וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהופעה של שלמה ארצי נתפסים יותר סמים": פסטיבל אינדיגו נגד מועצת עמק המעיינות

שני גורקביץ'

8.4.2011 / 10:00

מארגני פסטיבל אינדיגו מבטיחים להילחם בסירוב מועצת עמק המעיינות לאשר את קיומו של הפסטיבל עקב "אי עמידה בנהלים"

מתיחות בעמק המעיינות: פסטיבל אינדיגו למוזיקה אלטרנטיבית אמור להתקיים בחג השבועות הקרוב בפעם השלישית בעמק המעיינות שבאזור בית שאן. מדובר באירוע לכל המשפחה המוקדש למוזיקה אלטרנטיבית, אלקטרונית, וסדנאות העצמה עצמית והילינג, שבשנה שעברה כינס אליו כ-5,000 משתתפים במהלך שלושה ימים כשהוא מציג להקות בינלאומיות לצד הופעות של אמנים צעירים תושבי העמק. אלא שמארגני הפסטיבל מתקשים לקבל את ההיתרים הנדרשים מהמועצה, כיוון שלטענתם, איש לא עונה לפניותיהם.

"שנים שאנחנו במלחמות עם המועצה", אמר לוואלה! תרבות עמרי חי, אחד ממארגני הפסטיבל. "והשנה שוב נתקלנו בבעיות איתם, בעיות סתמיות. הם אומרים שיש רעש ליישובים הסמוכים, למרות שהם הצמידו לנו קצין רישוי שבדק עם מד דציבלים שעמדנו בתקן. מעבר לזה, הם אמרו שיש בעיות של סמים, כשבאירוע של 5,000 איש במהלך שלושה ימים נתפסו פחות מ-70 בני אדם באשמה של שימוש עצמי בקנביס. בהופעה של שלמה ארצי או בהופעה של מוש בן ארי נתפסים הרבה יותר. פסטיבל של 5,000 איש במשך שלושה ימים זה כמו 10 הופעות של אברהם טל. זה לא משהו שלא קורה במסיבות במועדונים בתל אביב או בעמק". יזמי הפסטיבל טוענים כי את מעט הסמים שכן הביאו עמם משתתפי האירוע היה על אנשי המשטרה להחרים בעת שערכו בדיקות בכניסה למתחם. "הצעתי להם להפעיל בחינם דוכן של אל-סם בכניסה לפסטיבל", הוא מוסיף.

מה עם הגידול בתיירות?

אחת הטענות העיקריות של מארגני הפסטיבל כלפי אנשי המועצה היא ש"הם לא מסתכלים על כל הפלוס שזה מביא להם, על כל הכסף שזה מביא לבעלי העסקים בכל היישובים בסביבה – מסעדות שנערכות מראש לחג השבועות כבר שלוש שנים. "אין שם תיירות הרי", אומר חי, "זה משהו שהוא לא קיים בעמק. תחנות דלק מתגברות משמרות ובעלי קיוסקים מרוויחים. הם בוחרים להסתכל על הקטע הסטיגמטי של הסמים, אבל מה עם 300 המשפחות שמגיעות עם הילדים שלהן לפסטיבל. רוב הבליינים שמגיעים לפסטיבל לא היו מגיעים לעמק המעיינות בלי האירוע הזה".

חן מספר שאת המידע על טענות אנשי המועצה הבין בין השורות, כיוון שתגובה רשמית לבקשות ההיתר ששלח מעולם לא התקבלה. לדבריו, הוא מועבר כבר חודשים ממחלקה למחלקה בעירייה. "הכל תלוי בהחלטת ראש המועצה, יורם קרין", הוא אומר. אנשי הפסטיבל כבר ערכו אירוע מחאה בסוף השבוע שעבר, ומתכננים אירוע נוסף עם הופעות סמוך לביתו של קרין היום (שישי). "המטרה שלי היא שהם יבינו שאירועים תרבותיים הם לא רק פסנתרן וכנר. גם די ג'יי יכול לעשות את העבודה, פשוט תלוי באיזו עין מסתכלים. זה לא רק המאבק שלי, זה המאבק של כל מפיק ומפיק בישראל. לא יכול להיות שבן אדם אחד שהוא ראש מועצה יוכל להחליט ולהטיל וטו על משהו שרוב התושבים רוצים".

"לא נתיר קיום מסיבות ברחבי המועצה"

ממועצת עמק המעיינות נמסר בתגובה: "התקבלה בקשה מאינדיגו לנהל פסטיבל בגני חוגה. המועצה האזורית עמק המעיינות החליטה לאור ניסיונה בעבר לא להתיר לאף גורם לקיים מסיבות ברחבי המועצה, עקב אי עמידה בהקפדה על הנהלים והכללים שהחליטה עליהם בישיבותיה ופניות של תושבים רבים להימנע ממסיבות מסוג זה. בשנה שעברה, אישרנו לאינדיגו לאחר הבטחות מרובות לקיים אירוע תוך שמירה על כללים ברורים. לצערנו הרב הם לא עמדו בהסכמים. אין בין קבוצה זו ובין 'תרבות צעירים בעמק' – כל קשר. המועצה תמשיך להשקיע רבות בחיבור הצעירים לעשייה התרבותית והחברתית בעמק".

"אנחנו לא מסיבה", סיכם חי. "הם החליטו בדיונים סגורים שהפסטיבל לא קורה וזה לא חוקי. אם היו פניות ציבור אז הדיון בנושא אמור להיות פתוח לציבור, אבל הם לא נותנים לנציגים מהפסטיבל או לנציגים מהעמק להיות נוכחים בו. הם לא שלחו מכתב, לא הסבירו, לא ענו. הם החליטו פשוט להתעלם". יזמי הפסטיבל אומרים כי אם לא יצליחו לקבל את ההיתרים מהמועצה, ייאלצו להעביר את האירוע למיקום אחר, כאשר הנפגעים העיקריים מהמהלך יהיו היוצרים מהעמק. "אנחנו עדיין משאירים להם את המקום לבוא ולהתדיין איתנו במידה שהם רואים לנכון לעשות זאת", הם מדגישים. "עזרו לנו לעזור לכם לקיים את האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully