וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: קולנוע ישראלי במקום אלירז שדה?

4.11.2011 / 7:18

הכאוס בערוץ 24 הוביל דווקא להיעלמותו של אלירז שדה ו"פעילות על-טבעית 3" מרשים מקודמיו: דברים שאסור לפספס

צ'ארלי וחצי במקום אלירז שדה? גאוני! / עינב שיף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעה, שעה שהוא מחפש את הים. אלירז שדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משהו די מדהים קורה בימים אלו בערוץ 24: אחרי לוח השידורים שכשל עם "ערים!" ושאר ירקות, עברו בחודש האחרון לנסות קונספט חדש: קולנוע, לא מוזיקה. כך, מקדיש הערוץ רצועה יומית ללהיט קולנוע ישראלי, כשבערוץ מדגישים בקמפיין הפרסום כי מדובר גם בסרטים מוזיקליים, אך אם מישהו מוצא את המוזיקליות של "צ'ארלי וחצי" - הוא מוזמן לשתף. זאת, לצד חודש שלם (!) שמוקדש לקליפים המוקרנים לבקשות הגולשים - וזה מה שיש בערוץ המוזיקה הישראלי היחיד: סרטים וקליפים שגולשים מבקשים.

זהו הזמן שבו ערוץ 24 מאבד אפילו את מראית העין של גורם המנסה לתרום משהו למוזיקה הישראלית, ועובר לשייט באוטומט למצב המוכר לו: כלום בחזקת חור שחור. אלא שבתוך זה, מתגלה אירוע כמעט פנומנלי: מלבד תוכנית מגוחכת לכבוד שובו של גלעד שליט, נעלם לו ממסך הערוץ אלירז שדה. לא קידום מקושקש ל"חי בלה לה לנד", לא "גל ואלירז", לא אלירז מדבר עם בני נוער, כלום. רציתם אלירז? קיבלתם זאב רווח. בעצם, אולי מדובר בהחלטה הטובה ביותר שקיבל הערוץ בשנתיים האחרונות.

מרוצים מהקונספט החדש של ערוץ 24? דברו על זה בפייסבוק שלנו

"פעילות על-טבעית 3": הפרק הטוב בסדרה / אבנר שביט

"פעילות על-טבעית 3" הוא הפרק המצליח כלכלית עד כה בסדרת הלהיטים, והוא גם התוצר המשובח אמנותית ביניהם. כל זה נובע משני חידושים עיקריים: בניגוד לפרקים הקודמים והדלילים תסריטאית, פרק זה חוזר בהצלחה לילדותן של גיבורות שני הסרטים הראשונים כדי להציג עלילה מורכבת יחסית, שמצליחה להותיר מסתורין ובכל זאת לגלות כמה דברים.

נוסף לזאת, הפעם קיבלו את שרביט הבימוי אריאל שולמן וג'ון ג'וסט, מי שעמדו מאחורי אחת היצירות הקולנועיות החשובות של השנה האחרונה, "קאטפיש", והם מתגלים כבמאים טובים עוד יותר מקודמיהם - הישראלי לשעבר אורן פאלי, שביים את הראשון ומאז נותר כמפיק; וטוד וויליאמס, שירש אותו באופן יעיל, אך לא יותר מכך.

"פעילות על טבעית 3" - הטריילר

העבודה של שולמן ושל ג'וסט, מעבר ליכולת שלה לצמרר ולפרקים אף לזעזע, מדגישה את האירוניה המבריקה שעליה בנויה סדרת "פעילות על-טבעית": קודם כל, אף שהיא יצירה קולנועית, ועוד כזאת שנעשית בעידן שבו הדימויים חשובים מאי פעם, היא שומרת על מינימליזם חזותי שכמותו לא היה אפילו בימיה הראשונים של האמנות הזו, ואפילו לא טורחת להראות את המפלצת שעומדת במרכזה. חשוב מכך, אף שהפופולריות שלה נולדה כתוצאה מפרובוקציה שיווקית, ואפילו שהיא נעשית בעידן שבו השבעת הגירויים נדרשת להיות מהיר מאי פעם, הרי שהקו המנחה שלה הוא דחיית סיפוקים.

שולמן וג'וסט מודעים היטב למתח האירוני הזה, ויודעים היטב כיצד לתמרן אותו. כתוצאה מזאת, "פעילות על-טבעית 3" הוא סרט מצליח ומוצלח במיוחד, מה שיוביל לכך שסיפוק אחד לא נצטרך לדחות: הפרק הרביעי בסדרה יגיע מן הסתם כבר בשנה הבאה, ואפשר לבנות לפחות על שני פרקים נוספים בעתיד הקרוב.

איפה ומתי רואים את "פעילות על-טבעית 3"

ארקטיק מאנקיז יסתדרו גם בלי אלכס טרנר / שני גורקביץ'

רגע אחרי שהוציאו את אלבומם הרביעי ובעיצומו של סיבוב הופעות גדול, משחררים ארקטיק מאנקיז סינגל חדש ובועט. "Evil Twin" לא מגיע כסנונית ראשונה מאלבום שמתבשל ולא כאמצעי לקידום מכירות - שמתקדמות מצויין גם בלי הרבה מאמץ. לא, התאום המרושע מגיע פשוט כי זו דרכה של הלהקה.

"Evil Twin"

עוד מימיהם הראשונים התברר שעם כל הכבוד לסינגלים המפוצצים ולאלבומים המהודקים יותר או פחות, הבי סיידס והבוטלגז של המאנקיז הם פנינים אמיתיות. שירים כמו "Cigarette Smoker Fiona" ו-"The Bakery" לא יצאו באלבומים המקוריים ועם היחס של אלכס טרנר וחבריו לזכויות יוצרים, סביר להניח שלא באמת איכפת להם שתורידו אותם.

הסינגל החדש זכה לקבל גם קליפ מושקע בכיכובו של המתופף מאט הלדרס. נכון, סביר שהוידאו נעשה משאריות רצפת העריכה של הקליפ הקודם של הלהקה ל-"Suck it and See" אבל הוא עדיין עומד בפני עצמו בכבוד. זאת ועוד, הוא מצטרף לקליפים קודמים בכיכוב הלדרס, שכבר שנים מפגין יכולות ווקאליות, ומסומן כדמות הבולטת בלהקה, אחרי אלכס טרנר כמובן. כמו שלג'נסיס היה את פיל קולינס, ולנירוונה את דייב גרוהל, גם אם אלכס טרנר יחליט לדבוק בקריירת סולו - נראה שלארקטיק מאנקיז אין סיבה לחשוש.

"Suck it and See" - ההתבגרות של ארקטיק מאנקיז נשמעת נפלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully