וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור למותו של דודו דותן: "כאילו היה לו זיכיון על הלב"

שני גורקביץ', צילומים: נמרוד סונדרס

9.9.2011 / 17:14

צביקה הדר, טוביה צפיר, ציפי שביט ורבים נוספים גדשו את אירוע המחווה לבדרן במלאת עשור למותו. "הוא הראה שאפשר להיות בדרן בלי מרפקים", אמר הדר

ערב לזכרו של דודו דותן. נמרוד סונדרס
זיכרון מאמן בלי מרפקים ועם נשמה גדולה. צביקה הדר לצד תמונה של דודו דותן במחווה לזכרו/נמרוד סונדרס

אמנים, מפיקים, מוזיקאים, אנשי תעשיית הבידור וגם ציבור רחב של אנשים גדשו היום (שישי) את אולם מועדון צוותא בתל אביב שאירח את המחווה לדודו דותן, במלאת עשור למותו. את האירוע הנחה צביקה הדר, ועל הבמה עלו בזה אחר זה אמנים רבים שחלקו במה ואף מעבר לכך עם דותן המנוח.

דותן נפטר לפני עשור מהתקף לב במהלך חופשה בטורקיה, והידיעה על מותו התקבלה בתדהמה בארץ. עשר שנים לאחר מכן, נראה ששמו של הבדרן, שגם היה יושב ראש איגוד אמני ישראל והיה אהוב מאוד בקרב הקולגות שלו, לא נשכח מליבם: כל האמנים שהשתתפו במחווה, מהמנחה צביקה הדר ועד יוצרים כמו טוביה צפיר, חנן יובל וגליקריה הופיעו כולם בהתנדבות. גם הקהל הרחב שמר מקום בליבו לדותן והתברר כי הביקוש לכרטיסים לערב המיוחד היה גדול מספיק כדי לערוך לפחות עוד שני אירועים דומים. "כשאומרים עשר שנים ולכל אחד זה נראה כאילו רק אתמול, סימן שעוד יש געגוע אצל הקהל", אמר טוביה צפיר לוואלה! תרבות. "הקהל מרגיש כאילו דודו עוד איתנו, כאילו הוא יכול לעלות על הבמה ולהגיד 'עבדתי עליכם'. זה מראה שהוא חסר בזיכרון הקולקטיבי", הוסיף צפיר.

ערב לזכרו של דודו דותן. נמרוד סונדרס
מי שמאמין בחומץ תפוחים, סופו להגיע לרמב"ם. טוביה צפיר/נמרוד סונדרס

צפיר אף נזכר כיצד יום אחד, כשהופיע בפסטיבל חנוכה שדותן הנחה, נאלץ להחליף אותו יחד עם בנו הקטן, יוני דותן, כיוון שחש ברע. "עשינו שתי הופעות בבוקר, ונותרו לנו עוד שלוש הופעות בחיפה עד הערב. הוא האמין אז בחומץ תפוחים וזה בסוף הוביל אותו לרמב"ם", סיפר צפיר בהומור. כפי שמשתקף בסיפורו של צפיר, על הבמה וגם מאחורי הקלעים הורגשה חמימות גדולה ונשמעו הרבה מאוד סיפורי מעשיות הנוגעים לדותן, שנגע עמוקות בחייהם של אמנים רבים, שכולם ידעו לספר על איש מצחיק, חכם, נדיב ובעיקר אוהב. "הומור טוב ולב רחב", סיכם זאת יהורם טהרלב.

"זה כאילו היה לו זיכיון על לב, איש שכולו טבעת של רגש, שאהב אנשים, אמנים, שחקנים וקומיקאים באמת", אמר רועי בר נתן, שגדל עם בנו של דותן והופיע גם הוא באירוע. בר נתן סיפר כי רק עכשיו הוא מבין איזו השפעה היתה להומור של דותן על ההתפתחות שלו כקומיקאי. גם מנחה האירוע, צביקה הדר, נזכר ברגע חשוב בו דותן השפיע על חייו: "זה היה בתקופה שסיפרתי להורי שאני רוצה ללמוד משחק", שחזר מנחה "כוכב נולד". "אחרי הרבה שיחות עם כעסים הם אמרו לי 'תראה צביקה, בעולם הבידור יש מרפקים, ואנשים עם אגו, זה לא מתאים לך'. וכשרציתי להראות להם שלא כולם ככה יכולתי להצביע על דודו דותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ערב לזכרו של דודו דותן. נמרוד סונדרס
זיכיון על הלב. רועי בר נתן/נמרוד סונדרס

"כשהוא נפטר אני ידעתי שהעולם כבר לא יהיה אותו הדבר", סיכם בעצם חנן יובל, שהכיר את דותן כשזכה בתחרות כישרונות צעירים. "הוא השאיר אחריו אנושיות רבה, בהומור שלו תמיד היתה חמלה ואנושיות. הוא היה רב גוני ונפלא, וחסר גסויות בהומור, מה שאולי היה מפריע לו בעולם של היום". מאחורי הקלעים חברתו הטובה ביותר של דותן, ציפי שביט, חבשה פאה לקראת המערכון הבא על הבמה. במשך כל האירוע היתה שביט מקור בלתי נלאה לסיפורים מצחיקים על שנים ביחד לצד דותן, שנים שכללו טיולים, בר מצוות, חתונות ובעיקר דיאטות. "דיברנו כל יום", סיפרה שביט. "התייעצנו על כל דבר. זה קרה מהר מדי ולא בזמן".

את האירוע, שנגמר בצחוק גדול ושירים של גליקריה, סיכמה אלמנתו, מרים דותן: "המופע היה ברוחו של דודו, כמו שדודו היה רוצה שיהיה - מושלם".

עשור למותו של דודו דותן: לאן נעלם הבדרן הישראלי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully