וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

14.4.2011 / 8:20

מאט דיימון נלחם למען האהבה ופוגש מהשבוע במסך הגדול את הפרק הרביעי בסדרת "צעקה", עיבוד מודרני ל"היפה והחיה", הסרט הצרפתי הגדול של השנה ועוד שני סרטים חדשים

צעקה 4

11 שנה לאחר "צעקה 3" מגיע לאקרנים הפרק הרביעי בסדרת סרטי האימה המודעים לעצמם. סידני, גיבורת הסרטים הקודמים, היא הפעם רק שחקנית משנה, והזוועתון מתאר כיצד שובה לעיירת הולדתה כדי לקדם את הספר שכתבה על חוויותיה המצמררות מעורר מחדש גל של רציחות.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בישראל ובארצות הברית, כך שמבקרים מעטים הספיקו להתייחס אליו. אלו שעשו זאת לא היו תמימי דעים. כך, למשל, אינטרטיינמנט וויקלי סבר שמדובר בתזכורת מסחררת לכל הסיבות שאהבנו מלכתחילה את סדרת "צעקה", אבל וריאטי והוליווד ריפורטר כתבו דווקא שהוא חוזר על עצמו, פושר ומעייף.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 43.

במאי: ווס קרייבן. משחק: אמה רוברטס, נב קמפבל, דיוויד ארקט, קורטני קוקס, קריסטן בל, אנה פאקווין (111 דקות).

נגד כל הסיכויים

לאחר "בלייד ראנר", "דו"ח מיוחד", "זיכרון גורלי" ואחרים, מגיע לאקרנים עיבוד נוסף לכתביו של פיליפ קי.דיק. כמיטב המסורת, גם הפעם מדובר בסיפורו של אדם המבין כי חייו מוכתבים בידי כוחות חזקים ממנו. במקרה דנן, גיבור זה הוא פוליטיקאי צעיר ומבריק (מאט דיימון) המגלה כי משום מה, גורמים מסתוריים מנסים בכל מחיר להפריד בינו לבין אהבת חייו (אמלי בלאנט). האם הוא יצליח לברר מדוע לעזאזל הם עושים זאת, והאם ישכיל להתגבר עליהם?

מן הביקורות: הסרט הותיר את המבקרים חלוקים בדעותיהם. סן פרנסיסקו כרוניקל, למשל, כתב שהוא מציג את אחד מסיפורי האהבה הטובים של השנים האחרונות, אבל רולינג סטון סבר דווקא שהוא נלעג.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 72. מטא קריטיק - 60.

במאי: ג'ורג' נולפי. משחק: מאט דיימון, אמלי בלנט, רוג'ר סלטרי (106 דקות).

על אלוהים ואנשים

הסרט הצרפתי הגדול של 2010, שקטף את הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן וכן את פרס הסזאר (האוסקר הצרפתי) לסרט הטוב ביותר. ועל מה כל המהומה? דרמה ייחודית זו מציגה את סיפורם של אנשי דת שסירבו להתפנות מן המנזר המרוחק שלהם באלג'יריה, וזאת למרות סכנה ברורה ומיידית לחייהם מצד המיליציות שפעלו במקום. "על אלוהים ואנשים" חוקר את הסיבות התיאולוגיות להקרבה הזו, ומנסה לעמוד על מהות הקשר שבין האדם לאלוהיו.

מן הביקורות: נוסף לשלל הפרסים שקטף, הסרט גם סיחרר את המבקרים ברחבי העולם - "מרגש וחכם בצורה בלתי רגילה" זעק הניו יורק טיימס האמריקאי, "אמיץ ומשכנע" שיבח הגרדיאן הבריטי ופיגארוסקופ הצרפתי הוסיף כי מדובר בחוויה מהממת.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 90. מטא קריטיק - 86.

במאי: קסבייה בובואה. משחק: למבר ווילסון, מייקל לונסדל (122 דקות).

ביסטלי

שבועיים לאחר "ירח אדום" מגיע לאקרנים עיבוד נוסף לאגדה קלאסית, וגם הוא פונה בעיקר לבני הנעורים. במקרה זה, מדובר בגרסה מודרנית של "היפה והחיה", המעתיקה את העלילה לתיכון ניו יורקי בימינו. הפעם, מי שהופך ליצור תפלצתי הוא מלך השכבה היהיר, וכמובן שרק כך הוא לומד איך להיות בן אדם וכיצד למצוא אהבת אמת.

מן הביקורות: בדומה ל"ירח אדום", העיבוד המודרני הקודם לאגדה קלאסית, גם סרט זה נקטל בידי המבקרים. אינטרטיינמנט וויקלי אף כתב שכל צעד וצעד בו הוא תולדה של שיקול דעת מוטה, ושבסך הכל ראוי "ביסטלי" להיכנס להיכל הבושה של הוליווד.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 19. מטא קריטיק - 40.

במאי: דניאל ברנז. משחק: אלכס פטיפר, ונסה הדג'נס, מרי קייט-אולסן, ניל פטריק האריס (86 דקות).

קופקבנה

מיד לאחר שנעלה את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטקים, מגיעה דרמה קומית זו להקרנות מסחריות ברחבי הארץ. במרכז הסרט עומדים שני דורות שונים של משפחת הופר-שאמה המפוארת: איזבל הופר מגלמת כאן אם פזיזה, מרדנית וחסרת אחריות, ובתה במציאות, לוליטה שאמה, משחקת את הצאצאית המקובעת והמנוכרת שלה. האם הן יצליחו ליישר את ההדורים?

מן הביקורות: אמנם כבר היו להופר הצלחות ביקורתיות גדולות יותר, ובכל זאת אפשר לומר כי "קופקבנה" נהנה במולדתו מקבלת פנים תקשורתית חמימה למדי. כך, למשל, אקססיף כתב כי הוא מוצלח מכל בחינה וממלא את הצופים באושר, ולה מונד ציין שהוא משעשע ביותר.

במאי: מארק פיטוסי. משחק: איזבל הופר, לוליטה שאמה, אור אטיקה (107 דקות).

היום בו לא נולדתי

אף שזהו סרט גרמני שמתרחש בארגנטינה, העלילה שלו מובילה בסופו של דבר לישראל. כל זה קורה דרך סיפורה של שחיינית גרמנייה הנוסעת לבואנוס-איירס כדי להשתתף בתחרות, ובאורח מקרי מגלה לראשונה קצה חוט שמוביל אותה לחשוף אט-אט פרטים מעברה, וגם לגלות את הקשר בינה לבין ארץ הקודש.

במאי: פלוריאן קוסן. משחק: ג'סיקה שוורץ, מיכאל גוויסדק (95 דקות).

חלומו של דולפין

סרט אנימציה המציג את סיפורו של דניאל, דולפין צעיר ועקשן, החולם לשחות בגלים הגדולים שמחוץ ללגונה הקטנה שבה הוא חי. לילה אחד, ניתנת לו הזדמנות פז להגשים את חלומו. הוא יוצא למרחבי הים הפתוח ופוגש בקלאמרי נבון, ויחדיו הם יוצאים להרפתקה בחיפוש אחר אי מסתורי. הסרט יוצג בישראל בגרסה מדובבת לעברית בלבד.

במאי: אדוארדו שולדט. קולות: מיכאל הנגבי. 82 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully