וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2": מה אומרים המבקרים?

7.7.2011 / 11:18

הסרט האחרון בסדרה המפורסמת של ג'יי קיי רולינג ייצא לאקרנים בבריטניה בסוף השבוע - והביקורות מהללות למדי

הסרט האחרון בסדרת סרטי הארי פוטר, "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2" יוקרן היום (חמישי) בבכורה עולמית בלונדון. ההקרנה היא סיכום של עשור ובו נעשו שמונה סרטים שהתבססו על שבעת ספריה של ג'יי קיי רולינג בעלי אותם שמות. מדובר בזיכיון הרווחי ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, שסרטיו גרפו עד כה למעלה מ-6.3 מיליארד דולרים ברחבי העולם.

אז מה חושבים המבקרים על הסרט שחותם את הסאגה? הביקורות המתפרסמות הבוקר משבחות. "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2" מצדיק לגמרי את ההחלטה לחלק את ספרה האחרון של ג'יי קיי רולינג לשני חלקים", כתב תום מקארת'י, מבקר הקולנוע של ההוליווד ריפורטר. "זה פינאלה מרגש, ואם לומר זאת בעדינות, עמוס באירועים שיאחזו ויענגו מאוד כל מי שהיה מעריץ של הסדרה עד כה. אם אי-פעם הייתה הצלחה מסחרית בטוחה, זו הפרידה האיתנה הזו".

"כשהמסך ייסגר, יתכן שיותר מכמה צופים יישארו תוהים: מה החיפזון? הסרט הקצר בסדרה, 131 דקות, רץ קדימה עם דחיפות עילאית, מחזות מופלאים ורגשות עוצמתיים ואפילו מהממים, רק על מנת ליפול בדו קרב פזיז שנראה שקורס תחת משקלן של ציפיות הקהל", כותב ג'סטין צ'אנג, המבקר של וראייטי. "דמעות יזלגו כשהמעריצים ייפרדו מהוגוורטס, אבל הקתרזיס יישאר מעבר להישג ידם".

העיתונים הבריטיים כולם נתפסו ככל הנראה בהתרגשות של סיכום הסדרה, ורוב המבקרים נתנו לסרט ציונים גבוהים. "מסחרר ומותח", מכנה אותו המבקר של הסאן הבריטי. "אולי הניצחון הגדול ביותר של הסרט האחרון היא היכולת שלו להתגבר על המגבלות שבכתיבתה של ג'יי קיי רולינד", טענו בטלגרף. "זה קולנוע מונומנטלי. מלא בגוונים נפלאים ונושא עמו הודעה סופית שתהדהד בכל צופה, צעיר או זקן: יש אפלה בכולנו, אבל אנו יכולים להתגבר עליה".

"הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2": איפה ומתי רואים?

"הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1": מה חשבנו על הסרט הקודם בסדרה?

"הארי פוטר": כך שינתה סדרת הספרים את העשור הקודם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully