וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי תיאטרון נגד יו"ר הכנסת

עינב שיף

17.5.2011 / 15:47

יוצרים החתומים על מכתב הסירוב להופיע באריאל זעמו על נאומו של יו"ר הכנסת ואמרי כי ימשיכו להילחם בהתנחלויות. ריבלין בתגובה: "חטאתם לעצמכם"

יהושע סובול, שמואל הספרי, עודד קוטלר, סביון ליברכט ויוצרים נוספים שיגרו היום (שלישי) מכתב ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין, ובו הם מוחים על דבריו בטקס פתיחת אירועי יום העצמאות, בו אמר כי "אף צד של המתרס, ימין ושמאל, אינו ראוי לחרם".

וכך נכתב במכתב: "אמנם לא נקבת במפורש בשמותינו, אך קל מאוד להבין כי בדבריך התייחסת אל המכתב שבו אנו, כאנשי תיאטרון, הודענו כי לא נופיע בהתנחלות אריאל ובהתנחלויות אחרות שהקמתן וקיומן הן הפרה של החוק הבינלאומי ומחסום לכל סיכוי של שלום בין ישראל לבין שכניה הפלסטינים".

"אנו דוחים על הסף את חזונך זה ונמשיך במאבקנו נגד ההתנחלויות", הוסיפו החותמים, "שהן לדעתנו האיום החמור ביותר על עתידנו בארץ הזאת".

"אני חושב שהיה צריך לקרוא לסדר את יו"ר הכנסת ולומר לו "אתה צריך להדליק משואה, לא להצית להבה'", אמר יהושע סובול לוואלה! תרבות. "אני מתנגד לשימוש שלו במושג החרם, כיוון שאני מתנגד לחציית הקו הירוק, לא לבואם של התושבים האלו להצגות בתחומיו".

ריבלין בתגובה: "חטאתם לחברה הישראלית"

לאחר פרסום המכתב, ריבלין השיב במכתב משלו ליוצרים החתומים עליו ותקף את דבריהם: "חטאתם, לא כלפי המתנחלים או תושבי אריאל דווקא, אלא בראש ובראשונה חטאתם לעצמכם, חטאתם לשליחותכם; חטאתם לחברה הישראלית כולה", כך כתב ריבלין במכתב.

"האמנות היא סם החיים של החברה, כל חברה, האמנות היא זירה של ביקורת ושל חשבון נפש ציבורי: לעתים, קשה וכואב מאין כמותו. האלטרנטיבה למעשה החרם, כפי שאתם מנסים לצייר בציניות רבה, איננה "כמה מילאות מחאה שקטה ותרבותית".

"בחרתם להשתייך לאלו המגלים אדישות לפי התהום", המשיך ריבלין. "בחרתם - בפטרונות שמעוררת מחשבות נוגות - להשתיק את הוויכוח המגולם באמנות".

"ראוי כי תחזרו בכם", סיכם ריבלין. "אם יש בכם ביקורת על מפעל ההתנחלויות בארצנו, ועל אי מוסריותו לעומת ההתיישבות ביפו, בחיפה, בעכו ובקטמון הירושלמית - אנא התכבדו ועשו זאת מקדמת הבימה, בכל בימה. יש בי כבוד רב לאנשי רוח, אך אין זכותם לקבוע לאן נושבת הרוח. בעיני, למעגל החרמות יש מוצא אחד - ומי כמונו יודעים זאת היטב - חורבן הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully