וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרגול: איך ישפיע כתב האישום על המוזכרים בו?

29.8.2011 / 14:46

המותג של "כוכב נולד" נפגע אנושות, עומר אדם ישרוד ולירון רמתי יצטרך ללכת על ביצים; וואלה! תרבות מנתחת את עתיד גיבורי כתב האישום שמזעזע את עולם הבידור

"כוכב נולד"/ לילך וולך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייבים לרענן ולחדד את האמינות שלהם. צביקה הדר ב"כוכב נולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה נכתב בכתב האישום?

"נאשמת 1 (מרגלית צנעני, שתכונה להלן נאשמת 1 - מערכת וואלה!) הבהירה לנאשם 2 (מיכאל חזן - מ.ו) ולדומרני כי מכיוון שמתמודדי הגמר חתומים מבעוד מועד אצל הפקת התכנית, אינה יכולה לפעול בגלוי, עם זאת הבטיחה כי תסייע מהצד, בחשאי, למהלך זה, לאור קרבתה למתמודדי הגמר... נאשמת 1 ניקדה במהלך 'כוכב נולד', מתוקף תפקידה כשופטת, את המתמודדת אורטל אדרי, באופן התואם את הניקוד שהעביר לה מבעוד מועד, נאשם 2, 'און ליין' באמצעות SMS, במהלך השידור החי של התכנית".

איך הם הגיבו לפרשה?

"בפועל לא היתה כל פגיעה בתכנית 'כוכב נולד'. יתכן כי אכן היו כוונות כאלו או אחרות לגבי המתמודדים, אולם דבר לא התממש" (קשת וטדי הפקות בהודעה לעיתונות, 29.08)

איך כתב האישום ישפיע עליהם?

"כוכב נולד" הצליחה במהלך שמונה עונותיה לבסס לעצמה מעמד יציב של תוכנית דגל, משאבת כסף ורייטינג, ולגזור לא מעט קופונים על חוזים של מנצחי התוכנית. למרבה הפלא, למרות השערוריות הקטנות שנקשרו בשמה של "כוכב נולד" 9 – דוגמת הפרשה הטרייה יחסית של תמר יהלומי וה-SMSים, למשל - המותג הלך רוב הזמן בין הטיפות, ולא נתן לאף אחד להמטיר לו גשם על הקרנבל. ואז הגיעה מרגול.

מרגלית צנעני הובאה על תקן הזמרת שצמחה מהעם, דוברת את שפת העם והיא כאן למענו. תו התקן שהיא סיפקה היה הדוגריות והיושר, ובהכתמה של המוניטין שלה הצליחה להשליך רפש גם על "כוכב נולד" עצמה ולגרור אותה, בין אם תרצה ובין אם לאו, לתוך פרשייה מכוערת. הטענה של קשת והפקת התוכנית שבפועל 'לא היתה פגיעה ב"כוכב נולד" עשויה עוד להתגלות בעונה הבאה כנכונה – כי אם יש משהו שמושך רייטינג יותר מתחרות בריאה, זו תחרות חולה. ובכל זאת - טוב תעשה מערכת "כוכב נולד" אם תעשה בדק בית שקוף בפני המיליונים שצפו בה וסימסו לה ותוהים עכשיו בשביל מה.

פרשת מרגול: כותרות אחרונות

פרשת מרגול: החברים ל"כוכב נולד" מסרבים לדבר

פרשת מרגול: כך הסתבכה מרגלית צנעני

פרשת מרגול: כתב האישום המלא

פרשת מרגול: איך ירדה הפרסומת בכיכובה של מרגול משידור?

פרשת מרגול: דברו על זה בפייסבוק

לירון רמתי/ עינב שיף

לירון רמתי. אביב חופי
המזל הוא שהוא עוד לא התחיל. לירון רמתי/אביב חופי

מה נכתב בכתב האישום?

"בתאריך 28 ביולי שוחחה נאשמת 1 טלפונית, עם רמתי. במהלך השיחה שידלה נאשמת 1 את רמתי והדריכה אותו כיצד להשתחרר מחוזהו הקיים עם 'טדי הפקות', וכי אסור לו בתכלית האיסור להישאר תחת אותו החוזה. עוד במעמד השיחה, הציעה נאשמת 1 לרמתי אמרגן אחר, ה'מקושר היטב' (ההדגשה במקור – מ.ו), אשר ישקיע בו וייצגו, וכל זאת מבלי ליידע אותו בדבר מעורבותם של דומרני ושל נאשם 2 במהלך. בתום השיחה נדברו השניים להיפגש תוך יומיים, ב"ארבע עיניים", לא לפני שנאשמת 1 הזהירה את רמתי שוב ושוב "לא להסגירה", ולא לומר דבר לאיש על שיחתם".

איך הוא הגיב לפרשה?

"הכל שמועות. הלוואי והיתה מטה תוצאות בשבילי, הייתי זוכה במקום הראשון" (רמתי בראיון לוואלה!, 16 באוגוסט)

איך כתב האישום ישפיע עליו?

המזל של רמתי הוא שבניגוד לכוכבי אינסטנט אחרים, הוא בקושי התחיל לעבוד. הוא טרם הוציא סינגל אחד ומופיע בעיקר באירועים סגורים הקשורים לשלישיית הגמר של 'כוכב נולד'. בנוסף, חשוב לזכור, הוא אינו נאשם בעבירה כלשהי, אלא למעשה שימש לכאורה ועל פי החשד בלבד, כאמצעי בדרכם של מרגול והאנשים עמם נדברה להפקת רווחים מקסימליים מכישרונו.

אותו כישרון לא ייעלם בעקבות הפרשה הזו ולמעשה, יש לקוות שרמתי הוא חלק מתעשייה שיודעת להבדיל בין אדם שהיה מעורב פאסיבית בפרשה לבין מי שהיה חלק ממנה בפועל. רמתי עצמו יצטרך להתאושש ולחזור ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב – לשיר, ועדיף מבלי שיתנו לו ניקוד על כך. את העיניים בגב הוא כבר גידל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עומר אדם/ חן רוזנק

עומר אדם בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
עד נוקיה, לא פחות. עומר אדם/נמרוד סונדרס

מה נכתב בכתב האישום?

"ביום 24-6-11 איימה הנאשמת על אטדגי באומרה: 'אטדגי...הם מתקשרים אליך לפעמים בתאריך של עומר אדם, תזהר בכבודם, ולא יקרה שום דבר!...עם מיכאל אתה צריך להיזהר!...תשמע, זה לא הפרסי מנתניה! וזה לא אנשים כאלה, הם טיפה אחרים...איתם אטדגי צריך להיזהר!... עם אלה על בהונות!...' ".

"בהזדמנויות רבות...העבירו הנאשמים מסרים מאיימים לאטדגי באמצעות חברם המשותף, יוסי בן דוד...מספר פעמים אמר בן דוד לאטדגי כי עדיף לו 'לחבק ולשמור על הילד', וכן ניסה לשכנעו לחתום על חוזה הבוררות ולהדגיש את שיתופו ומעורבותו של בנה של הנאשמת כמנהלו הנוסף של עומר".

איך הוא הגיב לפרשה?

"לפי הפרסומים הם רבו על האחוזים של אסף (אטדגי) ועל התמלוגים שמרגול צריכה לקבל. זה נושא שלהם שלא קשור אליי... לא היו ביניהם מריבות ולא היה שום דבר. לא ראיתי שום דבר שקשור לזה" (חדשות 2, 19 באוגוסט).

איך כתב האישום ישפיע עליו?

נראה שהילד ששיקר להפקה של כוכב נולד בנוגע לגילו, לא ממש מתרגש מהשקר של מרגול שפתח תיבת פנדורה על גבו. האמרגן הסחוט והסנדקית לשעבר, שהעונש על העבירות בהן היא מואשמת כולל כמה שנים בנווה תרצה, לא יפגעו בקריירה של המטאור הצעיר בשמי קיסריה. אם כבר להיפך; כמו הבן של ההורים הגרושים שכולם מרחמים עליו, כך גם אדם עוד עשוי להרוויח מהפרשה דמי כיס כפולים בדמות הופעות מפוצצות לא רק בקיסריה, אלא גם בנוקיה.

ירון אילן/ עינב שיף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכה אחת יותר מדי. ירון אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה נכתב עליו בכתב האישום?

"בסוף חודש דצמבר 2010 או תחילת חודש ינואר 2011, או בסמוך לכך, פנתה מרגלית צנעני לירון וביקשה ממנו כי יתווך בקיום פגישה בינה לבין דומרני (שלום דומרני – מ.ו) על מנת שיפעל ליישוב הסכסוך עם אטדגי (אסף אטדגי – מ.ו), בין היתר, גם לאור סירובו של האחרון לחתום על פסק הבורר. ירון נעתר מיידית לבקשתה. בעקבות זאת, ובסמוך לכך, הגיעה נאשמת 1 בצוותא עם ירון, אל ביתו של דומרני שם שוחחה עמו בדיסקרטיות אודות הסכסוך עם אטדגי...בשיחה נוספת, הדגישה נאשמת 1 בפני ירון, כי נאשם 2 ודומרני הם "השומרים שלה" (ההדגשה במקור – מ.ו) מפניו של אטדגי וכי שניהם (נאשמת 1 וירון), מחויבים לסייע לדומרני ולנאשם 2. ירון שב והבטיח באוזניה את מחויבותו האישית לדומרני כמו גם למהלך הנרקם".

איך הוא הגיב לפרשה?

"עניתי לשאלות החוקרים ואני לא יכול לפרט מעבר לכך" (אילן לחדשות 2, 24.08). ערוץ 24 הוציא את אילן לחופשה בשל החשדות.

איך כתב האישום ישפיע עליו?

עבור ירון אילן מדובר כנראה באגרוף האחד יותר מדי שאיש תקשורת במעמדו יכול לספוג. דווקא כשהגיע לסוג של מנוחה ונחלה בערוץ 24 והדברים נראו על מי מנוחות, האופן הלא נעים שבו מציירת המדינה את אילן הופכת אותו ללא רלוונטי בדמות המגיש. גורמים בתעשייה מעריכים כי ספק אם אילן ימשיך בקשת לאחר שהפרשה תיגמר, שכן ממילא קשת החתימה את אילן, שחשף בעבר חובות כבדים והסתבכויות שונות, במסגרת מלחמה מול ערוץ 25 המתהווה של רשת, שהחתימה את אליקו. צחוק הגורל הוא שגם אליקו מוזכר בכתב האישום, אך רק כאשר דומרני מזכיר אותו ולא בפעולה אקטיבית כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully