וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חי בלה לה לנד": השיעור לחיים של אביהו שבת

שירה גולן

14.7.2011 / 7:40

כשאביהו שובר לג'ולייטה את הלב ודודו אהרון משתחרר מהפוזה, "חי בלה לה לנד" יוצאת משטאנץ הריאליטי ומספקת רגעים אמיתיים ושיעורים חשובים לחיים

זה היה דווקא הרגע הזה, בסוף פרק 14, כשאביהו שבת היה עסוק בבדיקת השקדים של סטיבי עם הלשון שלו וג'ולייטה חגה בווילה כמו חומייני מבוהל שנתקע בחלון ברעש בניסיון להימלט החוצה. אז אפשר היה להבין איך "חי בלה לה לנד" הצליחה לעקוף את מכשול ה"עוד סדרת ריאליטי רדודה" ולחנות ישירות בקטגוריית ה"גילטי פלז'ר שגם מלמד אותך דבר או שניים על החיים" והכוונה היא לא למתכון לדג מרוקאי.

הסצנה הדרמטית הזו, שחתמה את פרקי השבוע של הסדרה, התגנבה אלינו בלי יותר מדי הכנה מוקדמת. כן, היו רמזים קלים ששבו והבליחו, על קיומו של מתח מסוים בין ג'ולייטה ואביהו, ולו מתוקף היותם שני הרווקים הצעירים והאטרקטיביים היחידים של הבית. אבל התפרצות כזו של קנאה ודרמה לא יכולנו לצפות מראש.

מה שיפה ב"חי בלה לה לנד" הוא שהכל מרגיש מאוד אותנטי; אתה שואל את עצמך מפעם לפעם – האם תהיה מספיק נאיבי כדי להאמין שאותה סטיבי חובבת הסליפ-אובר בדייט הראשון באמת נתקלה בכתבה על אביהו ואיתרה אותו בפייסבוק, או שמא מלהק מיומן שלף אותה מערימה של שחקניות מובטלות בהוליווד? האם ייתכן שהתזמון להופעתה היה מקרי, או התערבות יזומה של מישהו מלמעלה. בעצם, נחשו מה דודו אהרון היה אומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתאום הם נראים לך קצת כמו ילדים מוכשרים ומבוהלים בארץ זרה. מתוך "חי בלה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכל יודע את התשובה, אבל הלב מסרב להאמין. אף על פי שברור שחוקי המשחק כאן אינם שונים מאף תוכנית ריאליטי, התקריות וההתפתחויות בעלילה נעשות באופן כזה, שאפשר כמעט לחשוב שאף יד מכוונת לא נתנה פוש. וכך אתה נשאב לתוך חייהם החדשים של ששת הזמרים האלה, ואם עד עכשיו בזת להם, צחקת על האנגלית הרצוצה שלהם והתפללת שמישהו ישלח להם את האלבום האחרון של ביונסה כדי שיחדלו כבר עם הסלסולים הפרובינציאליים שלהם - פתאום משהו בהם נפתח ומחבורה של זמרים מזרחיים לא שנונים במיוחד, הם נראים לך קצת כמו ילדים מוכשרים ומבוהלים בארץ זרה.

אפילו דודו אהרון, שממשיך להתקלף לאיטו ממניירות זמר השנה המעיקות שלו, מספק פחות השראה לבדיחות השבוע. השיר שביצע באיווליואיישן הוכיח שלמרות המבטא הישראלי הכבד והאגו המנופח, שהוא באמת יודע לשיר. וגם אלון דה לוקו ופאסון הגנגסטר המעייף שלו, מקבלים אור אחר כשהם עולים על הבמה וכל השואו הזה מתחבר יחד למשהו די מגניב בסך הכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזבי אותך מלהצליח באמריקה, בואי נכין חריימה. זהבה בן, מתוך "חי בלה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחיות זהבה בן ואתי לוי קורה משהו אחר לעומת שאר הזמרים: נדמה שאחרי שהשלימו, הן נמצאות בעיצומה של רגרסיה אל המסלול המהיר חזרה לישראל. אולי מתוקף היותן המבוגרות והמנוסות שבחבורה הן כבר יודעות שמקומן הוא לא באל.איי. לכן הן נראות קצת פחות מתאמצות מהשאר. אבל מה שבטוח, ההופעה שלהן בתוכנית הבישול הביזארית, עם הספק קאובוי-ספק מתנחל, היתה גאונות צרופה.

וג'ולייטה. הו, ג'ולייטה המסכנה. תסמונת הבחורה הטיפוסית שלה מתפרצת שם בכל הכוח, מול בחור שלא באמת מעוניין בה אבל נהנה לפלרטט איתה. חבל שהיא לא יכולה לראות את עצמה בביקיני, לקבל קצת אגו בוסט וללכת לחפש לעצמה את אנריקה איגלסיאס האמיתי, במקום להתפשר על החיקוי הישראלי (טוב, זה קצת אכזרי. אביהו אכן מוכשר וחתיך, אבל מעט מניאק כשזה נוגע לנשים). מקסימום, אם לא ילך, היא תמיד תוכל להתנחם בקצת דג מרוקאי.

משפט השבוע:

-איך אומרים smoke valley בעברית?
-עמק מעושן, כמו מעושן יענו.

(שיחה בין מנחה תוכנית הבישול לאתי לוי).

"חי בלה לה לנד": דודו אהרון מגיב להאשמות נגדו

"חי בלה לה לנד": הבלוג

"חי בלה לה לנד": צפו בכל הפרקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully