וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן: איש העכביש הוא בעצם זומבי

מה היה קורה אם פיטר פרקר היה נולד בהודו ואם ספיידרמן היה למעשה מת מהלך? הצצה לעולמות האחרים של איש העכביש

הקדמה

שנה לא קלה עוברת על ספיידרמן. פיטר פרקר - מי שניצב מאחורי מסכת איש העכביש מאז הוצגה הדמות ב-1967, מצא את מותו באחד היקומים הראשיים של מארוול. אבל אל דאגה, כזכור, חברות הקומיקס הגדולות מפעילות בדרך כלל כמה יקומים מקבילים עם גרסאות שונות של אותה הדמות. למה? כדי שאפשר יהיה להוציא יותר מחוברת ספיידרמן אחת בחודש.

לפעמים, לא מדובר בחוברות ארוכות טווח, אלא בהצצה חטופה אל עולם אחר, עולם של "מה היה קורה אם". כיוון שספיידרמן הוא דמות פופולרית, יש לו לא מעט גרסאות אלטרנטיביות שהופיעו לרגע ונעלמו ומהן בחרנו את המעניינות ביותר.

באטמן: איש עסקים מיליארדר או צייד נאצים יהודי?
סופרמן יש רק אחד? מסתבר שממש לא

ספיידר, ילד שלי מוצלח

1996 הייתה שנה מעניינת בעולם הקומיקס האמריקאי. שתי הענקיות, מארוול ו-DC, הפגישו את היקומים שלהן לאירוע מיוחד שכלל לא מעט חוברות. במסגת האירוע הזה הוקם גם המותג Amalgam Comics, שערבב דמות מארוול עם דמות DC כדי ליצור מוטציות מעניינות. ואחת מאלה הייתה ספיידרבוי - שילוב בין ספיידרמן לסופרבוי.

ספיידרבוי, שיבוט של המדען פיטר פרקר שנפגע בתאונה, יכול לנגוד את כוח הכבידה, מה שמאפשר לו ללכת על קירות ולפעמים אף לעוף. במקביל, יש לו רובה קורים, הוא עובד כצלם בעיתון, ודמות האב בחייו נרצחה על ידי שודד. אין לו הרבה הופעות בחוברות המשותפות, אך באלה שכן הוא אפילו מצליח להתארס. למרי ג'יין ווטסון, כמובן.

מתים מהלכים

ב-2006 פרסמה חברת Mavel סדרה "מה היה קורה אם" שעסקה בזומבים. מה היה קורה אילו כל גיבורי העל המוכרים של מארוול - מקפטן אמריקה ועד וולברין, היו הופכים לזומבים. סופר-זומבים, למעשה. גם על פיטר פרקר המגפה לא פוסחת, והוא אפילו אוכל (יחד עם חבריו) את גלקטוס - אחד הייצורים החזקים ביקום - ושואב את כוחותיו.

הסדרה הצליחה מספיק כדי לזכות לכמה וכמה המשכים. ספיידרמן הוא דמות משנית ברובם, חוץ מחוברת שמתארת את נסיונותיו לרפא את הווירוס כשהוא נוחת ביקום מקביל. רק שבמקום לרפא את עצמו, הוא מצליח להדביק אחרים.

פריקס

במסגרת העלילה "הראשית" של מארוול, התרחש ב-2005 אירוע ששמו House of M. מדובר באירוע שהשלכותיו מורגשות מאוד בעולם של מארוול עד היום. במסגרתו נוצר יקום חלופי בו המוטנטים שולטים בעולם ובני האנוש ללא כוחות נחשבים לנחותים - סוג של היפוך תפקידים מהיקום הרגיל. בעולם הזה, ספיידרמן הוא שחקן, סופר, איש עסקים וגיבור על מצליח, שזהותו ידועה לכולם.

ותיאורטית, הוא חי באושר ועושר. הוא נשוי לחברתו גוון סטייסי, יש להם ילד, והכל בסדר. הבעיה היא שפיטר פרקר לא נולד מוטנט, והוא נאלץ להסתיר את שורשיו ה"פשוטים". גרוע מכך, יש לו סיוטים בלילה, ובסיוטים האלה הוא רואה את דודו האהוב בן נרצח - דבר שמעולם לא קרה ביקום של House of M. וזו רק ההתחלה, כי גרין גובלין מאיים לחשוף כי ספיידרמן איננו מוטנט. והסוף? עצוב למדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברוך הבא לבוליווד

לא תמיד המצאת יקום חדש היא זו שיוצרת גרסה אחרת של דמות, ודוגמה טובה לכך היא "Spider-Man: India". החוברת, שפורסמה ב-2004, מספרת את סיפורו של פיטר פרקר, שננשך על ידי עכביש רדיואקטיבי בניו יורק, והופך לגיבור העל ספיידרמן, שמאוהב במרי ג'יין ווטסון.

רק שכל זה קורה בהודו. ופיטר פרקר הוא בעצם פאביטר פרבחקאר, שמקבל את הכוחות שלו מיוגי, ונלחם בנאלין אוברוי - מנהיג כנופיה שניסה לפתוח שער לעולם אחר באמצעות פריט קסום, אך כעת נשלט על ידי שד. ובסוף כולם הולכים לפסטיבל הודי המוני כדי לרקוד.

איזה ספיידרמן הוא המועדף עליכם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully