וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם עידן אלתרמן

עינב שיף

17.7.2011 / 16:20

עידן אלתרמן שב ומעלה את המופע המוזיקלי שלו ולרגל כך הוא בוחר את עשרת האלבומים ששינו את חייו, מווילקו ועד דיוויד בואי. מיוחד

עידן אלתרמן מוכר אולי בזכות תפקידי הסטנדאפ והמשחק שלו, אבל הוא גם מוזיקאי של ממש, שמנגן ומתרגם שירים ומבצע אותם עם להקת המג'יקל מיסטרי טור. וואלה! תרבות כבר תיעדה את אלתרמן בביצוע של הקינקס ועתה אנו גאים להציג את ההשפעות שהביאו אותו עד הלום. אלתרמן יופיע במועדון הזאפה בתל אביב עם המופע, ששמו הוא AltShift, ב-22 ביולי במועדון הזאפה בתל אביב וב-27 ביולי באוזןבר בעיר.

ווילקו - "Sky Blue Sky"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עור ברווז של להקה ענקית. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הלהקה האהובה עליי ביותר בשנים האחרונות. לג?ף טווידי הסולן יש גוון קול שמאד מרגש אותי. שיר הפתיחה 'Either Way' עושה לי עור ברווז גם אחרי מאה האזנות".

טוקינג הדס - "The Name of The Band is Talking Heads"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלהקה הכי חכמה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום הופעה חיה כפול מתפוצץ מאנרגיה של אחת הלהקות הגדולות שגדלתי עליהן בשנות השמונים. מוזיקה אינטנסיבית וחכמה של להקה בתקופה של שיא היכולת היצירתית".

טום ווייטס - "Closing Time"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבטל הופעה כדי להיות צרוד מספיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מספרים על טום ווייטס שפעם הוא ביטל הופעה כי הוא לא היה צרוד. אני בעיקר אוהב את האלבומים הראשונים של טום וויטס, במיוחד את אלבום הבכורה שאני אוהב לשמוע בשעות הקטנות של הלילה, ויש בו כמובן את השיר הכי קורע לב בעולם – מרתה".

הביטלס - "Revolver"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבא טוב, מה נאמר. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהבת שלי בת השבע יודעת כבר לזהות איזה שיר זה ג'ון ואיזה פול, סימן שאני עושה משהו נכון כאבא. אחת לכמה שנים אני מכתיר אלבום אחר שלהם כפייבוריט, אבל 'רבולבר' הוא כנראה האהוב ביותר כי הוא נכתב והוקלט בתקופה הכי מרתקת שלהם, כשהם התפתחו ככותבי שירים ונגנים ועשו אקספרימנטים מהפכניים בדרך ההקלטה של השירים. אין רצועה אחת בינונית באלבום הזה. טוב, אולי חוץ מ'דוקטור רוברט'".

"REM - "Reckoning

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאונד רזה עדיף. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"את REM גיליתי לראשונה כשגרתי בניו יורק כנער, והתאהבתי בריף הבס והגיטרות שלהם ובשירה החולמנית הממולמלת של מייקל סטייפ. לא היה לי מושג על מה הם שרים אבל האלבום הזה כבש אותי. יותר מאוחר, כשהם הפכו לאחת הלהקות הגדולות בעולם, המשכתי לאהוב אותם למרות שתמיד אעדיף את הסאונד הראשוני והרזה על פני ההפקה המשומנת שלהם".

עידן אלתרמן חוגג למייקל סטייפ יום הולדת 50 - מאמר אורח

הקינקס - "Lola Vs The Powerman"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה לא להיטיים מספיק בארץ? עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גם את הקינקס גיליתי כשגרתי בחו"ל, וחבל שבארץ למעט שניים שלושה להיטים הם לא פופולרים מספיק. את השיר 'לולה' תרגמתי לעברית ואנחנו מבצעים אותו בהופעות, ויש עוד פנינה באלבום הזה – השיר 'Strangers'".

סטיבי וונדר - "Songs In The Key of Life"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מופת של גרוב ומלודיה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מספיק קשה לכתוב עשרה שירים מושלמים לאלבום אחד, אז איך הבנזונה המוכשר הזה הצליח להוציא אלבום כפול מושלם? הייתה תקופה בתחילת שנות התשעים כשגרייניק ואני עבדנו ביחד על המופע שלנו וחלקנו הערצה משותפת למוזיקה של השנים הראשונות של סטיבי וונדר. כל אלבום מהתקופה הזו הוא מופת של גרוב ומלודיה".

הסטרוקס - "Is This It"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו בבוקר ולא תתחרטו. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שורות אלה נכתבות כמה שעות אחרי שראיתי הופעה שלהם בספרד. אחד מאלבומי הבכורה הכי טובים אי פעם, ואני בעיקר אוהב לשים במערכת סטרוקס (או ארקטיק מאנקיז) בבוקר וזה נותן לי זריקת אדרנלין להתחיל את היום. הבס ליין של שיר הפתיחה 'Is This it גורם לי אושר בכל פעם".

דיוויד בואי - "Hunky Dory"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין מרגש. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשלימדתי את עצמי פסנתר בתור נער השיר שאיתו התאמנתי בלופ היה 'Life on mars'. עם השנים זיגי סטארדאסט קצת התיישן אצלי באוזן, אבל האנקי דורי ממשיך עדיין לרגש".

כוורת - "סיפורי פוגי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונטי פייתון של הישראלים. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פיסת ישראליות. מונטי פייטון של המוזיקה הישראלית. "סיפורי פוגי" חלק בלתי נפרד מהילדות שלי. בימים אלה אני משתתף בהצגה בהבימה לפי שירי סנדרסון וזה תענוג אמיתי. 'ביום ובלילה', 'ילד מזדקן' ו'שיעור מולדת' הם מהשירים האהובים עליי אי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully