וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום העירום של ספנסר טוניק בים המלח יוצא לדרך

שני גורקביץ'

12.7.2011 / 15:08

מאות הישראלים שמעוניינים להשתתף במיצב הענק של הצלם הידוע, יכולים כעת לסמן תאריך והתחיל להתכונן. זבולון אורלב: "נחוש להמשיך במאבק למניעת קיום אירוע הצילום"

האמן האמריקאי ספנסר טוניק הודיע היום (שלישי) כי את מיצב העירום שלו בים המלח יצלם ב-17 בספטמבר. במקביל נפתח גם אתר ייעודי בו יוכלו להירשם אלו הרוצים להשתתף בצילום.

"המשמעות הסביבתית של ירידת המפלס מדאיגה", אומר טוניק "באמצעות עבודתי אני מקווה להחזיר לים חיים -להציג את חשיבות המים באזור זה וליצור אמנות באמצעות הגוף העירום שתביא למודעות עולמית לצורך בשימורו והצלתו".

המיזם החל ב-28 באפריל, כאשר חברו של טוניק, תומך האמנות ארי פרוכטר, פתח עבורו אתר לגיוס כספים. האתר תפס תאוצה ובמהרה השיג טוניק את 60,000 הדולרים שנדרשו לו כדי להוציא את הפרויקט לפועל. עד היום גייסו טוניק ואנשיו באמצעות האתר 116,270 דולרים לטובת המיזם.

מדובר בפרויקט הראשון שיערוך טוניק בארץ, ועוד לפני שהחל הוא כבר עורר סערה קטנה. ביוני פנה ח"כ זבולון אורלב (הבית הלאומי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין וביקש כי יעצור את הצילום ואת גיוס הכספים בטענה כי מדובר ב"שידול לדבר עבירה על פי סעיף 349 לחוק העונשין האוסר מעשה מגונה בפומבי".

בשיחה עם וואלה! תרבות היום אמר ח"כ זבולון אורלב כי: "גם לצורך קיום המצווה של הצלת ים המלח והשגת ההכרה בו כאחד משבעת פלאי עולם אין צורך להשתמש בתרבות פסולה ובעבירה על החוק, תוך פגיעה קשה ברגשות של רבים מתושבי ישראל. אני נחוש להמשיך במאבק כדי למנוע את קיום האירוע במרחב הציבורי, ופונה שוב לכל רשויות האכיפה למנוע את האירוע וגם למועצה האזורית שבידיה הסמכויות. עתה משנודעו לי כל הפרטים, אני מחדש את פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיפעל לקיים את החוק ולאסור את אירוע הצילום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully