וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת סיפור: האזינו לפרק הראשון מתוך "משפט חוזר"

16.9.2011 / 7:50

גם השבוע סוגרת וואלה! תרבות את השבוע עם פרק ראשון להאזנה מתוך הספר "משפט חוזר" של ליעד שהם, בהקראת אלון נוימן. האזינו

יח"צ - חד פעמי

וואלה! תרבות ממשיכה ללוות את מיזם הספרים של איל קיציס, רון לשם, מוטי ליפמן וחברת iCast, במסגרתו עלו למעלה מ-100 קלאסיקות ספרותיות ישראליות לרשת בתור קאסטים להורדה.

השבוע אנו שמחים לשתף בפרק הראשון מתוך "משפט חוזר", ספר המתח של ליעד שהם, המגולל את סיפורו של סנגור ותיק הלוקח על עצמו את המשימה לזכות אדם שהורשע ברצח, 16 שנים לאחר הרשעתו. את הספר מקריא השחקן אלון נוימן.

"ליעד שהם" + "משחק חוזר".
"סבי החדיר בי את האהבה לקריאה". כריכת הספר

מה היתה התגובה הכי מרגשת שקיבלת לספר?

"בשבוע הספר השנה ביקשה ממני אישה, שלא הכרתי, הקדשה לספר האחרון שפרסמתי. היא סיפרה לי שאביה אהב מאוד לקרוא את ספריי ודאג לקנות כל ספר מיד כשהגיע לחנויות. שבועיים קודם לכן נפטר והיא החליטה לקרוא הספר ולבקש הקדשה כאקט של געגוע זיכרון ורצון להמשכיות".

מי אתה מצטער שלא קרא את הספר הזה?

"סבא שלי ז"ל. כאיש ספר, סבי החדיר בי את האהבה לקריאה. שעות היה יושב במרפסת הקטנה בביתו, קורא ספרים ומזמין אותי לשבת על ידו ולקרוא גם כן. בילדותי שהיתי עם משפחתי מספר שנים בפריז, וסבי דאג לשלוח לי שבוע אחר שבוע ספרים מישראל. הוא נפטר כשהייתי בצבא. בכל פעם שיוצא ספר חדש שלי לאור, אני חושב על כמה בוודאי היה שמח וגאה שהפכתי לסופר".

מי או מה גרם לך לרצות לספר את הסיפור הספציפי הזה?

"משפטים חוזרים הם אמצעי של מערכת המשפט לתקן טעויות שעשתה, לבחון שוב הרשעתם של מי שהורשעו אולי מתוך טעות. ההתקדמות הטכנולוגית הובילה לכך שהיום ניתן לבחון באמצעות בדיקות DNA ראיות מזירת הפשע ולקבוע במקרים של אונס או רצח, למשל, בוודאות האם החשוד הוא הפושע.

בארצות הברית נוסד 'פרויקט חפות' שבאמצעותו נבחנות הרשעותיהם של מי שלעיתים יושבים עשרות שנים בבית הכלא. עד כה שוחררו אנשים רבים לאחר שהובהר בצורה חד משמעית שהורשעו שלא כדין. בישראל אין פרויקט חפות. משפטים חוזרים הם תופעה נדירה. מערכת המשפט אינה מוכנה לפתוח שעריה בפני בדיקה חוזרת. בעקבות מסיבת עיתונאים שערכה הסנגוריה הציבורית אשר הגישה בקשה לבית המשפט העליון למשפט חוזר בתיק מסוים, החלטתי לכתוב ספר שמשפטים חוזרים, תיקון טעויות וחרטה הם במרכזו".

איזה סופר צעיר הרשים אותך באחרונה?

"מאירה גולדברג ברנע ב'כמה רחוק את מוכנה ללכת' (הוצאת כנרת זב"ם). הספר עוסק בטיפולי פוריות ומספר את סיפורה האישי של מאירה. היכולת לכתוב על הדברים האינטימיים ביותר, על סבל וקושי והכל בצורה ישירה, הומוריסטית ולא מתבכיינת הרשימה אותי מאוד".

איל קיציס ורון לשם משיקים את הפרויקט - צפו בכתבה

האזינו לקטע מתוך "אותה האהבה כמעט"

לדף הספר של "משפט חוזר"

בקרו באתר iCast

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטתי לכתוב ספר שמשפטים חוזרים, תיקון טעויות וחרטה הם במרכזו". ליעד שהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully