וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח בין הגבר לחולצה: חמש ההחלטות החכמות בקריירה של מארק וולברג

עינב שיף

5.6.2011 / 12:00

מארק וולברג חוגג יום הולדת 40 ואנחנו מונים את ההחלטות החכמות בקריירה שלו, שהפכו אותו מעבריין מורשע לאחד האנשים החשובים בהוליווד

להפסיק לעשות שטויות

הבייבי פייס, השטיחים האדומים והמיליונים שצבר גורמים ללא מעט אנשים לשכוח שלפני שמארק וולברג הוא סופרסטאר הוליוודי, הוא עבריין מורשע. יש לו עבר של ישיבה בכלא והיסטוריה של אלימות קשה, בחלקה בעלת ניחוחות גזעניים, כולל תקיפות של קבוצת שחורים ואסייתיים (אחד מהם התעוור לצמיתות כתוצאה מהתקיפה) על לא עוול בכפם.

הרקע המשפחתי הקשה של וולברג, שבא ממשפחה של תשעה ילדים, מתוכם שלושה אחים נוספים ישבו בכלא, לא תרם לתחילת דרכו. עד גיל 18 הספיק וולברג להרים תיק פלילי מרשים לא פחות מהרזומה הקולנועי שבא לאחר מכן. בתחילת שנות ה-20 של חייו, רגע לפני שנהיה מאוחר יותר, החליט וולברג שהוא מסוגל להכות את העולם בתדהמה בזכות כישוריו הבידוריים במקום לחבוט בו באלות ואגרופים. היום, כשהוא חוגג 40 כאחד האנשים המשפיעים בהוליווד, הוא יודע שזה השתלם לו.

לא להמשיך עם New Kids on the Block

בתוך המשפחה הכה בעייתית של וולברג, דווקא האח דוני נחשב לכישרון הגדול. כשהמפיק מוריס סטאר החל להרכיב בוי בנד חדשה, הוא ליהק אליה את דוני ולאחר מכן גם את מארק, שהיה אז בן 13 בלבד. מכאן הגרסאות חלוקות. לפי האחת, גיל הבר מצווה הספיק למארק הצעיר כדי להחליט שהכיוון האמנותי של הלהקה לא מספק אותו. לפי האחרת – סטאר לא העריך מספיק את כישוריו הווקאליים.

כך או כך, בטווח הקצר ההחלטה הובילה לאסון הפלילי שמארק הפך להיות עד גיל 20. אלא שאז הוא החל להקליט תחת הכינוי מארקי מארק ויצר ביחד עם ה-Fאנקי באנץ', ארבעה חבר'ה מהשכונה, שילוב של היפ הופ ודאנס. כך, במקביל לדעיכה של ניו קידס און דה בלוק, וולברג הביא לעולם את "Good Vibrations", הלהיט של ההרכב שהגיע למקום הראשון במצעד השירים של בילבורד ומשם לשאלה שתבע המגזין The Face - האם הוא מדונה של הראפ?

להצטלם לקמפיין של קלווין קליין

וולברג מעולם לא התבייש בנתוניו הגופניים המעולים, אבל רק בקמפיין המפורסם להלבשה תחתונה של קלווין קליין הוא הפך רשמית לאחד מהגברים האלו שפותחים עליהם יחס הימורים לקראת גיליונות "50 הגברים הסקסיים בעולם". לא היה צריך להיות גאון גדול כדי לנחש שהוא ימוקם די גבוה, כשברשימה המקבילה לנשים מככבת הקולגה שלו לפרסומות אלו, קייט מוס - שזה בכלל תמריץ מעולה להצטרף לעולם הדוגמנות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לככב ב"לילות בוגי"

בניינטיז, הקפיצה בין קריירה של כוכב פופ ודוגמן תחתונים לזו של שחקן מוכר לא היתה פשוטה כמו בשנים האחרונות. כך, וולברג אמנם הקפיץ כמה עיניים ב"יומן נעורים", הסרט שפרסם כמובן את ליאונרדו דיקפריו, אבל רק בתפקידו כדירק דיגלר, כוכב הפורנו הכה אהוב של "לילות בוגי", הוא באמת הפך ליותר מפרצוף יפה וגוף של אל יווני. לאחר מכן הגיע התפקיד ב"השתולים" של מרטין סקורסזה ועמו המועמדות לאוסקר, ואז, לפני שנה, "פייטר", בו סגר מעגל עם ילדותו הקשה וביסס את מעמדו המנצח גם כשחקן.

להיכנס לעולם ההפקה

כמו כדורגלנים ודוגמניות שמבינים שהחיים נמשכים גם אחרי גיל 30, וולברג הבין שהוא אמנם יכול להסתדר עם המיליונים שהוא מרוויח כשחקן אבל למה לא להרוויח עוד כסף? כך, פסע וולברג באלגנטיות לתפקיד האיש בחליפות, בתחילה כמפיק מהשורה עם סרט דוקומנטרי צנוע על – כמה מפתיע – עבריינים צעירים. לאחר הפיק את הסרט "הלילה הוא שלנו", בו גם שיחק אחד, מוני מושונוב, אולי בתור קדימון לעברית המג'ועג'עת שהפגין וולברג ב"דייט לילי" לצד גל גדות, הלא היא נתניה המפורסמת.

רק לאחר מכן, וולברג באמת נתן בראש – אבל דווקא בעולם הטלוויזיה. הוא לקח לעצמו את הקרדיט של המפיק הראשי ב"הפמליה", שעם כוכביה הוא מופיע בתמונה שלעיל ושבמידה רבה מבוססת על חוויותיו בהוליווד; "בטיפול" האמריקאית; וההברקה האחרונה – "אימפריית הפשע", שכבר אחרי עונה אחת נחשבת ליצירת מופת. בהמשך, הוא שיפר עמדות כמפיק קולנועי עם ההצלחה הגדולה של "פייטר" ויחסית לגבר בן 40 שכבר היה על סף כתב אישום בגין ניסיון לרצח, אפשר לומר שאם יש מישהו שצריך להיות מרוצה מעצמו זהו מארק וולברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully