וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכות שדי: "וויליאם וקייט" יגרום לכם להאמין באגדות

28.4.2011 / 12:30

"וויליאם וקייט", הדרמה הביוגרפית על הזוג המלכותי שמשודרת רגע לפני החתונה המתוקשרת בעולם, תגרום לכם לרצות שהם יחיו באושר ועושר לנצח. אבנר שביט נר ברוח

כל תסריטאי שניגש לכתוב סרט רומנטי יכול רק לשאוף שיקבל השראה לעלילה שכזו, אבל יוצרי "וויליאם וקייט", הדרמה הרומנטית הביוגרפית הטרייה על הזוג הכי לוהט בעולם, קיבלו אותה מן המציאות. ואם כך, אז היה היה, אבל באמת, נסיך יפה תואר ונעים הליכות. יום אחד הוא הגיע לאוניברסיטה כדי ללמוד בה כאחד האדם, ומובן שכל הבנות בקמפוס רצו להשכיב אותו ואז להביא אותו לאמא.

ברור גם שהנסיך היה יכול להשיג את מי שרק ירצה, והוא שם את עינו על סטודנטית שכבר פגש לפני כמה שנים – אז, בהיותה נערה, חברתו החדשה לספסל הלימודים נראתה לו כמו סתם מתבגרת שמנמנה, אבל עכשיו היא צומחת לנגד עיניו להיות צעירה סקסית. נכון, היא פשוטת עם ומצפים ממנו להתרועע עם בנות אצולה, אבל הוא פשוט לא יכול להוריד ממנה את העיניים.

אז הם מתחילים לבלות בצוותא, ואפילו עוברים לגור יחדיו. בהתחלה הם רק ידידים, אבל אז היא מנשקת אותו, והוא לא הופך לצפרדע. להיפך: המתח המיני ביניהם מתפרץ לכדי תשוקה שהם לא צפו את ממדיה. הם נהיים זוג לכל דבר, אבל בזה לא תם הסיפור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתברר שבכל זאת משתלם ללכת לאוניברסיטה. מתוך "וויליאם וקייט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה לכך היא שמעבר לכל הצרות הרגילות שפוקדות זוגות צעירים בימינו, וויליאם וקייט נאלצים גם להתמודד עם הקשיים הנובעים מן המעקב התקשורתי אחריהם, מהבדלי המעמדות ביניהם וגם מן המטען המשפחתי של הנסיך, שגדל עם הורים שלא אהבו זה את זו ובסופו של דבר התייתם מאמו בנסיבות שהפכו אותו חשדן כלפי העולם.

אבל למרות כל הקשיים הללו וכל המחזרים החגים סביב של וויליאם המבוקש וקייט המושכת, מצליחים השניים להגן על אהבתם. וויליאם היה יכול ליפול כמו אדוארד השמיני ולאבד את מקומו בממלכה בגלל בחירתו הרומנטית, או לנהוג כמו אביו צ'רלס ולוותר על אהבתו הראשונה והאמיתית רק מפני שלא זרם בעורקיה דם כחול, אבל לפחות נכון לעכשיו, הוא זכה בכל הקופה. אם לא יקרה משהו בלתי סביר, מחר (שישי) הוא וקייט יעמדו מתחת לחופה, והממלכה כולה, והעולם כולו, יעמדו ויריעו.

כיאה לעוצמת הסיפור הזה, החתונה הזאת תהיה אחד האירועים המתוקשרים בהיסטוריה, וכחלק מהפסטיבל סביבה, יציג הערב yes 1, בהקרנת בכורה ארצית, את "וויליאם וקייט", שהוקרן רק השבוע בארצות הברית ובאי הבריטי. בעתיד ודאי יזכה הזוג המלכותי להוות השראה להפקות ענק בכיכובם של קולין פירת' והלן מירן, אבל כיוון שהפרויקט הופק בחופזה כדי להיות מוכן בזמן לטקס הנישואים, בשלב זה הם מסתפקים בסרט טלוויזיה תוצרת רשת לייף טיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה יכול להשיג כל נסיכה בעולם, אבל בחר דווקא בחורה מן השורה. וויליאם צד חתיכות בקמפוס, מתוך "וויליאם וקייט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת זו מפיקה מדי שנה חופן של דרמות מהוקצעות, שעשויות על פי תבנית קבועה, משודרות בשעות הצהריים וזוכות לרייטינג נאה אף שאינן מקבלות כל חשיפה או הערכה תקשורתית. "וויליאם וקייט" עשוי פחות או יותר בסגנון של כל סרטי הטלוויזיה שקדמו לו, רק שלפרויקט הזה היה מלכתחילה תסריט מהאגדות, ועם תסריט שכזה אי אפשר להיכשל.

וכך, הסיפור של הנסיך ויקירת לבו כה מרתק ומקסים, שכל מה שצריך זה להציג אותו בקורקטיות כפי שהוא, וכך בדיוק עושה כאן הבמאי מרק רוזמן. הוא אינו מגלה כאן שאר רוח מיוחד, אך הוא מפגין מידה נכונה של איפוק, נמנע מפולחן אישיות מוגזם, מפקיד לרווח את הדרמה באתנחתאות קומיות, ומובן שגם מעצב את רגעי ההתאהבות ומימושה בהרבה רוך.

עוד יותר מכל זה, רוזמן מצטיין בליהוק ובהדרכת השחקנים. מלכתחילה, אחד היתרונות המרכזיים של "וויליאם וקייט" היה טמון בכך שהדמויות שהוא מבוסס עליהן אטרקטיביות בצורה יוצאת דופן גם בלי קשר לזהות שלהן. הסרט מביא לידי ביטוי את היתרון הזה בצורה הטובה ביותר, שכן האלמוניים שנבחרו לגלם את הזוג המלכותי אינם מביישים את הדגל. וכך, ניקו אוורס-סווינדל ניחן בחיוך הורס בדיוק כמו לוויליאם, וקמילה לודינגטון (איזה שם פרטי אומלל!) עוד יותר שווה מבת דמותה, שזה קשה בערך כמו למצוא מישהו עם אוזניים מחודדות יותר מהנסיך צ'רלס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה שלא חיפשנו, לא מצאנו תמונה של קייט בסרט בלי ספר ביד. מתוך "וויליאם וקייט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה ודאי לא ירצה את חובבי הטראש הטלוויזיוני, שאולי ציפו כי "וויליאם וקייט" יקצין את הממד הסבוני שלו ויהיה מסוג הסרטים האלה שהם מצחיקים בקטע אירוני ומודע לעצמו. אבל בשביל האנשים האלה, החגיגות המלכותיות הללו הן ממילא בדיחה אחת גדולה, ואם יש משהו אחד שהסרט מראה, זה שהחתונה המלכותית היא עסק רציני ביותר.

לכן, גם אי אפשר להאשים את הסרט בדביקות או בקלילות יתר. הנסיך וויליאם אולי נולד עם כפית של זהב בפה, אבל זה לא עשה את חייו לקלים יותר אלא להיפך. הבחירה שלו בקייט והדבקות בה לא היו דבר מובן מאליו, וההחלטה שלו לשאת אותה לאישה היתה צעד אמיץ. אחריות רבה עמדה כאן על הכף, והנסיך בחר לקחת אותה על כתפיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והפעם, בלי בני מלוכה מגמגמים. מתוך "וויליאם וקייט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אותם אנשים שקיוו לשווא כי הסרט יהיה אסון טלוויזיוני יתפללו לכל הפחות שוויליאם לא יעמוד באחריות הזו, ואז הנישואים שלו יתגלו כאסון מציאותי. הפנטזיות של אותם ציניקנים ודאי מערבבות בין חומרים מכל דרמות המלוכה של השנים האחרונות – בדמיונם, אליזבת השנייה תמות בתאונה, צ'רלס ייצא מדעתו, וויליאם ישתגע, וקייט תבגוד בו עם אורי גלר ואז תידרס. נכון, אם חס וחלילה זה יקרה אפשר יהיה לעשות מכך משהו מעניין עוד יותר מ"וויליאם וקייט", אבל האמת היא שהסרט הנ"ל כה כובש, עד שהצופה בו מוותר על התענוג ורק מאחל לגיבוריו כל טוב.

אז הלוואי שלעולם לא יהיה עוד סרט על וויליאם וקייט. הלוואי שפשוט יהיו להם חיים כל כך יציבים ומשעממים, שלא יהיה כל צורך בכך. הלוואי שוויליאם ימשיך להסתכל עליה תמיד בדיוק כפי שהביט בה אז בפעם הראשונה באוניברסיטה, והלוואי שקייט תמשיך לאהוב אותו בתור בן אדם ולא רק בתור נסיך. הלוואי שהם יחיו באושר ועושר, עד קץ כל הימים. הלוואי שיהיו להם חיים כמו באגדות, כמו בסרטים.

"וויליאם וקייט", הערב (חמישי), 21:30, yes1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully