וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס לזכרו של ג'וליאנו מר חמיס: "אוהבים אותו אפילו יותר אחרי מותו"

שני גורקביץ'

21.5.2011 / 19:51

חבריו של ג'וליאנו מר חמיס התכנסו בחיפה למחווה לזכרו של השחקן בו הואשמו גם הפלסטינים וגם הישראלים במבוי הסתום של חקירת מותו. אייל סיון: "איפה אנשי תל אביב?"

מוחמד בכרי, מכרם חורי, עלא חליחל, אייל סיוון ועוד כ-120 בני אדם הגיעו הערב (שבת) לתיאטרון הערבי-עברי אל מידאן בחיפה כדי להשתתף בערב הוקרה לג'וליאנו מר חמיס שנורה למוות בג'נין לפני כחודשיים. הערב כלל קטעים אמנותיים, קטעי וידאו מראיונות של מר-חמיס, קטעי שירה ונאום מסכם שנשא הסופר והיוצר עלא ח'ליחל בשם אנשי התיאטרון וחבריו של מר חמיס.

בדבריו, הפנה ח'ליחל אצבע מאשימה כלפי הרשות הפלסטינית, מחוז ג'נין והשלטונות הישראליים במבוי הסתום אליו הגיעה חקירת מותו של מר חמיס: "חבל שדבריו של נשיא הרשות על חשיבות התרבות נותרו ללא כיסוי במעשים", אמר ח'ליחל, בהתייחסו לפגישה שנערכה עם הנשיא אבו-מאזן לפני מספר שבועות במוקטעה.

את ישראל האשים ח'ליחל בכך שלקחה את חפציו של מר חמיס לאחר מותו, אולם משטרת אריאל לא הודיעה דבר בנושא התקדמות החקירה. בנוסף, קבל ח'ליחל על כך ששחקני תיאטרון החופש שייסד מר חמיס בג'נין קיוו לבוא ולהופיע לזכרו, אולם נאלצו לבטל כיוון שרק חלקם קיבלו היתר כניסה לישראל. "אהבנו את ג'וליאנו כשחי ואחרי מותו אנחנו אוהבים אותו אפילו יותר", סיכם ח'ליחל. "אורו זורח עלינו, למרות חסרונו הפיזי".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "התושבים המדוברים לא נכנסו לישראל מסיבות בטחוניות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה היו אנשי תל אביב? דיוקן של ג'וליאנו מר בתיאטרון, הערב בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התרגשתי מאוד", אמר הבמאי אייל סיוון בשיחה עם וואלה! תרבות לאחר האירוע. "אבל זה עצוב, עצוב מאוד. איפה אנשי תל אביב? איפה אנשי התיאטרון, אנשי הקולנוע? איפה האנשים שממשיכים את ג'וליאנו?" תהה סיוון, שהיה חבר קרוב של מר חמיס. "זה לא ערב של העבר, זה ערב של העתיד ואני לא רואה את זה מסביב - וזה מה שיותר עצוב. דווקא אלו שקפצו בימים הראשונים להצהיר על חברותם עם ג'וליאנו היו צריכים להיות כאן כדי לקחת את מקל השליחים ולהמשיך. ג'ול לא עבד על העבר - הוא היה בעתיד".

"כמו ג'ול אין", אמר חליחל לוואלה! תרבות. לדבריו, לא ברור כעת מה יהיה עתיד התיאטרון של מר חמיס, ללא מנהל וללא תמיכה מצד הרשות. "עד לתחילת השבוע הייתי מאוד פסימי", סיפר ח'ליחל. "אבל אז נסעתי לג'נין להביא חומרים לערב וישבתי עם אנשים מהתיאטרון והם בפול גז כדי להמשיך - אז התקווה שלי חזרה".

*בהכנת הכתבה השתתף יהושע בריינר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully