וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מלך האריות" ניצח גם את בראד פיט ואת טיילור לוטנר

25.9.2011 / 17:53

ההוצאה המחודשת של קלאסיקת האנימציה שמרה על הפסגה. "מאניבול" של פיט הסתפק בסגנות, "חטיפה" של לוטנר מדשדש אחריו

עברו 17 שנה, וכלום לא השתנה: וכך, בדיוק כמו ההפצה הראשונית שלו, גם הגלגול המחודש של "מלך האריות" הצליח להישאר בפסגת טבלת שוברי הקופות שבוע שני ברציפות. הוא עשה זאת עם הכנסות בסך 22 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-61.5 מיליון דולר – סכום נהדר, וגדול גם מן החלומות הוורדים ביותר של אולפני דיסני.

לאור ההצלחה הזו, אפשר לצפות בקרוב למבול של הוצאות מחודשות, תלת-ממדיות בעיקר, של קלאסיקות אנימציה ולהיטים אחרים מן העבר. אם כך, לפני שאתם מתלוננים שוב שאין תוכן מקורי בקולנוע, תאשימו בזה רק את עצמכם.

מתוך הסרט "מלך האריות". פורום פילם,
ההיסטריה חוזרת על עצמה. מתוך "מלך האריות"/פורום פילם

יסודות הדת האמריקאית: אלוהים ובייסבול

מאחורי "מלך האריות" ניצבים שני סרטים המתחרים על הסגנות, ואף שלא השכילו לאיים על הבכורה – הם יכולים להיות מרוציהם מהישגיהם. הראשון הוא "מאניבול", דרמת הבייסבול בכיכובו של בראד פיט, שנהנתה מביקורות יוצאות מן הכלל ובהמשך לכך גם מספתח של 21 מיליון דולר, הפתיחה הגבוהה אי פעם ליצירה קולנועית העוסקת בספורט האמריקאי מכולם. כיוון שרישומי האולפנים מעידים כי תגובות הקהל לסרט חיוביות ביותר, ולאור ההערכות כי יעשה הום-ראנים גם בעונת האוסקרים, אפשר להאמין כי ידו עוד נטויה והוא יחזיק מעמד בטבלה. זהו הישג מרשים במיוחד בהתחשב בתלאות שעברו על הסרט, שהחליף במאים ותסריטאים (בסופו של דבר כתב אותו ארון סורקין וביים אותו בנט מילר), נדחה וכמעט נגנז. בסוף התברר שהכל לטובה.

צמוד ל"מאניבול" אנו מוצאים את "סיפורו של דולפין", סרט לכל המשפחה שהפתיע גם הוא, וזאת עם הכנסות של 20 מיליון דולר. הסיבה העיקרית להצלחה היתה כי הסיפור מעורר ההשראה של הדרמה השכיל לקסום לקהל הנוצרי חדור האמונה – מגזר גדול באוכלוסייה, הבורר בקפידה את הסרטים שהוא פוקד, וברגע שהוא כבר עושה זאת, מעניק להם דחיפה רצינית למעלה.

מאניבול. imdb
בדרך לאוסקר? בראד פיט ב"מאניבול"/imdb

שוב התגלה: לכוכבי "דמדומים" אין שיניים מחוץ לסדרה

שני הסרטים החדשים האחרים הצליחו פחות, אם כי בסך הכל יצאו בשלום מסוף השבוע. הראשון הוא "חטיפה" של טיילור לוטנר, שהתמקם רביעי עם הכנסות של 11 מיליון דולר. אלה פחות או יותר המספרים שהניבו רוברט פטינסון וקריסטן סטיוארט, חבריו של הצעיר השרירי ל"דמדומים", בכל פעם שניסו את מזלם מחוץ לסדרה. לאור זאת, ובהינתן שאולפני ליונס גייט הכושלים בנו לסרט קמפיין שיווקי דל באמצעים, אפשר לומר כי הביצועים שלו סבירים. כך או כך, טרם הושגה הכרעה בשאלה אם לוטנר יכול להיות כוכב קולנוע של ממש.

מקום אחד אחרי "חטיפה" ניצב "יחידה עילית", סרט פעולה גם כן, שפנה לקהל בוגר בהרבה. מוצר זה, בכיכובו של ג'ייסון סטאת'ם, השיג את המספרים שהשחקן הבריטי רגיל להם – כלומר, הכנסות של כ-9.5 מיליון דולרים.

לשיפולי הטבלה הידרדרו שלושת הסרטים הטריים שהופצו בשבוע שעבר. אף אחד מהם לא הצליח לתקן את הרושם השלילי שהותירה הפתיחה שלו: "דרייב" ו"אין לי מושג איך היא עושה את זה" ספגו ירידות של כ-50 אחוז בהכנסותיהם, ו"כלבי הקש" סבל מצלילה דרסטית של כמעט 70 אחוז בהכנסות בדרכו להירשם כאחד הכישלונות הגדולים של העונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מצליח לפתוח פער מול רוברט פטינסון. טיילור לוטנר ב"חטיפה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטבלה במלואה

1. "מלך האריות" - 22, 61.5

2. "מאניבול" - 21

3. "סיפורו של דולפין" - 20

4. "חטיפה" - 11.5

5. "יחידת עילית" - 9.5

6. "התפשטות" - 9, 57.5

7. "דרייב" - 6, 21.6

8. "העזרה" -4.5, 154.5

9. "כלבי הקש" - 2.1, 8.5

10. "אין לי מושג איך היא עושה את זה" - 2, 8

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully