וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירז שדה: מגיבור לאדם שלא אומר דבר

15.7.2011 / 7:28

אלירז שדה הפך מהתקווה הגדולה של אנשים פשוטים לדמות טלוויזיונית משעממת, טרחנית שאינה אומרת דבר בכל שעות זמן המסך שלה. רחלי רוטנר מסרבת להתקדם

אחד הרגעים החזקים והאמיצים בעונה השנייה והזכורה לטוב של "האח הגדול", עונת ה"אלירז נגד סער כשברקע איילה מאנפפת אבל למה, נו די, סער", היה הקרב על המפה. למי שלא זוכר, עדנה, אשת מחסום ווטש, רצתה להציג לצופים את מפת גדר ההפרדה שהביאה, שתוכיח שישראל פולשת לשטחים לא שלה. סער שיינפיין, איש הצבא חלול העיניים וזעיר המוח, חטף חררה ולא הסכים שאפילו יכניסו את מפת התועבה לווילה שלא לדבר על להראות אותה, והשניים נאבקו בצעקות.

בשלב מסוים אלירז שדה הצטרף. הוא מעולם לא נחשד כאיש שמאל או כתומך באג'נדת המפה, ולפחות בתחום הזה הוא וסער נחשבו כבעלי דעות דומות. לכן סער ציפה ממנו לגיבוי פטריוטי אוטומטי בנושא, ושיעזור לו להשתיק את עדנה. אבל אלירז הפתיע. "תן לה להביא את המפה, מה אכפת לך?" אמר לסער, "אני לא מפחד ממה שיש לה להראות. יש לי את האמת שלי, ואני מאמין בה". "אבל היא רוצה להראות לנו שקרים", התעקש סער. "אם הם שקרים אז אני לא מפחד מהם, ואם זו אמת אני רוצה לשמוע", ענה אלירז, "למה אתה מפחד מהמפה?" במילים אחרות, מי שמאמין לא מפחד, כי אין לו מה להסתיר. גם לא מול אנשים שמייצגים דעה פוליטית מנוגדת לאמונתו.

אתם יכולים לדמיין את אלירז של היום, החייכן האוטומטי עם פטפוטי הסרק, אומר דבר כזה? נלחם על זכותו של האחר להגיד משהו שמנוגד לדעותיו ושאינו קונצנזוס, מול הבריון הכי גדול בסביבה? מעטים האנשים שיהיה להם אומץ להילחם עבור מישהו שהם לא מסכימים איתו: זה דורש פתיחות אופקים נדירה. זה היה רגע שהוכיח שאלירז הוא לא סתם ערס חמוד עם הקאצ'פרייז "תתקדם", הוא אדם שיודע איך נלחמים, ובמי, ועל מה.

אלירז  עם סער. קשת
פעם הם היו רבים על מפות. היום? תלוי מה קשת יבקשו. אלירז שדה וסער שיינפיין/קשת

קשה לזכור את זה כמעט, אבל בסבב הראשון של אלירז על המסך שלנו הוא היה אחד מהשניים: גיבור, או פושע. השונאים שלו נפנפו בסיפורים על האגרסיות שלו, על חמימות המוח הערסית שלו, על היסטורית ההימורים. האוהדים שלו לעומת זאת חשבו שהוא הסופרמן שבא להציל את החברה הישראלית מכל הסער שיינפיינים המתחסדים שזורעים בה ריקבון. באלירז היו שני הצדדים האלה גם יחד, ולא היינו בטוחים איזה משני הצדדים יגבר עליו, ד"ר ג'קיל או מיסטר ערס. אבל המאבק ביניהם הקסים אותנו, ורצינו ממנו עוד ועוד.

אבל זה לא האלירז שקיבלנו בתמורה, אחרי שהתכנית נגמרה והוא התנחל בטלוויזיה שלנו, בערוץ 24, ב"דיבור ישיר", ב"אל תפיל את המיליון" ועכשיו בקשקוש שהמציאו בקשת כדי לשתף פעולה עם "חי בלה לה לנד". אלירז של מחוץ לווילה הפך לעודד מנשה למבוגרים, איש הכלום החביב, מישהו שיתפתל במשך שש הפסקות פרסומות רצופות לפני שיסכים להגיד מילה רעה על משהו, או אפילו סתם מילה נוקבת. הניצוץ כבה, הקוצים שבנפשו סורקו אחורה עם ג'ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומה עם המנגו?! אלירז שדה ב"דיבור ישיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכסוך הפנימי הנצחי של אלירז נפתר, והגיבור והפושע שבתוכו התמזגו לאודטה אחת גדולה. כל כך משעמם להקשיב לו עכשיו, טוחן מילים סולידיות מעל כיסא המנחה שלו ב"דיבור ישיר", נזהר שלא לעצבן אף אחד, מקפיד ליישר קו עם כל אחד מהנוכחים, בלי מתרגז. הוא כבר לא משליך את נפשו מנגד, אלא מניח אותה מקופלת יפה על הכיסא ומבקש שישלחו לו צלוחית מנגו לחדר ההלבשה.

אולי אלירז מפויס יותר ומאושר יותר עכשיו, ועל כך אפשר לפרגן לו, במיוחד כי באמת אהבנו אותו. בתור בן אדם, שיהיה לו לבריאות. אבל כהבטחה טלוויזיונית למשהו אחר, לדיבור אחר, דיבור ישיר באמת - הוא אכזב את אלה שהלכו אחריו מוקסמים. לא לאלירז הזה סימסנו. הנסיך שלנו נעלם על מדרגות היציאה מהווילה של "האח הגדול" ומאז לא נראה עוד.

אלירז שדה ב"דיבור ישיר": מה הוא עושה שם?

אלירז שדה שאהבנו: מנצח בעונה 2 של "האח הגדול"

בואו לעזור לנו בחיפושים אחרי אלירז בעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully