וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "החוב" מפתיע לטובה

4.9.2011 / 18:07

העיבוד ההוליוודי למותחן של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום הכניס 14 מיליון דולר, אבל לא הצליח להדיח מהמקום הראשון את "העזרה". מאחוריהם, "אפולו 18" ו-"Shark Night" התרסקו

אנחנו רגילים כבר לשמוע על סדרות טלוויזיה מקומית שזוכות לעיבודים אמריקאים, אבל השבוע קרה בהוליווד משהו די תקדימי: עיבוד מחודש ודובר אנגלית לסרט ישראלי הגיע לאקרנים בסוף השבוע האחרון והארוך, שבו ציינו האמריקאים את הלייבור דיי.

מדובר ב"החוב", גלגול אמריקאי למותחן של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום על סוכני המוסד שיוצאים לסגור חשבון עם פושע נאצי. הפעם הלן מירן, טום ווילקינסון וג'סיקה צ'סטיין הלוהטת מ"עץ החיים" ו"העזרה" נכנסים לנעליהם של גילה אלמגור, עודד תאומי, נטע גרטי וכל השאר, אבל בכל זאת יש בגרסה האמריקאית נציגות ישראלית, וזאת הודות להופעתה של רומי אבולעפיה.

ואיך הקהל בארצות הברית מקבל את זה? האמת שלא רע. התחזיות המסחריות היו די נמוכות, וזאת כיוון שהסרט עוסק בצורה בוגרת בנושאים טעונים וכבדים, וגם לא קיבל תמיכה יוצאת דופן מן התקשורת או מפסטיבלים למיניהם. בגלל כל אלה הפצתו המסחרית גם נדחתה שוב ושוב, כך שהציפיות היו כי לאחר שיגיע סוף כל סוף לאקרנים, הוא יתאדה במהרה.

אבל "החוב" לעג לנביאי הזעם עם הכנסות של 14 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, שסייעו לו להפתיע את הסרטים החדשים האחרים השבוע ולתפוס את הסגנות. אמנם הוא כבר לא ישבור קופות וגם לא יזכה ככל הנראה לקחת חלק בטקס האוסקר הקרוב, אבל הוא בהחלט הראה שיש מקום לעיבודים הוליוודיים לסרטים כחולים-לבנים, ועתה אפשר לקוות כי הגרסה האמריקאית הקרבה של "סיפור גדול" תצליח עוד יותר.

אמה סטון טרפה את הכרישים

במקום הראשון צועד, זה השבוע השלישי ברציפות, "העזרה" בכיכובה של אמה סטון, שצפוי לאגור בארבעת ימי הלייבור דיי 18 מיליון דולר ובכך להעלות את מאזנו ל-122 מיליון דולר.

הדרמה עושה זאת הודות לפופולריות שלה, אבל במידה רבה היא זוכה מן ההפקר, שכן התחרות מולה חלשה להחריד. "החוב" אמנם הפתיע לטובה, אבל עדיין אין מדובר בכוח קופתי משמעותי, ושני הסרטים הטריים האחרים בכלל התגלו כקונוסים בכל הקשור לקרב על לב הצופים.

בשני המקרים, מדובר בזוועתונים – "אפולו 18", מעין "פעילות על-טבעית" בחלל, ו-"Shark Night 3D", מעין תשובה תלת-ממדית ל"מלתעות". שניהם הרוויחו כ-11 מיליון דולר, ונכון לכרגע חולקים יחדיו את מקומות 4-3.

זה לא ממש משנה מי מהם יסיים בסופו של דבר מעל האחר, שכן שניהם הכניסו פחות מן המקווה והמצופה, ובעיקר הרבה פחות מן הסטנדרטים של להיטי אימה, גם מסוג ב'. נוסף לביקורות הקטלניות, השניים גם עוררו תגובות שליליות ביותר אצל הקהל לפי רישומי האולפנים, כך שבשבוע הבא הם אמורים להיעלם לגמרי מהשטח.

הכישלון של השניים החמיר עוד יותר את המשבר הכלכלי של תעשיית האימה. במקרה של "Shark Night 3D" הוא גם הוכיח שוב כי הקהל נרתע מסרטי תלת-ממד שמריחים כמו מניפולציה שיווקית זולה. במילים אחרות, אפשר להאמין כי לא ניאלץ בקרוב לצפות ב"מגרש השדים 6: תלת ממד".

הטבלה במלואה

1. "העזרה" - 18, 122

2. "החוב" - 14

3. "אפולו 18" - 11

4. "ליל הכרישים" - 11

5. "כוכב הקופים: המרד" 10, 162

6. "קולומביאנה" - 10, 24

7. "אל תפחדי מהחושך" - 6, 17.6

8. "אחינו האידיוט" - 6.5, 16.5

9. "ספיי קידס 4: כל הזמן שבעולם" - 6.3, 30.5

10. "הדרדסים" - 5, 133

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully