שפרמן, הבמאי, שהוא ממש משוגע, שהוא יהיה תקוע איתי באוגנדה אם אני לא אצליח לספק את הסחורה. בסוף זו היתה חוויה אדירה".

אתה רואה את עצמך גם כשחקן לצד הקריירה המוזיקלית?

"כקונספט, אולי באמת בגלל שעד גיל 18 עשיתי מה שההורים אמרו ואחרי זה עשיתי מה שהמפקדים אמרו, החלטתי שאני עושה מה שבא לי. היום, מבחינה מקצועית, אני מאמין שצריך להתמקד בנושא אחד וזה מביא להתפתחות והחומרים יוצאים הרבה יותר טוב".

חשיבה משוחררת יחסית לאדם שחלק יפה משנותיו עוצבו בצה"ל.

"תראה, רק בתל אביב הבנתי שאני לא שייך למסגרות ושהמסגרת שהייתי בה, הצבא, לקחה ממני כל כך הרבה כי אני טוטאלי. היו לי כל מיני נקודות של משבר בצבא שעברתי ובתל אביב הבנתי שאני פשוט לא שייך לשם יותר".

אז אתה לא מתגעגע.

"אחרי חמש שנים של שחרור, מה שאני צריך זה את המילואים כדי להבין שעשיתי את ההחלטה הנכונה".

העונה הקרובה של "הישרדות" בפתח, תצפה?

"נראה לי שכן. לכל אחד מגיע לעבור את הדבר הזה, זו חוויה מטלטלת וככל שאתה נמצא שם יותר זמן אז אתה מיטלטל יותר, זו חוויה סופר-רוחנית, אתה ממש נטול כל רכוש חוץ מהבגד ים ואתה עובד עם אנשים. בבוקר אוהבים אותך ובערב שונאים אותך".

הופעות קרובות של חביב:

20/2 – קפה ביאליק תל אביב
23/2 פאב אלפנט – קריית חיים
10/3 מועדון לבונטין 7 – תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • עידן חביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully