וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב נולד 9: לפחות דוד לביא ניצח בתוכנית הגרועה של העונה

עינב שיף

10.7.2011 / 6:13

קרוב מדי לגמר, "כוכב נולד" מראה סימני פרפור עם תוכנית גרועה והופעה שמסמנת את מרגול כמועמדת מרכזית להדחה. עינב שיף מרוצה שלפחות הפעם, דוד לביא ניצח

1. "כוכב נולד" עשתה לכולנו טובה וגמרה את התוכנית של אמש (שבת) ברבע השעה הראשונה שלה: אחרי ההדחה הדרמטית והמופרכת של לירון רמתי, הנציג הכי טוב של המוזיקה המזרחית בתולדות התוכנית (כולל עומר אדם, כן?), הדו-קרב בין דוד לביא ללידור סולטן שפתח את התוכנית הביא לפאניקה של ממש בליבם של מי שמאמין שזכייה של לביא היא בשורה לעולם הבידור הישראלי. סולטן הוא חביב המסמסים ולביא הוא היפסטר מתריס, שבנס עוד לא תמך בפומבי בסיום הכיבוש או משהו כזה.

באופן די נדיר, גם השופטים וגם נקודות השיפוט המאוסות והמיותרות תמכו בביצוע של לביא ל"לו יהי", ובצדק, אבל אלוהים יודע אם הצדק הזה יימשך עד הגמר. לביא התגבר על שיר שהוא חיקוי חיוור ממילא לשיר שחוק של הביטלס, עם ביצוע סוחף וסי פארט מעולה, שדי הוכיח בפעם ה-19,532 בעונה הזו שהוא בכלל לא בליגה של שאר המתמודדים. במזל רב, אנחת הרווחה הגיעה מהר והעניין בשאר התוכנית אבד כולו.

כוכב נולד 9: מרוצים מהעלייה של דוד לביא? דברו על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כוחות, עם כל הכבוד. לביא ומאחוריו סולטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. בכלל, "כוכב נולד" של אמש היתה תוכנית הזויה ומתוכננת רע; נקודות השידור הזכירו את הימים המכוערים של הקדם-אירוויזיון, משאלי הרחוב ריפררו לתוכניות שידורי הניסיון של ערוץ 2 מהניינטיז ובגדו במהות התוכנית – המסמסים והשופטים קובעים. ביצועי הסולו של שלושת המועמדים להדחה נראו כמו אלתור שהומצא במקום והסינקים שלהם לגבי גמר התוכנית האהובה עליהם היה רלוונטי כמו הזוכים האחרונים של "כוכב נולד". אם ככה מתכוננים ב"כוכב נולד" להתעמת עם "The Voice" הישראלית, מישהו בקשת וטדי הפקות צריך לזמן ישיבת נורה אדומה די מהר.

3. בתוך כל זה, בלטה מרגול בתצוגת אימים לא אופיינית, שהופכת אותה למועמדת הראשונה להדחה בתום העונה הנוכחית, בהנחה הסבירה שצביקה הדר יוחלף בערך כשנבחרת ישראל בכדורגל תעלה למונדיאל. מרגול - בדרך כלל חדה מאוד כשזה מגיע לביקורת שלילית - לא הצליחה להחליט את מי היא אהבה יותר וכמו ישראל בלבנון השנייה, הסתפקה בתיקו ומלמלה שטויות על "ברנשים", "עמיתים" ו"מי אבא שלו זמר". בסוף, כשהיתה צריכה לדרג את העדפותיה בין שלושת המועמדים להדחה, קבעה כי היא "קרובה מאוד" למה שצדי צרפתי בחר, והקריאה את אותו דירוג בדיוק. מישהו אמר פאולה עבדול ב"אמריקן איידול"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה עובר עלייך? מרגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. שבועיים לפני הגמר, החמישייה הסופית של "כוכב נולד" מייצגת היטב את העונה הבעייתית הזו, שמצד אחד הביאה מוזיקאי מעולה כמו דוד לביא ומצד שני בלופים כמו לידור סולטן ונוי דנן, האיש ואבא שלו שמסתכל עליו כאילו מדובר בסוס מירוצים. במובן הזה, ההדחה של נדב ואסף היתה נא בעין של ישראל המסמסת, שהסתנכרנה באופן נדיר עם השיפוט המוזיקלי האובייקטיבי; זה לא רק תוצאה טבעית לביצוע המביך שלהם ל"אמונה עיוורת" של ברי סחרוף, אלא ביטול העיסקה השקרית שבה מי שהיה סולן להקת רוק-גולשים חביבה מאד (אסף, מההרכב מלכה באיה) נפל עמוק בשטיק של "כוכב נולד" ודגדג את צדי צרפתי בטבור התשוקה שלו לצליל של הלהקות הצבאיות.

5. כמו שנכתב לעיל, המהלך הדרמטי באמת ב"כוכב נולד" התרחש עם ההדחה של לירון רמתי. עתה, מלחמת העולמות של המוזיקה המזרחית נגד הרוק, כפי ש"כוכב נולד" רואה אותה, תתקיים ככל הנראה בין סולטן לדוד לביא. במקום דו-קרב אמיתי ומהדהד בין שניים שהם הטובים ביותר באסכולה שלהם, לביא יצטרך להתאפק עוד קצת עם הציניות הטבעית שלו - זו שגרמה לו לגחך בצדק כשהתבשר שאת השיר בתוכנית הבאה יבצע במשך דקה ללא ליווי - ולהביס את סולטן; המשך מבאס לבינוניות ש"כוכב נולד" נופלת בה עונה אחרי עונה. כל מי שמאמין שב"כוכב נולד" המוזיקאי הטוב ביותר צריך לנצח, צריך לקוות שלביא יעשה זאת.

כוכב נולד 9: דוד לביא וכל השאר

כוכב נולד 9: תוכנית האולפן הראשונה אכזבה

כוכב נולד 9: את מי סימנו בתחילת העונה?

כוכב נולד 9: פתיחת עונה מצוינת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully