וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את סופרמן ובאטמן - הדור הבא

אחרי שהצילו את העולם למעלה מ-70 שנה, סופרמן ובאטמן מגיעים לנקודת האפס, ומתחילים מההתחלה. עם עלילות נועזות וגרפיקה משודרגת, גיבורי העל יוצאים לדרך חדשה

שעת אפס

73 שנים עברו מאז הושקה, ביוני 1938, סדרת חוברות הקומיקס בעל השם הלא-מתוחכם Action Comics. בגליון הראשון של הסדרה, הופיע על השער גיבור על חדש – אדם עם חליפה כחולה, תחתונים אדומים וגלימה בצבע תואם, כשהוא מרים מכונית באוויר. לגיבור החדש הזה קראו סופרמן. כשנה לפני כן, הופיעה על מדפי החנויות סדרה אחרת, Detective Comics שמה, שבגליון מאי 1939 הציגה לעולם את גיבור העל המפורסם השני של חברת DC – באטמן.

Action Comics עברה עד היום את קו ה-900 גליונות, Detective Comics הגיעה ל-881 גיליונות. השבוע, הן התאפסו. ספטמבר 2011 מהווה עבור חברת DC את חודש ההתחלות החדשות – כל 52 הסדרות של הסדרה מתאפסות ומתחילות עם עלילות חדשות, זאת בלי לשכוח את המורשת אך גם בלי להציק עמה יותר מדי, כדי למשוך קוראים חדשים.

ליקטנו עבורכם כמה מהאירועים הבולטים בחוברות שראו אור השבוע.

סופרמן דורש צדק חברתי

הסופרמן החדש שהוצג לנו השבוע ב-Action Comics לא רק החליף את החליפה שלו, אלא גם שינה חלקים נרחבים באישיותו. במקום גיבור על מעט נאיבי, קיבלנו לוחם צדק מתלהם ואנרגטי שלא מפחד להשוויץ קצת בכוחות שלו, אך גם מפגין לא מעט כעס כלפי מערכת מושחתת ולא יעילה.

אמן הקומיקס גרנט מוריסון הציג לנו כאן גליון מלא אקשן, עם אקספוזיציה טובה לחלק ניכר מהדמויות הראשיות של הסדרה (כן, לקס לות'ור גם הגיע לביקור), אך גם עם תקווה שבשנת 2011 סופרמן לא רק ירביץ לרע התורן, אלא גם יבהיר לאנשי מטרופוליס ולקוראים למען אילו אידאלים הוא נלחם, ולמה שווה להילחם עבורם.

קריאה נוספת: מיני-סדרה בשם Red Son, שמתארת מה היה קורה אילו החללית של סופרמן הייתה מגיעה לכדור הארץ 12 שעות מאוחר יותר, ונוחתת בברית המועצות.

באטמן דורש ג'וקר חברותי

האמן טוני דניאל, שעבד כבר על באטמן לפני מספר שנים, קיבל לידיו השבוע את ההזדמנות להשיק את אחד מגיבורי העל האהובים של כל הזמנים מחדש. ואין ספק שמדובר בפתיחת סדרה מרשימה.

בניגוד לציוריות המתבקשת, ההכרחית-אפילו, של סופרמן ועירו מטרופוליס, את באטמן וגוטהם ניתן לדמיין בהרבה גרסאות שונות. דניאל בחר ללכת על הגרסה המפחידה, האלימה, הברוטלית והמסקרנת – גותהם בה באטמן הוא אויב השוטרים, וג'וקר הוא לא סתם ליצן מרושע אלא רוצח פסיכופט. ב-19 מתוך 20 העמודים הראשונים מתנהל משחק מעניין של חתול ועכבר בין ג'וקר לבאטמן. ואז מגיע עמוד 20, ומבינים שלא סתם מדובר בגליון מספר 1 – סדרי עולם הולכים להשתנות.

קריאה נוספת: הסיפור Dark Knight Returns - אחד מסיפורי באטמן המפורסמים ביותר, היווה את נקודת הפיכתה של הדמות הזו לאחת הבוגרות והאפלות בעולם הקומיקס של DC.

שובה של הסיידקיק

ואם כבר דיברנו על באטמן, כדאי להזכיר גם את באטגירל. ברברה גורדון, הבת של המפקח ג'ים גורדון, הייתה סיידקיק של באטמן במשך יותר מ-20 שנה, משנות ה-60 ועד סוף שנות ה-80. אך אז, בחוברת ששמה The Killing Joke (הבדיחה הרצחנית), יורה בה ג'וקר והיא מאבדת את היכולת ללכת – אירוע שבעקבותו היא הופכת לאורקל, סופר-חנונית שמתפקדת על תקן התמיכה הטכנית של באטמן.

עכשיו באטגירל חוזרת. הגליון הראשון של הסדרה החדשה, שהטון בה נע בין הקליל וההומוריסטי לבין עצוב ומפוכח (כפי שהאחראית על הסדרה, גייל סימון, נוהגת לעשות), מציג היסטוריה חדשה לברברה גורדון, אויב חדש ואולי גם מעמד חדש. האם זה יעבוד לאורך זמן? נחיה ונראה, אך בינתיים מדובר באחת החוברות היותר כיפיות שראינו ב"52 החדשות".

קריאה נוספת: The Killing Joke - כך הופכת באטגירל לאורקל, לאחר שג'וקר יורה בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ביצת הפתעה

סדרת הקומיקס Swamp Thing היא אמנם אחת המוכרות ביותר של DC, אך קשה להשוות את הפופולריות שלה לזו של סופרמן ובאטמן. ובכל זאת, הגליון הראשון של "יצור הביצה" החדש הוא הדבר הטוב ביותר שקיבלנו מההשקה המחודשת של חוברות הקומיקס. החל מהאקספוזיציה ועד לתעלומה בדף האחרון, הכל זרם היטב, והכל גם נראה מרהיב.

בניגוד לסדרות שבאמת מתחילות מחדש, Swamp Thing שואבת לא מעט מהגלגול הקודם שלה. ד"ר אלק הולנד, שמת בפיצוץ במעבדתו אך העביר את זכרונותיו ואישיותו לביצה שיצרה ייצור בצלמו ודמותו, חזר לחיים. הוא לא יודע איך זה קרה, הזכרונות של ייצור הביצה נמצאים בראשו, והוא עדיין יכול לשלוט בצורה כזו או אחרת בעולם הצומח. ואז, חיות מתחילות למות, סופרמן מגיע לבקר, והעניינים מסתבכים.

קריאה נוספת: למשך שישה גליונות, אלן מור (ווצ'מן) היה אחראי על Swamp Thing. התוצאה היא אחד מסיפורי המפתח של הדמות הזאת, שבהחלט שווה קריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully