וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מלך האריות" שוב יצא מלך

18.9.2011 / 18:00

ההוצאה המחודשת והתלת-מימדית של הלהיט הקלאסי כבשה את הצמרת עם הכנסות מדהימות בסך כ-30 מיליון דולר. לעומת זאת, החדשים של ריאן גוסלינג ושרה ג'סיקה פרקר מדשדשים

הריעו למלך החדש! או נכון יותר לומר, הריעו למלך הישן: הגרסה התלת-ממדית של "מלך האריות" כבשה השבוע את צמרת טבלת שוברי הקופות, ועשתה זאת בשאגה אדירה.

הגלגול המחודש של הלהיט מ-1994 כבר הופצ אצלנו בהצלחה רבה במהלך החופש הגדול, ובמולדתו נהנתה מאהדה רבה עוד יותר. הציפיות היו שירוויח קצת יותר מעשרה מיליון דולרים ויתנדנד בין המקום הראשון לשני, אך הוא תפס בקלילות את המקום הראשון עם הכנסות מדהימות למדי בסך כ-30 מיליון דולר. זוהי אחת הפתיחות החזקות אי פעם בחודש ספטמבר, ומשהו שגם סרטי אנימציה חדשים מהתנור התקשו לעשות בו.

הצלחה זו מלמדת כי מי שראו את הסרט בזמן אמת שמרו לו מקום חם בלבם, וכן שרבים מן הילדים/האחיינים/הבני דודים/הנכדים שלהם התאהבו בו במשך השנים דרך הדי.וי.די. נוסף לכך, התברר גם איזו עוצמה צבר המותג "מלך האריות" בזכות פס הקול שלו וגלגוליו הבימתיים. בעוד כשבועיים יזכה הסרט להוצאת בלו-ריי חגיגית, וסביר להניח כי הוא יכבוש גם את מצעד המכירות בפורמט הביתי.

בלעדי: במאי "מלך האריות" מסביר לוואלה את סוד הצלחתו

ריאן גוסלינג מתוך דרייב. imdb
קאן זה עובד, שם לא. ריאן גוסלינג ב"דרייב"/imdb

מאט דיימון מנצח את ריאן גוסלינג

המלך החדש הדיח מן הפסגה את "התפשטות", מותחן האסונות הביולוגיים של סטיבן סודרברג בכיכובם של מאט דיימון, קייט ווינסלט ובערך כל מי שרק מסתובב בהוליווד. עם זאת, הסרט הצליח להחזיק מעמד יפה, והוא צפוי להכניס בסוף השבוע כ-14.5 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-44.2 מיליון דולר וגם סייע לו להתמקם שני, מעל שלושה מוצרים טריים שהגיעו לאולמות.

הבולט מבין השלושה היה "דרייב", מותחן הפעולה של ניקולס וינדינג רפן בכיכובו של ריאן גוסלינג, שקטף את פרס הבמאי בפסטיבל קאן האחרון. נוסף לעיטור היוקרתי, הסרט גם נהנה מביקורות מעולות ומהד תקשורתי ובעיקר וירטואלי גדול. כל זה הספיק לו לספתח של 11 מיליון דולר בלבד – סכום נאה, אבל לא מרשים, מה עוד שלפי רישומי האולפנים, התגובות של הקהל הרחב כלפיו היו פושרות, כך שקשה להאמין כי יצבור מומנטום.

וכך, התאששו החששות שנולדו עוד בריבייריה, ולפיהן "דרייב" יתגלה כפולחן למיטיבי לכת בלבד. ובמילים אחרות – בדומה לסרטי הפעולה של מייקל מאן, שהוא שואב מהם השראה ברורה, אפשר להאמין כי גם יצירה דוברת זו תצליח בצרפת הרבה יותר מאשר בארצות הברית.

לא לדאוג: ריאן גוסלינג עוד לא אמר את המילה האחרונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיף משרתות שחורות על נשות קריירה לבנות. שרה ג'סיקה פרקר ב"אין לי מושג איך היא עושה את זה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המספרים קטנים מחוץ לעיר הגדולה

כך או כך, "דרייב" הצליח יותר משני הסרטים החדשים האחרים: הראשון שבהם הוא "כלבי הקש", עיבוד מחודש של הישראלי-אמריקאי רוד לוריא לקלאסיקה האלימה של סם פקינפה משנות השבעים. הסרט רשם בסוף השבוע הראשון להפצתו הכנסות של כחמישה מיליון דולרים בלבד. הסיבה לכך היתה שהוא התגלה כבוגר ושכלתני מדי לחובבי האימה, אך מזוויע ומדמם מדי לקהל הבוגר. גם המחסור בכוכבים, הביקורות הבינוניות והמחסור בתשומת לב תקשורתית לא סייעו לו.

מצבו של "אין לי מושג איך היא עושה את זה" בכיכובה של שרה ג'סיקה פרקר גרוע אף יותר, והוא הסתפק בהכנסות של 4.5 מיליון דולרים. שלושה גורמים עמדו מאחורי הביצועים החלשים הללו: קודם כל, קהל היעד הנשי של הסרט היה עסוק בללכת בעצמו ל"העזרה" או בלקחת את משפחתו ל"מלך האריות". שנית, פעם נוספת התגלה כי מחוץ לממלכה של "סקס והעיר הגדולה", פרקר אינה שם שמושך קהל. נוסף לכל אלה, גם הביקורות הקטלניות קברו את הקומדיה הזו, שמלכתחילה לא היה סביבה דיבור מסקרן.

הטבלה במלואה

1. "מלך האריות: תלת ממד" - 29.3

2. "התפשטות" - 14.4, 44.1

3. "דרייב" - 11

4. "העזרה" - 6.4, 147.3

5. "כלבי הקש" 5

6. "אין לי מושג איך היא עושה את זה" - 4.5

7. "החוב - 2.9, 26.5

8. "לוחם" - 2.7, 9.9

9. "כוכב הקופים: המרד" - 2.6, 171.6

10. "קולומביאנה" - 2.3, 33.3

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully