וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הביקורות בעד "The Promise" שצולמה בישראל

שני גורקביץ'

9.2.2011 / 12:37

הביקורות מהללות את סדרת הדרמה שיצר פיטר קוסמינסקי על חיילים בריטיים בארץ ישראל בימי המנדט, בה משחק גם איתי טיראן. "הרעיונות הפוליטיים סוחפים בעוצמתם", נכתב

כמעט 1.8 מיליון בריטים צפו השבוע בפרק הראשון של "The Promise", מיני סדרת דרמה שעוסקת בסכסוך הישראלי-פלסטיני כשהיא מקשרת בין קורותיהם של חיילי המנדט בארץ לבין שנות הפיגועים בארץ, ההתנחלויות ותביעות השיבה הפלסטיניות. את הסדרה ביים היוצר הבריטי פיטר קוסמינסקי וחלקים רבים ממנה צולמו בארץ, בהשתתפות שחקנים ישראליים, ביניהם איתי טיראן.

את הסדרה מובילה צעירה בריטית שמוצאת את יומנו של סבה שהלך לעולמו. הסב שירת בשורות הצבא הבריטי במהלך מלחמת העולם השנייה והיה עד לשחרור מחנה הריכוז ברגן בלזן. אחר כך, הוצב הסב (אותו מגלם כריסטיאן קוק) בארץ ישראל בזמן המנדט הבריטי, ונאלץ להתמודד עם המעפילים היהודים, התושבים הפלסטינים והמדיניות של הממשלה בלונדון. הנכדה יוצאת לישראל של שנות ה-2000 ונחשפת למגוון העמדות, הדעות והאירועים.

בחינה של ביקורות העיתונאים לאחר השידור הראשון מראה כי "The Promise", לא אכזבה. קוסמינסקי נע בין צילומי ארכיון משחרור מחנות ההשמדה או הפיגועים בירושלים, לבין סצנות היסטוריות של חייו של הסב כחייל בפלשתינה, וקורותיה של נכדתו בתל אביב. "המעברים הללו מתוארים כחדים ומטלטלים, תוך שימוש בצילום ריאליסטי עד זעזוע", כתב מבקר האינדיפנדנט. "אבל אחת מהמעלות של הדרמה שיצר קוסמינסקי היא שנראה שהיא לא מתכוונת להציע נחמה לאף צד".

"מצוינת ועוצמתית, צפו בה אם אתם יכולים"

"סיימתי עכשיו לראות את הסדרה כולה, ונותרתי מרוקנת ומותשת מהתיאור הקשה של שתי התקופות, וההקבלות שהוא עושה ביניהן", כתבה הראייט שרווד, כתבת הגרדיאן. "זו דרמה מצוינת ועוצמתית, טלוויזיה במיטבה. צפו בה אם אתם יכולים; אני ממליצה עליה בפה מלא".

גם מבקר הטלגרף, ג'יימס וולטון היה מרוצה: "כשנקודות המבט הסותרות נערמו, ניתן היה לטעון שקוסמינסקי מתעניין יותר ברעיונות פוליטיים מאשר בדמויות שהוא יצר כדי שיגלמו אותם. אבל לפחות הוא יצר אותן ביעילות והן משתמשות בצוות שחקנים חזק. אבל חשוב מכך, הרעיונות הפוליטיים עצמם סוחפים בעוצמתיות - ובהתפתחות חדשה ומבורכת, קוסמינסקי נותן להם להתנגש אחד בשני מבלי לומר לנו מה לחשוב. במקום זאת, הוא נותן לכל קבוצה להציג את עמדתה בצורה משכנעת, ובאותה העת הוא מבהיר בצורה שוברת לב עד כמה מטרותיהם לא תואמות".

פרקי הסדרה ישודרו בכל יום ראשון במהלך החודש הקרוב, בערוץ 4 הבריטי, ולא ברור מתי תגיע לשידור גם בישראל. נתוני הרייטינג של שידור הפרק הראשון נחשבים לטובים מאוד (1.7 מיליון צופים), והמבקרים כבר רומזים שעשור של עבודה על הסדרה עשוי להסתיים בפרס מטעם האקדמיה הבריטית לאמנויות לקוסמינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully