וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד שרגאי מציג: החיים הם לא "כוכב נולד" - ראיון

שני גורקביץ'

11.8.2011 / 7:48

שנה אחרי שלא הצליח לנצח בגמר התוכנית, אוהד שרגאי מבין ש"כוכב נולד" היא בכלל לא על מוזיקה. לידיעת הקורא דוד לביא

בספטמבר שעבר זכתה דיאנה גולבי בגמר "כוכב נולד 8", ומאז הספיקה להופיע בפסטיגל, להתגייס ולהוציא סינגל. גם זוכה המקום השני, עידן עמדי, הוציא כבר ארבעה שירים שמצליחים מאוד במצעדים. דווקא אוהד שרגאי, שהיה מתחרה בולט אחר מאותה עונה, קצת נעלם.

אבל מסתבר ששרגאי, בקרוב בן 28, לוקח את הדרך הארוכה ומתנהל כזמר מתחיל מן השורה. הוא מופיע בליווי איתי שטרית בתל אביב, והשניים אף יצאו עם המופע לסיבוב בארץ, שהערב (חמישי) יגיע לקפה ביאליק בתל אביב. "אני עובד על חומר משלי, קורים דברים, אבל זה עוד לא הזמן לדבר על זה".

אבל כולם כבר הקליטו דברים, ואין שום דבר שלך. עברה שנה, זה לא קצת יותר מדי?

"אני חושב 30 שנה קדימה. יהיו לי עוד את כל החיים להיות בקדמת הבמה ולהוציא אלבומים. אני באמת לא חושב שזה טבעי לבוא ל'כוכב נולד' ולצפות שתוך כמה חודשים תוציא אלבום ותגבש זהות; אמן צריך לעבור דרך, לצבור שעות טיסה, ללמוד להופיע, ללמוד לדבר עם נגנים. זה מקצוע מאוד מאוד מורכב ואי אפשר לצפות לזה מאדם שנכנס לריאליטי של שלושה חודשים. החיים עכשיו הם אחרים, הם לא 'כוכב נולד'. החיים הם לא אינסטנט".

צביקה הדר, אוהד שרגאי בגמר כוכב נולד ספטמבר 2010. עומר מירון
"כולנו עופות מוזרים, פשוט עלי בחרו לשים את הסטיקר". שרגאי עם צביקה הדר בגמר "כוכב נולד"/עומר מירון

הוא באמת נשמע מרוצה, שרגאי. "כל כך התבגרתי מאז 'כוכב נולד', הוא אומר. התדמית של שרגאי מאוד מוחצנת עוד מהאודישן הראשון שלו, ולא נראה כאילו הוא אדם שינשוך את שפתיו. אולי זו הסיבה שכשהוא כן עוצר את עצמו, שומעים את זה.

טיפלו בך טוב ב"כוכב נולד"?

"היום אני במקום טוב עם עצמי ואין לי תלונות. כן, זו היתה במה נהדרת ובזכות התוכנית אני עושה את מה שאני עושה. אבל התפיסה שלה בחוץ היא קצת מעוותת. לומדים שם לעשות טלוויזיה, היא מטפלת בהרבה דברים מעבר למוזיקה. אבל זו תוכנית רייטינג. גם השופטים נמצאים שם יותר בשביל לעשות טלוויזיה מאשר לשפוט אמנים באשר הם".

את העונה האחרונה של "כוכב נולד" הוא לא ממש ראה, אבל כן בדק את הביצועים של המתמודדים באינטרנט. למרות שלא הקפיד לצפות, היה לו פייבוריט - דוד לביא. "אני חושב שהוא מאוד ראוי", אומר שרגאי, שמודה ששמע על ההשוואות ביניהם, אבל הוא לא רואה את הדמיון.

גמר כוכב נולד 9. נמרוד סונדרס
לא נשכח, לא נסלח. דוד לביא בגמר "כוכב נולד" 9/נמרוד סונדרס

לשיחה עם וואלה! תרבות מגיע שרגאי הישר ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. "אני גאה שזה קורה בארץ שלי ובעיר שלי", הוא אומר ומספר כי אימץ את המאהל כבר מהשבוע הראשון, שר עם כולם וגם הגיע להפגנות. "אתמול עשיתי שם שעת סיפור לילדים", הוא מספר. "זה מדהים הכי מדהים זה שלבבות פה נפתחים, מעבר למאבק החברתי הגדול יש פה שינוי שמאוד מורגש".

יכול להיות שלחום המגיע מרוטשילד יש חלק בהרגשת השייכות של מי שאמר על עצמו לא פעם שהוא עוף מוזר. "בזמן האחרון, בחודשים האחרונים, התחלתי להבין שכולם נורא מוזרים וכולם נורא מתוסבכים, שאנשים הם יצורים מורכבים וזה קצת מנחם אותי וגורם לי להרגיש יותר טוב עם עצמי", הוא אומר. "לאף אחד לא חסר, רק עכשיו אני רואה את זה וזה קצת מקל על החרדה הקיומית שלי. כולנו עופות מוזרים, פשוט עלי בחרו לשים את הסטיקר".

אתה מופיע עכשיו במקומות קטנים, בקפה ביאליק בתל אביב, זה מאוד אינטימי.

"זה הכי מלחיץ, זה נורא אינטימי. אתה מסתכל לכולם בעיניים, אחד מול אחד, אתה רואה מבטים ותגובות ובתור אדם נורא חרדתי רצים לי הרבה סרטים בראש. אבל לומדים לחיות עם זה ולשחרר, ואחרי 20 הופעות היום אני מסוגל להשתחרר מזה. בהתחלה הייתי חוזר אחרי הופעה ורוצה למות, היום זה קתרזיס".

מצחיק שאומר את זה מי שהתחיל את הקריירה בהופעות מול אלפי אנשים.

"אבל שם את לא רואה עיניים או פנים, את רואה מצלמת טלוויזיה, זה מרגש באופן מאוד שונה. יש משהו בהווה הזה שהוא מאוד מאוד חזק, אין מסך מפריד - זה אני, אתם ומה שקורה עכשיו. זה כמו דייט לעומת שיחה בפייסבוק, ואני נלחץ מדייטים".

אז מה הצעד הבא? "אחרי החגים יתחדש הכל", הוא מצטט שיר של עופרה חזה ולא מוסיף. ובכל זאת, יש איזה שיתוף פעולה? "אחרי החגים, אחרי החגים". ומה עוד 20 שנה? "לא יודע, אבל בטוח שתהיה לי קריירה מוזיקלית". ומה עם טלוויזיה? "מוזיקלית!", הוא גוער.

ההפסד של אוהד שרגאי הוא סיום הולם לעונה גרועה

וגם גמר "כוכב נולד" 9 היה בושה וחרפה

אוהד שרגאי עדיין מעניין? נדבר על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully