וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הוריקן איירין פגע גם בקולנוע

28.8.2011 / 18:08

איתני הטבע הרחיקו עוד יותר את הצופים מן הקולנוע בסוף שבוע שהיה צפוי להיות חלש מלכתחילה. "העזרה" ניצל זאת כדי להישאר ראשון, "קולומביאנה" הצליח רק לזנב בו

גרוע יותר מזה כמעט לא יכול להיות: סוף השבוע האחרון של אוגוסט הוא גם ככה באופן מסורתי אחד החלשים בעונה הקופתית. עד המועד הזה האולפנים ביזבזו כבר את כל הארטילריה הקיצית שלהם, וטרם בשלה השעה מבחינתם להפיץ את הסרטים שהם מריצים לאוסקר. לפיכך, כל שנותר להם הוא למלא את האולמות במוצרים נחותים יחסית שלא היו ראויים לשיבוץ מכובד יותר. בקיצור, סוף השבוע הזה הוא כמו ארוחת הצהריים שלמחרת סעודת ערב חג.

אם כל זה לא מספיק גרוע, הרי שרצה הגורל ואיתני הטבע סחפו את הוליווד מן הפח אל הפחת. וכך, הוריקן איירין הביאה לפגיעה בפעילות של כאלף אולמות בחוף המזרחי ובכך נגס כ-80 מיליון דולר מההכנסות הנמוכות מלכתחילה שהיו צפויות לסוף השבוע. הנחמה היחידה של תעשיית הקולנוע היא שיום אחד אולי תוכל להפיק סרט אסונות שובר קופות על בסיס ההתרחשויות העכשוויות.

אבל בשלב זה, היחידים בתעשייה שיש להם סיבה אמיתית לשמוח הם מפיקי "העזרה", שהצליח להישאר בפסגה שבוע שני ברציפות. הלהיט המפתיע עשה זאת בזכות הכנסות של 14.3 מיליון דולר בסוף השבוע, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-96.6 מיליון דולר.

כל זה קורה כיוון שמלודרמה זו כבר הפכה לתופעה תרבותית של ממש. הודות לכך שהיא מעניקה לאפרו-אמריקאים תחושת העצמה ותורמת לניקוי רגשות האשם של לבני העור, העיסוק שלה ביחסים בין-גזעיים הצליח למשוך לאולמות את בני שני הסקטורים. וכך, "העזרה" נרשם בדפי ההיסטוריה כמקרה נדיר – סרט המצליח באותה מידה בניו יורק ובממפיס, בלוס אנג'לס ובנאשוויל. עם התפרשות דמוגרפית כה מרשימה, אין זה פלא שהוא יהפוך בקרוב רשמית לשובר קופות.

זה לא אסון, זה לוק בסון

גם "קולומביאנה" משלב דמויות לבנות בצד אפרו-אמריקאיות ואף מוסיף היספנים לקלחת, אבל זה לא עזר לו להגיע לקהלים רחבים מדי. וכך, סרט הפעולה מבית החרושת של לוק בסון נאלץ להסתפק במקום השני, עם הכנסות של כעשרה מיליון דולרים.

זהו סכום נמוך, אבל האמת היא שלאור אפקט ההוריקן, "קולומביאנה" עוד יצא יחסית בזול. בסך הכל, בהתחשב בזאת שהוא אינו מציג כוכבים בעלי שם ובהינתן שאיכותו וערכי ההפקה שלו הולמים יותר את המסך הקטן, המספרים שלו בהחלט סבירים.

סביר להניח כי במהרה ייאלץ "קולומביאנה" להיפרד מאולמות הקולנוע ולצאת לחפש את הונו בפורמטים ביתיים, אך הוא יבצע את הפרידה הזו בכבוד, ובסון יקבל גושפנקא להמשיך להפיק לאמריקאים סרטי אקשן בשני גרושים.

זה הכלכלה, אחינו האידיוט

לעומת זאת, הזוועתון "אל תפחדי מהחושך" הלך בעקבות הכישלונות של "יעד סופי 5" ו"ליל האימה" והשלים קיץ חשוך באמת לז'אנר. למרות שמו המהימן של המפיק גיירמו דל-טורו, שהיה מרוח לאורך כל הקמפין השיווקי כדי למשוך את קהל החסידים הנאמן שלו, הסרט נאלץ להסתפק במקום השלישי עם הכנסות של 9.2 מיליון דולרים בלבד. סכום זה נמוך מן הציפיות החלשות מלכתחילה, והפעם לא רק ההוריקן אשם בכך, אלא גם ובעיקר התגובות השליליות ביותר של הקהל.

מפלה גדולה עוד יותר היתה מנת חלקה של "אחינו האידיוט", קומדיה רומנטית מעט פרועה בכיכובם של פול ראד, סטיב קוגן, זואי דשנל ורבים אחרים. למרות צוות השחקנים המכובד, הסרט עורר אדישות רבה בקרב הצופים עוד בהקרנותיו הראשונות בפסטיבלים של סאנדנס ושל ירושלים, והקהל הפנה לו עורף גם באולמות המסחריים.

וכך, "אחינו האידיוט" לא הצליח לנצל את החיבה העכשווית של הקהל לקומדיות מסוגו, ונדרש להסתפק במקום השישי עם הכנסות דלות של שישה מיליון דולרים. בסוף השבוע הבא, בדיוק כמו "Don't Be Afraid of the Dark", סביר להניח שכבר ייאלץ להיאבק על מקומו בעשירייה הפותחת.

מי שכבר השבוע ספגו מצניחה חדה בהכנסותיהם הם שלושת הסרטים שסבלו בשבוע שעבר מספתחים מאכזבים מלכתחילה, "ספיי קידס 4", "ליל האימה" ו"קונאן הברברי". הידרדרות זו שמה חותמת סופית על הכישלון שלהם והקטינה עוד יותר את הסיכויים שמישהו מהם יזכה לפרק המשך קולנועי.

הטבלה במלואה

1. "העזרה" - 143, 96.6
2. "קולומביאנה" - 10.2

3. "אל תפחדי מהחושך" - 9.2

4. "כוכב הקופים: המרד" - 8.5, 148.3

5. "ספיי קידס 4: כל הזמן שבעולם" 6.2, 22.2

6. "אחינו האידיוט" - 6

7. "הדרדסים" - 4.7, 125.9

8. "קונאן" - 3.2, 16.7

9. "ליל האימה" - 3, 14.2

10. "טיפש, מטורף, מאוהב" - 3, 69.6

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully