וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמרי מוריד את "זהר" לאחר 50 הצגות בלבד

שני גורקביץ'

25.5.2011 / 19:51

הצעד הוא חלק ממהלך כולל של צמצום בהוצאות התיאטרון שעיקרו סגירה של שלושת האולמות הקטנים והורדת "רומיאו ויוליה"

תיאטרון הקאמרי עומד להוריד את ההצגה "זהר" בכיכובו של דן שפירא במהלך הקיץ – לאחר 50 הצגות בלבד. הסיבה למהלך היא ככל הנראה הביקורות הפושרות שקיבלה ההצגה, למרות השבחים לשפירא, והקושי של התיאטרון למלא את האולמות. על פי לוח ההצגות של התיאטרון לשלושת החודשים הקרובים "זהר" צפויה לעלות חמש פעמים בלבד.

סגירת המסך של "זהר" היא חלק ממהלך כולל של צמצום הוצאות התיאטרון שבליבו סגירה זמנית מספטמבר של האולמות הקטנים: קאמרי 3, קאמרי 4 וקפה תיאטרון. המושפעת העיקרית היא הפקת "רומיאו ויוליה", גם היא בכיכובו של שפירא, שהותאמה במיוחד לצורתו של אולם קאמרי 3, ועלתה ברעש גדול בינואר האחרון. כזכור, במהלך השבועות הראשונים של הצגה, בבימויו של נעם שמואל, גילם שפירא את רומיאו כשרגלו מגובסת, כיוון ששבר אותה בערב הבכורה. לא ברור מה יהיה גורל צוות ההצגה הגדול שכלל 16 שחקנים, בהם גם נלי תגר שהושאלה מהבימה. הצגות נוספות שיושפעו מהמהלך הן "המלט", "איחש פישר", "וויצק" ו"שיץ".

יש לציין כי רק בשבוע שעבר הציגו בקאמרי את הרפרטואר לעונה הקרובה, ומלבד הפרטים על ההפקות החדשות והפרסים, על מגמת עלייה במספר ההצגות בתיאטרון ובמספר הצופים בהן, ציינו גם כי את 2010 סיים התיאטרון עם יתרה תקציבית של 120 אלף שקלים. עם זאת חשוב לזכור כי הנתונים לא מתייחסים לגירעון מצטבר של 6 מיליון שקלים שגורר הקאמרי כבר כעשור.

ההצגה האחרונה תעלה באוגוסט

מהקאמרי נמסר בתגובה כי: "'זהר' עלתה בסוף אוגוסט כהפקה משותפת עם מתנ"ס שדרות ואמורה היתה להימשך שתי הצגות בלבד. כיוון שההצגה נחלה הצלחה היא עלתה כ-50 פעמים ותעלה בפעם האחרונה ב-2 באוגוסט באמפי ווהל בפארק הירקון בתל אביב. מקרה דומה אירע גם בהצגה 'סלאח שבתי' שתוכננה לעלות פעמיים בלבד אולם עד היום עלתה כ-120 פעמים. התיאטרון שומר את התפאורה של 'רומיאו ויוליה' במידה שיוחלט לחדש את ההפקה בעתיד".

במקביל, אישרו בקאמרי כי קיימת החלטה לסגור את האולמות הקטנים למספר חודשים: "אנו שומרים את התפאורות של ההצגות 'המלט' ו'רומיאו ויוליה' בתקווה להעלותן בעתיד, כשהאולמות ייפתחו מחדש. ההצגות 'וויצק' ו'שיץ' יעברו להציג באולם הקאמרי 2 וההצגה 'איחש פישר' תשונה כדי להתאים לאולם גדול יותר. קפה התיאטרון יפעל רק בסופי השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully