וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקה מזרחית: שרית חדד הורסת את הקלאסיקה של אביב גפן

חגי אוזן

11.7.2011 / 7:13

הביצוע של שרית חדד ל"אתה פה חסר לי" נשמע מאולץ וגורע מהמקור, פיני חדד מרשים בכנות שלו ואתי ביטון עם עוד להיט, אבל נורת אזהרה. חגי אוזן פותח קיץ של סינגלים

שרית חדד - הטועה המיליארד ואחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואולי, אתה פה חופר לי. חדד, גפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרית חדד - "אתה פה חסר לי"

משימה לא פשוטה לקחה על עצמה שרית חדד כשהחליטה לבצע את "אתה פה חסר לי" שיצר אביב גפן (יחד עם אחותו שירה) בעבור נורית גלרון. הביצוע של שרית חדד מתוך הפרויקט המדובר "2 צדדים למטבע" מתמודד מול הגרסה המעולה של גלרון וזה באמת קשה. השיר הנפלא הזה מאוד דווקא מתאים להבעת כאב מסולסלת ושרית חדד הלכה לשם, לעיתים עם כל הלב הענק שלה ולעיתים יותר מדי, באופן שמנתק את השיר לחלוטין מהקשרו המקורי – אצל חדד השיר נשמע כמו פרידה מאהוב ואילו אצל גלרון החסר הוא של אדם שלא יוכל לשוב.

הנפילה הגדולה ביותר בשיר היא בסי פארט, החלק השלישי ("מה יקרה, אם פתאום תגיע לכאן, ותשנה את הכל") שבו חדד היתה אמורה להתפוצץ, בדיוק כמו גלרון וכמו גפן כשהוא מבצע את השיר באופן נדיר – וזה פשוט לא קרה. חדד שומרת על הקו הישר שבו הבלדות שלה נוסעות, על בסיס מודל "שמע ישראל". בצורה הזו, גם העיבוד של השיר נשמע מאוד מאולץ, נטול השראה וניצוץ אמיתיים כמו שירים אחרים בפרויקט שפורסמו עד כה. המכלול הבעייתי הזה יוצר תחושה שהגרסה הזו נוצרה כסוג של בחירה מאונס, שזה אחד הדברים הכי איומים שאפשר לומר על שיר.

הניצחון הזמני של אתי ביטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד חשוב לשים לב לאן את הולכת. אתי ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתי ביטון - "מונאמור"

מנועי המכונה המשומנת ששמה אתי ביטון ממשיכים להתגלגל היטב, אם כי היא עדיין לא הגיעה לנקודת רתיחה. השיר החדש שלה, "מונאמור" הוא עוד צעד בדרך הדי ברורה שהיא הולכת בה, זו שהחלה היטב עם "פתגם סיני" הלהיטי ו"גנב שלי" הלא פחות משמח. עם זאת, אם מנסים להיכנס לראשם של מהנדסי פרויקט ביטון, היא כבר היתה אמורה להרביץ קיץ כשהיא כבר עובדה מוגמרת, על כל המשתמע מכך – כפי שעשו עמיתיה הגברים כמו עומר אדם בקיץ הזה ודודו אהרון בקיץ שעבר.

בכל אופן, "מונאמור" מקדם אותה עוד צעד לעבר המטרה, אבל מדליק נורת אזהרה שאין זמרת מתחילה בז'אנר שלא ראתה אותה מנצנצת מעל הראש שלהן - אם בקרוב לא תגיע הפגזה מאסיבית מצידה של אתי ביטון, יש מצב לאיבוד מומנטום. שתשאל את שני יצהרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפצע היפה של פיני חדד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תכוון לנוקיה ויהיה בסדר. פיני חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיני חדד - רומיאו וג'ולייט

נא להתעלם רגע משם השיר מכיוון שלא מדובר בעוד יצירה קיטשית המיועדת לחתונות. פיני חדד אשכרה פותח פצע אישי ומסגיר משבר שעבר. זה לא קורה הרבה. אפשר לשמוע זאת היטב בביצוע הרגיש שלו.

נסיונו של חדד נשמע בכל שורה. לחדד, שתמיד ידע להגיש שירים שקטים, יש משהו לא מאיים שנעים לחיות איתו. אם הוא יידע לכוון נכון את מטרותיו, לא היכל תרבות או קיסריה ובוודאי שלא נוקיה, אנחנו נרוויח זמר חם וסולידי שאין הרבה מהסוג שלו. "רומאו וג'ולייט" הוא שיר טוב שיכול לקחת את חדד למקומות שבהם היה בזמנים הגדולים שלו עם "שני סיפורי אהבה קטנים" של החברים של נטאשה ו"למדי אותי" הנוסטלגיים.

הדור הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ותודה למעבד שהביאני עד הלום. רותם סרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רותם סרי - "נסחף איתך"

מזל שבתעשיית הסלסולים יש את תמיר צור, שבידו נמצא תבלין הקסם שהופך כל שיר לבעל טעם. רותם סרי צריך להגיד אלף פעמים תודה לצור על שהציל לו את השיר. בגדול, סרי הוא זמר בעל פוטנציאל שיצר שיר שלא עושה הרבה ורק תודות לנגיעות הבגלמה של עומרי זליג והקישוטים מסביב, הפכו את השיר לראוי להאזנה. סרי יהיה חייב לחדד את עצמו כיוצר כדי שבעתיד הוא יהיה זמר בעל משקל משמעותי. בשביל השלב הנוכחי, זה בסדר.


אריה כהן - "בנשמתי"

שיר יעיל וקליל של אריה כהן, זמר מבאר שבע. יש בו עיבוד אלקטרוני שלוקח את השיר דיירקט לרחבת הענטוזים, בלי צורך ברמיקס. השיר גם לא דורש מכהן להבריק יותר מדי בביצוע, כך שנצטרך לשמוע עוד כמה שירים שלו כדי באמת לאמוד את יכולותיו הווקאליות. מה שכן, אפשר כבר עכשיו להגיד זה שיש לבחור צבע קול יפה והגשה בוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully