וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה 2011 ייפתח הערב

31.8.2011 / 10:29

סרטו הפוליטי המדובר של ג'ורג' קלוני, סרט של פולנסקי ועוד אחד של קרוננברג, וכמובן גם הייצוג הישראלי של ערן קולירין ושלומי אלקבץ. כל מה שמצפה לנו בפסטיבל הקולנוע של ונציה

פסטיבל ונציה ייפתח הערב (רביעי) בהקרנת סרטו הפוליטי המדובר של הבמאי-שחקן ג'ורג' קלוני, “וושינגטון תחתית". בסרט מגלם ריאן גוסלינג יועץ תקשורת למועמד לנשיאות (אותו מגלם קלוני בעצמו) המתלבט עד כמה נמוך הוא מסוגל לרדת כדי להביא את הבוס שלו לבית הלבן ובדרך מסתבך בלא מעט דילמות וקונפליקטים. עוד מככבים בסרט פיליפ סימור הופמן, אוון רייצ'ל ווד, מריסה טומיי ופול ג'יאמטי.

בפסטיבל, שיימשך עד 10 בספטמבר, יוקרנו 65 סרטים, בהם 22 שישתתפו בתחרות הרשמית. דארן ארונופסקי, במאי "ברבור שחור", יהיה יו"ר חבר השופטים של הפסטיבל.

בין הסרטים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל, ניתן למצוא את סרטו של רומן פולנסקי "Carnage", שצפוי גם לפתוח את פסטיבל הקולנוע בניו יורק בסוף ספטמבר. בסרט מככבים ג'ודי פוסטר, קייט וינסלט, ג'ון סי ריילי וכריסטוף וולץ; סרט בולט נוסף הוא סרטו של דיוויד קרוננברג “A Dangerous Method”, המציג את סיפור מערכת היחסים הטעונה בין זיגמונד פרויד לקארל יונג.

מתוך "ההתחלפות" של ערן קולירין. שרון ברקת,
בהצלחה בתחרות. "ההתחלפות" של קולירין/שרון ברקת

השנה לא נפקד מקומו של הקולנוע הישראלי מהפסטיבל. סרטו החדש של הבמאי ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), "ההתחלפות", התקבל לתחרות הרשמית ויוקרן בפסטיבל בהקרנת בכורה בינלאומית. עוד סרט ישראלי בפסטיבל יהיה "עדות" של שלומי אלקבץ שיוקרן במסגרת השמורה לאירועים מיוחדים בפסטיבל. כזכור, הסרט עורר מחלוקת רבה כשהוקרן בפסטיבל דרום האחרון. אז נטשה שרת התרבות לימור לבנת את האירוע במחאה על אופן העיסוק בכיבוש בסרט ועוררה עליה זעם רב.

פסטיבל הקולנוע של ונציה הוא אחד משלושת פסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, לצד הפסטיבלים של קאן וברלין. הפסטיבל נערך השנה בפעם ה-68, כאשר בשנה שעברה זכה בפרס הראשון בו הסרט "Somewhere" של סופיה קופולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully