וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוס" פותח עונה: עדיין חרא של בן אדם

4.10.2011 / 11:58

ד"ר האוס פתח את העונה השמינית של התוכנית בסיטואציה מעניינת במיוחד, אבל זה עדיין לא הפך אותו לפחות דוחה. זהירות, ספוילרים

החל מסוף העונה שעברה, ד"ר האוס הפך משרלוק הולמס על ויקודין ואנטי-גיבור מבריק לשמוק חסר תקנה ואדם שכמעט בלתי אפשרי לחבב. לאחר שנכנס עם הרכב בכוונה לתוך הסלון של זוגתו לשעבר ד"ר קאדי וברח מהזירה, הקונצנזוס היה שהאוס הלך רחוק מדי. להרוס בית שגרה בו ילדתה של האקסית זה לא עוד אחד מהשטיקים המיזנטרופיים הרגילים שלו – זה פשע וצריכות להיות לו השלכות.

גם יוצרי הסדרה הבינו שמשהו השתנה בסוף העונה הקודמת של "האוס". וכך, את העונה החדשה פותח הד"ר בגילומו של יו לורי בכלא, לאחר ששב לארה"ב וקיבל על עצמו את הדין. כבר בדקות הראשונות מרגישים יוצרי הסדרה צורך להסביר, דרך שיחה של האוס עם ועדת השחרורים, איך הוא ידע שלא יפגע באף אחד. מסתבר שהילדה של ד"ר קאדי שוהה אצל הסבתא בכל יום שישי, והוא ראה את כל שאר האנשים הולכים למטבח. ההסבר הזה נשמע מעט מאולץ, לא מתאים לדמות שלא נוהגת להסביר את עצמה בצורה כה ישירה. וזה, אגב, האזכור הכמעט-אחרון לתאונה בפרק.

עונת הסתיו בטלוויזיה האמריקאית - כתבות נוספות:
"דקסטר" חזרה להבריק
"אימפריית הפשע" פתחה היטב
"המשרד" קצת פחות
מה התוכנית החביבה עליכם בעונת הסתיו עד כה? ספרו לנו בפייסבוק

בדומה לפתיחת עונה 6, אותה החל האוס כשהוא בבית משוגעים, כל פרק הפתיחה הזה מתרחש בין כותלי בית הכלא, ב-5 הימים שנשארו להאוס עד אשר הוא משתחרר על תנאי. בינתיים, מרכז הפרק נסוב סביב הדינמיקה של האוס עם שאר האסירים (חבר אחד, אויבים רבים ולקונפליקט המעניין עם מנדלסון הניאו-נאצי, שסוחט את האוס על סף שחרורו ודורש ממנו להשיג לו כדורי ויקודין.

קו העלילה הזה אפקטיבי בפני עצמו וגם מספקת מדד לטוב לשינויים, או היעדר כאלה, באישיותו של האוס לאחר בילוי במערכת בה הוא לא נחשב למבריק וכל יכול. השאלה הגדולה היא, האם באמת האוס השתנה?

מתוך "האוס" עונה 8. imdb
אבל מה השתנה בעצם? יו לורי בעונה החדשה של "האוס"/imdb

למרות קו העלילה המרכזי, "האוס" הצליחה למצוא עלילה רפואית גם בין כותלי הכלא, כפי שלא עשתה זמן רב, החל מפרקי סוף העונה הקודמת. כמובן שמעורבת כאן בחורה, ד"ר ג'סיקה אדמס (אודט אנבל), רופאה צעירה שעובדת בכלא, אשר שנשבית בקסמיו השרלוק-הולמסיים של האוס. מבחינת התנהגות, היא מזכירה יותר את צ'ייס הלהוט מאשר את 13 הקודרת ואת קמרון הלחוצה.

ככלל, נושאי כליו של האוס בסדרה כלל לא מוזכרים בפרק הזה. לא העוזרים, לא ווטסון (סליחה, וילסון), ולא קאדי עצמה. אנחנו יודעים שליסה אדלשטיין עזבה את הסדרה אך הסיבה לכך והדרך בה חוזר האוס לתפקידו - ואנחנו הרי יודעים שהוא יחזור לתפקידו יוסברו רק בפרקים הבאים.

הבעיה הגדולה בפתיחת העונה החדשה של "האוס" היא שהוא לא נותן מספיק איתותים לכך שהאוס באמת השתנה. ברור שאי אפשר לרפא אותו מהמיזנטרופיות – הרי עליה מבוססת הסדרה. אך אחרי שהלך רחוק מדי, לא נראה שספירלת ההרס של הרופא הפכה פחות חדה והוא הפך למעט יותר מתחשב. כדי ללמוד לחבב את האוס מחדש, נדרש פה משהו אחר, משהו שהפרק הזה לא הצליח - וגם לא ניסה יותר מדי לספק.

"האוס": מלאך או שטן?

למה יו לורי לא מקבל אמי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully