וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם זאב נחמה - עשרת האלבומים ששינו את חייו

21.8.2011 / 7:08

זאב נחמה בוחר את עשרת האלבומים שהיו אבני הדרך המוזיקלית שלו - מהסמיתס ואלבומם המיתולוגי "The Queen is Dead", דרך קווין הקברטיים ועד ג'ימי הנדריקס

הביטלס - "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תכלית כל הקסם של ארבעת המופלאים". עטיפת האלבום./מערכת וואלה!, צילום מסך

"על מנת לא לפגוע בחברים טובים מהתעשייה החלטתי להתמקד רק באלבומים לועזיים שהשפיעו על חיי.

האלבום הזה מבחינתי הינו אנציקלופדיה מוזיקלית וטקסטואלית שממנה הפקתי את מרבית ההשראה האפשרית מיצירה אחת. לטעמי האלבום הזה הוא תחילתה של מהפכה במוזיקה המודרנית, התרת כל המגבלות האמנותיות ששררו עד אותה תקופה. למעשה המהפכה החלה עם האלבום "REVOLVER". אבל סרג'נט פפר הוא תכלית כל הקסם של ארבעת המופלאים".

הביטלס - "The white album"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האלבום המושלם ביותר של מוריי הגדולים". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיוצר מוזיקלי האלבום הלבן בעיני הוא שיא היצירה של לנון ומקרטני. דווקא האלבום הזה שמסמל יותר מכל את הנתק המוחלט ביצירה של ג'ון ופול, את הוויכוח והריב שהוביל לפירוק מעט שנים אחרי, הוא האלבום המושלם ביותר (על שני חלקיו) של מוריי הגדולים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דיוויד בואי - "Lodger"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלבום חובה לכל מוזיקאי". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רוב אלבומיו נמצאים על מדף הדיסקים שלי. למדתי מדיוויד בואי המון, - העזה, שבירת מוסכמות מוזיקליות ולנסות להמציא. להמציא את הרוב מחדש. האלבום "לודג'ר" הוא תמצית היצירה והדמיון של דיוויד בואי. מתחילתו האלבום לוקח אותך למסע צבעוני ומעט פסיכדלי. מצאתי את עצמי מקשיב לו המון ובכל פעם הדמיון הפליג אל מקום אחר. אלבום חובה לכל מוזיקאי".

הסמיתס - "The Queen is Dead"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלמות היצירה המשותפת של מוריסי וג'וני מאר הגיטריסט". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יותר מכל, האלבום הזה מעורר בי זיכרונות על שנתיים מופלאות שגרתי בלונדון באמצע שנות השמונים. הסמיתס שייכים לפנתיאון הלהקות הבודדות שהשפיעו עלי ובעיני, בכלל על עולם המוזיקה. הייתי בוחר מספר אלבומים שלהם, אבל התמקדתי באלבום הזה כי הוא שלמות היצירה המשותפת של מוריסי וג'וני מאר הגיטריסט".


25 שנה לאלבום "The Queen is Dead" - פרויקט מחווה

קווין - "A Night At The Opera"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף להקה לא נשמעה להקה כמו קווין". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קברט פופ/רוק מושלם. הלהקה הכי חשובה בעיני אחרי הביטלס- בעיקר בגלל המושג להקה. אף להקה לא נשמעה להקה כמו קווין. הנגינה, הדיוק, העיבוד, היצירה- חגיגה לאוזן. אלבום מושלם ומומלץ"

הרולינג סטונס - ".Exile On Main St"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אגדה שנבנתה בעודה בחיים". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעולם הרוקנרול הלבן הרולינג סטונס הם השולטים. ההגדרה של רוקנרול לבן דורשת פרק שלם של הסבר, הם לא היו היחידים, אבל הם ללא ספק היו הכי טובים. להם האמנתי, לפחות מאמצע שנות השבעים. האלבום הזה הוא בעצם כל מה שאני אוהב בהם. רוקנרול מושלם ואמיתי, אגדה שנבנתה בעודה בחיים. לשמחתי ראיתי אותם לאחרונה גם בהופעה בגרמניה".

סלייד - "The best of slide"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ליהנות מקרחאנה אמיתית" עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעיקר אלבומי האוסף. לא הייתי מגדיר אותם על אותה משבצת של הלהקות הקודמות שבחרתי. אבל אם הייתי אמור למשל לאסוף עשרה דיסקים ולעבור לכוכב אחר, הם היו נמצאים ברשימה- רק כדי לתת לעצמי בראש רוקנרול טוב של פעם. להרגיש גם את ניצני הפאנק (שמור גם לאיגי פופ הגדול)וליהנות מקרחאנה אמיתית"

בוב דילן - "Desire"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המילים. איזה מילים!". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האלבום הכי 'מסודר' הפקתית של בוב דילן לטעמי. קשה לי לבחור מבין אלבומיו הרבים, הייתי בוחר כמעט את כולם; אבל אני אישית התחלתי לגלות את דילן לעומקו מהאלבום הזה, דבר שהוביל אותי לאלבומיו המוקדמים יותר. המילים. ואיזה מילים!".

לד זפלין - "How the west was won"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חובה לכל חובב מוזיקה מודרנית". עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ממליץ על אוסף המופע שנערך מחדש ב-DVD, אחרי עריכת סאונד במכשירים של שנות האלפיים. רוק מורכב ומוקפד של הרכב מדהים. ג'ימי פייג'- אחד מעשרת הגיטריסטים הגדולים ביותר בעולם – בנגינה וירטואוזית מהפנטת. חובה לכל חובב מוזיקה מודרנית".

ג'ימי הנדריקס

ג'ימי הנדריקס בהופעה.
"הייתי בוחר בכל השירים ועורך את כולם לאלבום אחד". ג'ימי הנדריקס

"לאו דווקא בגלל אלבום מסוים. ג'ימי הנדריקס לא חי מספיק זמן כדי לעשות מספיק אלבומים לבחירה, אבל מהמעט שיש כנראה שהייתי בוחר בכל השירים. הייתי עורך את כולם לאלבום אחד ושם במקסימום ווליום, עוצם עיניים ונהנה. אגב, על אותה משבצת מכובדת ארשום גם את איימי וויינהאוס. כשתראו את הקטע הזה תבינו למה".



זאב נחמה יחד עם אתניקס אמורים היו להשתתף בפסטיבל בריזה באשקלון ב-22 לאוגוסט, אולם בעקבות ירי הטילים לעבר ישובי הדרום הוחלט לבטל את יומו הראשון של הפסטיבל, ואת מופע הלהקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully