וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהושוע סובול יוזם: אנשי רוח יתמכו בהכרזה על מדינה פלסטינית

שני גורקביץ'

27.8.2011 / 15:09

לוואלה! תרבות נודע כי סובול מקדם מכתב בו יאמצו אנשי תיאטרון ורוח בכירים את היוזמה הפלסטינית לפנייה לאו"ם. סובול: "הכרה במדינה הפלסטינית - אינטרס ישראלי חיוני"

המחזאי והבמאי יהושוע סובול קורא לאנשי רוח לתמוך בהכרזה על מדינה פלסטינית בספטמבר. לוואלה! תרבות נודע כי הבמאי והמשורר הפלסטיני מוחמד עלי טהה ניסחו קול קורא לתמיכה ביוזמה הפלסטינית להכרה במדינה עצמאית בגבולות 1967, במטרה להחתים עליו אישים ישראלים ערבים ויהודים.

"המשך הקיפאון המדיני יוצר קרקע פורייה לכוחות קיצוניים ששואפים לגרור את עמי האיזור לשפיכות דמים ולמלחמות הרות אסון שממיטות חורבן, מנציחות נחשלות ומונעות כל אפשרות לנורמליזציה של החיים ולקידום צדק חברתי", כתבו השניים בקול הקורא שניסחו. "תנועות המחאה העממיות שהתעוררו לאחרונה במדינות ערב ובישראל מבטאות את מיטב השאיפות לנורמליזציה של החיים שיתקיימו באיזור, בשלום שיבטיח את מימוש האינטרסים הקיומיים של אזרחי ישראל ופלסטין ויאפשר סוף סוף שגשוג כלכלי וקידום צדק חברתי לכל עמי האיזור".

"אני פשוט מאמין שזה אינטרס ישראלי חיוני שתקום מדינה פלסטינית שנוכל סוף כל סוף לשאת ולתת איתה", אמר סובול בשיחה עם וואלה! תרבות. "מכינים אותנו לקראת תגובה ישראלית עוינת ברגע שבו האו"ם יכיר במדינה כזו ואנחנו מכינים תרופה למכה".

סובול סירב למסור שמות של אישים שחתמו על העצומה עד כה, אולם לוואלה! תרבות נודע כי הועברה בימים האחרונים לעשרות אנשי רוח, תיאטרון וספרות. "אני מקווה שנגיע למספר רציני של אישים ואנשים", אמר סובול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully