וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילת סוכר: "אל תפיל את המיליון" עם ארז טל ואלירז שדה - לא משהו

14.5.2011 / 8:30

לארז טל כנראה נמאס, אלירז שדה לא מוסיף והשימוש במיני סלבס הוא כבר ממש עלבון לצופים – בקיצור, "אל תפיל את המיליון" כבר לא שעשועון חביב

הקרב על ערב שישי עובר לפסים אלימים. אחרי ש"ארץ נהדרת" השאירה את הבמה מיותמת, מישהו חייב להשתלט על המשבצת. ערוץ 10 הלך בכל הכוח על "ווייפאאוט", ערוץ 2 הגיב עם העונה השנייה של "אל תפיל את המיליון", וממלחמת השעשועונים הזו כולם יוצאים נפסדים. מצד אחד מיטב בנינו מתרסקים בלונה פארק בארגנטינה, מהצד השני בוכטות של שטרות מאיימות ליפול לתהום, ובמקביל תאי המוח של כולנו צוללים לקול מחיאות הכפיים מהאולפן. טל ברמן מתמודד מול ארז טל, והראש מתחיל לדמיין מה מבטיחים לנבחנים הצעירים שמנסים להתקבל לגלי צה"ל. סחתין על הרהיטות, יום אחד תגיעו רחוק.

למרות שזה נראה ז'אנר כל כך ארכאי, הקהל עדיין צופה בשעשועונים המטופשים האלה בעניין רב. בימינו זמן המדף שלהם מתקצר והם באמת לא יכולים לשרוד יותר מדי זמן, אבל "אל תפיל" החליט להמשיך לעונה שנייה. הקלף שלו מול הרעננות של "ווייפאאוט" אמור להיות אלירז שדה, שמחליף את ימית סול, היפה בנשים. למה דווקא אלירז? לא ברור. או שארז טל רוצה להוכיח ליוצאי "האח הגדול" מי הבוס האמיתי, או שהוא מרגיש שכבר אין לו מה להציע בלעדיהם. בכל אופן, גם מהאתגר הזה כולם יוצאים נפסדים. אלירז, בתפקידו החדש כנערת הגלגל, עולה רק לקראת סוף התוכנית, ומרוב התרגשות מהשידור החי פשוט מתחיל לצווח למצלמה, כאילו הוא עדיין במריבה סוערת עם סער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהשאלות לסלב קלות ולצופה המאושר הן קשות - שעשועון קליל הופך לדבר כבד. מתוך "אל תפיל את המיליון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוכנית נפתחה עם זוג מתמודדים שהורכב מאורי אוזן, שחקן מכבי פתח תקוה, וגרושתו הדוגמנית לשעבר. מבחינת רבים זה נראה כאקט מתריס. גם ככה כדורגלנים ודוגמניות נחשבים לאוכלי חינם, גם ככה הם מרוויחים יותר מדי על תרומה מועטה מדי לחברה, אז למה לתת להם במתנה מיליון שקל? אין דרך אחרת לפרש את השימוש במיני סלבריטאים מלבד כאקט של מצוקה, שמורגשת על פניו של המנחה ככל שהתוכנית מתקדמת. החיוך נעלם, השנינויות מתמוגגות, הקסם דועך, והמגבלות של הפורמט הקנוי פוגעות בחדוות היצירה. יכול להיות שנמאס לו? אם כן, בהחלט אפשר להבין למה.

כאמור, שעשועונים ממצים את עצמם מהר מאוד, לאחר שהגימיק נסחט עד תומו. במקום אחד המשתתפים עפים לבור, במקום אחר הם עפים לשמים, אצל ארז טל הכסף נשאב לתהום. בסדר. הבנו. בעונה הראשונה עוד היה נחמד מדי פעם לבחון את המתח שבין ההזדהות עם המתמודדים לבין הרצון המרושע לראות את המזומנים צונחים למטה. עכשיו זה כבר נראה כמו סתם בזבוז כסף. אם טיפוסים אלמוניים מרוויחים כסף על היכולת לספק כמה תשובות נכונות, זה נראה בזבוז. אם סלבריטאים מקבלים 300 אלף שקל במזומן על שמונה תשובות נכונות, זה כבר שחיתות. כך שעשועון קליל יכול להפוך לדבר כבד.

היחידים שמצליחים לבצע את משימתם בצורה מיומנת הם כותבי השאלות, שכביכול נוגעים בנושאים המוכרים לכולם, אך עדיין מצליחים לעשות את הטוויסט הקטן והמבלבל. בסיום עולה לשידור הצופה שצבר את הציון הכי גבוה, ומשום מה דווקא הוא – היחיד שהרוויח ביושר את הזכות לקחת חלק במשחק – מקבל את השאלות הכי קשות, בתנאים הכי קשים. ההתעללות בצופים נמשכת, אבל אין סיבה לקחת את זה קשה מדי. כולה שעשועון. אתם משועשעים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אל תפיל את המיליון", ימי שישי, 21:00, ערוץ 2, קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully