וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "תור" כבש גם את ארצות הברית

8.5.2011 / 18:01

לאחר שכבר הופץ בהצלחה ברוב העולם, הגיע סרט גיבורי-העל לארצות הברית, ותפס את הבכורה עם 66 מיליון דולר. לעומת זאת, הסרטים החדשים של קייט הדסון ושל מל גיבסון מאכזבים

גם לקראת יום עצמאותה ה-63 ממשיכה ישראל לשאת את עיניה אל אמריקה במחשבה שהכל קורה שם קודם, אבל זה לא תמיד כך, בטח לא במסך הגדול: הנה, אף שמדובר באחד הסרטים המושקעים והמדוברים של העונה, הרי שמכל מיני סיבות טכניות וקלנדריות, פנטזיית גיבורי-העל "תור" הגיעה אלינו ולמרבית מדינות העולם שבוע לפני הפצתה בארצות הברית.

וכך, "תור" הספיק לאסוף ברחבי תבל כ-100 מיליון דולר עוד לפני שמכר כרטיס אחד בארצו של הדוד סם. היו ימים שבהם דבר כזה לא היה יכול לקרות, אבל בתקופה שבה מרבית הכנסותיו של מוצר הוליוודי ממוצע מגיעות מעבר לים, לאולפנים האמריקאים כבר לא אכפת לייבש את הקהל המקומי, וכך הם עשו גם הפעם.

במקרה זה, האסטרטגיה לא פגעה בהישגיו של הסרט בזירה האמריקאית: הציפיות שנבנו סביב "תור", הדיבור הבינלאומי החיובי עליו וגם הלהט שנוצר כלפי כריס המסוורת, התגלית האוסטרלית יפת התואר המגלמת את גיבור העל, סייעו לו להכניס כ-66 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בקופות ארצות הברית. נכון, המספרים האלה לא עומדים בשורה הראשונה של להיטי הסופר-הירוז, אבל הם בהחלט נאים יחסית לעובדה שמעטים שמעו עד כה על דמותו המיתולוגית של תור. חשוב מכך, הם מספיק טובים כדי להוציא לדרך את התוכניות לסרט המשך.

הספתח החזק של "תור" דחק מן הפסגה את להיט הפעולה "מהיר ועצבני 5", שספג כצפוי צניחה חדה בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו. וכך, הוא אגר בו 32.5 מיליון דולר, ונפל למקום השני עם מאזן כללי של 139.9מיליון דולר. עם זאת, אין לרחם על מנהלי החשבונות של הסרט, שכן בזמן זה הוא נהנה מספתחים מוחצים בשלל מדינות ברחבי העולם, מאיחוד האמירויות ועד ארגנטינה, ובסוף השבוע הקרוב הוא צפוי לעשות שמות גם בקופות ישראל בעזרתה של גל גדות.

למי יש כוח לקייט הדסון?

בניסיון להציב תגובת נגד למתקפת הטסטוסטרון של שני סרטי האקשן הללו הללו, הוציאו האולפנים בסוף השבוע האחרון שתי קומדיות רומנטיות - "ארוס בהשאלה" בכיכובה של קייט הדסון, שפנה בעיקר לקהל הלבן, ו"Jumping The Broom", שמכר את עצמו בראש ובראשונה לקהילה האפרו-אמריקאית.

הציפייה היתה שהסרט של הדסון ייהנה מהכנסות צנועות בשעה שהמתחרות השחורה שלה יתכבדו בהישגים מאופקים עוד יותר, אך בסופו של דבר שתיהן אגרו לקופתן כ-13.5 מיליון דולר והן מוצאות עצמן במאבק ראש-בראש על מקומות 4-3. בסיכומו של דבר, אפשר לומר כי "ארוס בהשאלה" ענה במדויק על הציפיות ממנו בעוד "Jumping The Broom" התעלה עליהן קמעה, ובכל מקרה בקרוב שתיהן יתגלגלו למסך הקטן.

את החמישייה המובילה סוגר סרט האנימציה עתיר החיות המדברות "ריו", שנשאר בצמרת גם בסוף השבוע הרביעי להפצתו. בשלושת הימים האחרונים הוא אגר 8.2 מיליון דולרים, ובכך העלה את מאזנו הכללי ל-114.9 מיליון דולר. מקום אחד אחרי התוכים מברזיל ניצבים בעלי החדק של "מים לפילים". הדרמה הרומנטית התקופתית ממשיכה לאבד גובה, ובסוף שבוע זה הכניסה 5.7 מיליון דולרים בלבד, מה שהעלה את מאזנה הכללי ל-41.7 מיליון דולר.

ולמי יש עצבים למל גיבסון?

בהמשך הטבלה ניצבים שני כישלונות יחסיים - "Madea's Big Happy Family", סרט הבורקס הטרי של טיילר פרי, היוצר החביב על הקהילה האפרו-אמריקאית, היה במומנטום שלילי מלכתחילה, וסבל בסוף שבוע זה גם מתחרות על קהל היעד שלו מצדו של "Jumping The Broom". וכך, הוא נפל למקום השביעי עם הכנסות של 3.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 46.7 מיליון דולר. מאכזבים ככל שיהיו, המספרים הללו עדיפים על אלה של "Prom", קומדיית הנעורים שניצבת שמינית עם הכנסות של 2.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ו-7.9 מיליון דולרים בכלל.

את העשירייה סוגרים דרמת הגלישה מעוררת ההשראה "Soul Surfer", שמסיימת קמפיין קופתי מוצלח במפתיע עם הכנסות של 2.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 36.6 מיליון דולר, וסרט האנימציה הכושל גם הוא "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי 2", שמדשדש במקום העשירי עם הכנסות של 1.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות בסך 6.7 מיליון דולרים בלבד.

מי שלא הצליח להיכנס לעשירייה הוא "החיים הכפולים של וולטר", סרטה המדובר של ג'ודי פוסטר בכיכובו של מל גיבסון. דרמה זו היתה אמורה להגיע לאקרנים עוד בסתיו הקודם, אבל הפצתה נדחתה בגלל התנהגותו השערורייתית של כוכבה. בזמן הזה, השיגעונות של צ'רלי שין הצליחו להשכיח מלב הציבור את הפסיכוזות של גיבסון, אבל זה לא עזר להגביר את האהדה כלפי "החיים הכפולים של וולטר", והוא הכניס כ-104 אלף דולר בלבד ב-22 האולמות שבהן הופץ, סכום זעום אפילו יחסית לסרט עצמאי ומאתגר בהפצה מצומצמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully