וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ: מחווה לליין האגדי Body & Soul

23.8.2011 / 7:38

הקאסט של יותם אבני יוצא למסע מרתק ומלא נשמה בעקבות עולמם של שלישיית Body & Soul שמתחיל בניו יורק ונגמר על הרחבה של מועדון הבלוק. מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סלח לי, אבל זה Avni או Avny? אני פשוט איש של מילים". לארי לוואן בשיחה פרטית מהחלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך ההיסטוריה המוזיקלית של כל סגנון העולה על הדעת אפשר למנות אינספור מקרים של שלם העולה על סך חלקיו - מג'ון קולטריין ומיילס דיוויס בג'אז, רמי פורטיס וברי סחרוף ברוק הישראלי ועד קניה ווסט וג'יי זי בהיפ הופ ושגעון גדלות.

גם אצלנו, הקלאברים, אפשר למצוא אינספור דוגמאות לשילובי כוחות היסטוריים והיסטריים כאחד כמו Masters At Work, סאשה וג'ון דיגוויד ו-Swedish House Mafia, אך המהדורה הנוכחית של החיים בלופ מוקדשת לשילוש הקדוש מכולם - חברי Body & Soul. דני קריביט, פרנסואה קיי וג'ו קלוסל הם ללא ספק שלושה תקליטנים שונים לחלוטין באופיים וגם כשהם החליטו לאחד כוחות ולנגן יחדיו כהרכב בשנות ה-90, לכל אחד מהם כבר היתה קריירת סולו מכובדת למדיו.

אין זה מקרה שהאיחוד בין השלושה החל דווקא במסיבת הוקרה מאולתרת לתקליטן המנוח האגדי לארי לוואן - תקליטן הבית של מועדון הפארדייז גאראג'. קריביט ופרנסואה זכו בעצמם לתקלט לא פעם במקדש תרבות מועדונים זה וקלוסל היה לבליין-אוהד קבוע. המשותף לשלושתם הוא ללא ספק אמונתם בדרכו האמנותית של לארי, שסגנון התקלוט החופשי והנועז שלו הוא חלק בלתי נפרד מזהותם המוזיקלית מאז ועד היום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בלילות, אני חולם על רי-אדיטס בסגנון יותם אבני. הבעיה היא שאני ישן בכלל בימים". דני קריביט בראיון ל"פרויד טיימס", מגזין השינה והחלימה המפורסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

העקרונות המנחים ממשנתו של לארי לוואן הם שלמוזיקה אין תאריך תפוגה, ישנה כחדשה - כל יצירה ראויה להשמעה, המסר שלה מוכרח להיות חיובי ומעורר רוחנית לא רק בזכות תקליט מוצלח אלא גם ובעיקר בזכות מערכת סאונד מוקפדת להחריד.

עקרונות אלו ואחרים מהתורה באו לידי יישום לאחר סגירתו של הגאראג' אך ורק בליין ה-Body & Soul, שכיום במבט לאחור הצליח להשיג חשיבות היסטורית מיתולוגית לא פחות ממקור השראתו. האגדות הרומנטיות אודות החוויה הרוחנית שעובר על בשרו בליין הזוכה לבקר במסיבה של השלושה לא נופלות מסיפורי המעשיות שעוברות מדור לדור אודות ערבים הרי גורל בפארדייז גאראג', וממש כשם שמועדון כמו ה-Warehouse (סניף שיקגואי לגארג' מניו יורק) הוליד את הכינוי לשם הז'אנר "האוס" גם המותג "באדי & סול" הפך עם השנים לשם נרדף לסגנון תקלוט ייחודי המשלב נאמנה מגוון סגנונות מוסיקלים שונים כמו סמבה, סלסה, אפרו-ביט Fאנק ודיסקו.

דני קריביט בסט פרומו נחמד וחביב

ג'ו קלוסל לא נשאר פראייר

פרנסואה קיי משיב בשלישית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התרגשתי עד דמעות מהמחווה של יותם אבני. גם אני מעריץ של נושאי המגבעת". ג'ו קלוסל בראיון לדי ג'יי מאג/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בארצנו הקטנטונת היינו עדים במהלך השנים לכמה וכמה שגרירים של תרבות נשגבת זו מליין מסיבות ה-Thank God Its Friday של מועדון הלמון ועד ערבי שישי המיתולוגים במועדון הפטיש בנהגתו של ירון טראקס - בעלי מועדון הבלוק כיום.

"הכל התחיל עבורי בלונדון של שלהי שנות ה-90 ברחוב ברוויק, בו אי אפשר היה לצעוד יותר מ-5 מטר מבלי להיתקל בחנות תקליטים. הייתי אז תקליטן צעיר שחיפש את דרכו, חיפש מקום מוזיקלי שאפשר לקרוא לו בית כדי לשאוב ממנו השראה. אני עדיין זוכר את העטיפה האפורה של אלבום האוסף של הלייבל של ג'ו קלוסל. לא הכרתי את השמות ולא ידעתי מי זה קלוסל, אבל השם של האלבום סקרן אותי – Spiritual Life Music. שמתי את התקליט על הפטיפון בחנות התקליטים והרכבתי את האוזניות ומיד הרגשתי שזה משהו שונה. השילוב בין כלים אקוסטיים לבין אלקטרוניקה במקצב אפריקאי, עמוק, אנדרגראונדי אך עם זאת חם ואורגני. הצלילים כבשו אותי".

"זאת היתה תחילתה של דרך שהובילה כמה חודשים אח"כ לאלבום האוסף הראשון והמושלם של 'באדי אנד סול'", ממשיך טראקס. "זה היה שונה מכל מה שהכרתי עד אז. זה היה שילוב של דברים שלא דמיינתי שיכולים להשתלב במוזיקת מועדונים: מוזיקת נשמה, מוזיקת גוספל, אלקטרוניקה, קצבים שבטיים, אפריקה, עושר בלתי נתפס של הרמוניה וצלילים. התחושה היתה שהאנרגיה המוזיקלית שהייתי רגיל לחוש אותה בידיים ובראש, יורדת למטה ומתמקמת אצלי בלב. אחרי הרבה שנים בחיי הלילה, והרבה סגנונות מוזיקה שעברתי כדיג'יי, הרגשתי שסוף סוף הגעתי למקום שחיפשתי כל השנים האלה. תרבות עמוקה ועשירה, בעלת היסטוריה, מיתולוגיה, אגדות, רפרטואר עצום בגודלו, מקורות השראה בלתי נגמרים, קהילה. היה לי ברור שזו המוזיקה שאני רוצה לתקלט ואלה המסיבות שאני חולם להשתתף בהן. אין ספק שהחלום על הבלוק התחיל מהרצון לתת במה אמיתית לאנרגיה ולעושר של התרבות הנפלאה הזו".

הבלוק נפתח מחדש: הצצה לקלאב המתקדם ביותר במזרח התיכון

מועדון הבלוק החדש. דייב שחר
ככה מסיבות צריכות להיראות. מועדון הבלוק/דייב שחר

כפי שוודאי הבנתם המהדורה הנוכחית של הקאסט מנסה במהלך שעה בודדת אחת לתת טעימה זעירה מסגנון התקלוט והמוזיקה של ליין מסיבות הבאדי אנ' סול, כשהקפדתי מאוד להנכיח את רוחם האינדיבידואלית של כל אחד משלושת חברי ההרכב: השבטיות הרוחנית אפריקאית של ג'ו קלוסל, הדאביות החללית של פרנסואה קיי והדיסקו והגארג' האוס של דני קריביט שזורים כולם זה בתוך זו לכדי מסע מוזיקלי עשיר של האוס, דיסקו, טכנו, רגאיי ואפרו ביט תחת מעטפת אדוקה אחת. תסלחו לי על כמה מיקסים מפוספסים וסאונד מעושן, מדובר בכמה תקליטים שלצערי כבר מזמן לא ניקיתי מאבק.

הפלייליסט:

00:00 Joe Claussell – Innerchild//Reprise//Ibadan

01:52 Kerri Chandler - Something Deeper//King
Street Sounds

07:38 Dubtribe Soundsystem - No Puedo Estar Despierto//Imperial Dub Recordings

12:53 Joe Claussell - Suspicious Dub//Ibadan

16:30 Dr. Dub - Reach For The Sky//Doc Martin Remix//Imperial Dub Recordings

21:20 3 Generations Walking – Midnight Bustling//Francois K Remix//Spiritual Life Music

24:46 Adultnapper – Monitor//MKL Vs. Brooklyn Girls Sound System (BGSS) Rework//Lion1Music

31:04 Carl Craig – Sandstorms//Planet E

34:14 Kuniyuki - Dear African Sky//Henrik Schwarz Remix//Mule Musiq

38:10 Lost Tribes Of Ibadan – Avareh//Sean Dimitri Remix//Bombay Records

41:35 Gary's Gang – Let's Lovedance Tonight//Re-Edit By Danny Krivit//Nervous Records

46:58 Masters At Work Feat. India - I Can't Get No Sleep//Copyright Re-Edit//ITH Records

53:36 Stargard – Wear It Out//Yotam Avni Re-Edit//Warner Bros. Records

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully