וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לוי בעצרת לזכר רבין: הביצוע המלא

שני גורקביץ'

12.11.2011 / 21:29

אביב גפן מודאג מהדור הצעיר, דני סנדרסון חושב שדרוש מנהיג ואברהם טל יודע ש"שלום" הפכה למילה גסה. מאחורי הקלעים של העצרת לזכר רבין, המוזיקה הישראלית בעיקר מקווה לטוב

יח"צ - חד פעמי

(צפו בביצוע של ישי לוי בעצרת הזיכרון לרבין)

"אני מודאג שהדור הצעיר לא יידע מי זה רבין", כך אמר הערב (שבת) אביב גפן זמן קצר לפני שעלה לעצרת הזיכרון לראש הממשלה המנוח, במלאת 16 שנה למותו. גפן ביצע בערב את "לבכות לך", אולי השיר המזוהה ביותר בעצרות האלה, אך גם את "שיר תקווה". "ההפגנות לצדק חברתי נגסו ברחוב השבע", אמר גפן. "לכן אני מאמין שאם לא נמשיך את הדבר הזה, העצרות, ישכחו את רבין וגם את דרכו. בגלל זה אני כאן".

בעצרת נטולת דוברים פוליטיים, המוזיקאים הרבים שהופיעו באירוע הפכו למרכזו. למרות החיוכים מאחורי הקלעים, דבריהם שדרו בעיקר חשש מהעתיד לבוא. "היה פה זמן של שלום שהרגיש נגיש מאי פעם", אמר אברהם טל. "היום המילה 'שלום' היא כבר מילה עם עובש ולדעת הרבה אנשים אולי קצת מילה גסה. אני מקווה שדור המחאה ייצא בקרוב לרחוב ויגיד שדי למלחמות, כמו בעולם הערבי".

העצרת במלאת 16 שנים לרצח יצחק רבין. דרור עינב
קדימה לרחוב. אברהם טל בעצרת/דרור עינב

חלק מהאמנים, כמו ישי לוי ואביב גפן, היו בעצרת בה רבין נרצח, אחרים הופיעו בעצרות השונות לאורך 16 השנים. דני סנדרסון היה בכלל בקהל בעצרת השלישית, וכתב בעקבותיה שיר, "מגדלור", העוסק בחסרונו של מנהיג: "לדאבוני השיר הזה עדיין רלוונטי", הוא אומר. "חסר לנו איזה מגדלור שיאיר לנו במים הגושים שאנחנו נמצאים בהם. אני מאחל להנהגה שתנהיג עם שלום ולא סתם תנהיג".

האמנים דיברו על שלום ועל הרצון בשינוי, אבל רק ישי לוי, בדרכו הייחודית, הפנה את הזרקור לצד אחר, מפחיד ומאיים בימים של "תג מחיר" ואירועים נוספים, איום שכבר כמעט ולא חושבים עליו: "אחרי שקורה דבר כזה, אין לנו ביטוח שלא יקרה כזה רצח שוב", אמר לוי. "כנראה שמאז הרצח השתנה משהו אצלנו. חבל שהוא לא השתנה קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully