וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל מושונוב: "עזבתי את הארץ בעקבות האהבה"

עינב שיף ושני גורקביץ'

27.11.2011 / 7:11

רגע לפני שנטש לניו יורק, מספר מיכאל מושונוב על הסיבות לכך וגם על סדרת הרשת "אוף סקרין" בה הוא כיכב. יוצר הסדרה, טל גולדברג, פוזל גם הוא לחו"ל. ראיון

אוף סקרין

(צפו בפרק הראשון של "אוף סקרין")

הסצנה הראשונה בסדרת הרשת "אוף סקרין" מדגישה היטב את המקום של מיכאל מושונוב בתעשייה הישראלית. מושונוב מגלם צלם חתונות שמתביית על אישה היושבת עצובה על השולחן לעומת הקהל החוגג. בשלב מסוים עמוס לביא ז"ל, המגלם כאן את בעל הבית, שואג על מושונוב שיתמקד בחתן השיכור. "אבל זה הסיפור", אומר לו מושונוב, במה שאולי מתקשר עם החלטתו האחרונה לעזוב לניו יורק לזמן מה, דווקא בשנה המוצלחת בקריירה שלו עם פרס אופיר על משחקו בסרט "מבול" ו"מחשב לכל ילד", האלבום השני והמצוין של כהן@מושון, צמד ההיפ הופ שלו עם מיכאל כהן.

וכך, מושונוב לקח בשבוע שעבר את הרגליים וטס, לזמן בלתי מוגבל. "האהבה מושכת אותי רחוק מפה", הוא מגלה בשיחה עם וואלה! תרבות. "גם יש בי אהבת ישראל מאוד גדולה, אבל העובדה שהעולם הולך ונהיה יותר קטן מאפשרת לי לקחת את עצמי לכיוונים אחרים – גם שם. אני מרגיש שאני נורא רוצה לעבוד עם שחקנים ולביים, כדי שאוכל לחזור ולעשות משהו גדול יותר ממה שאני עושה פה. אני יודע שפה יש את האנשים הכי מוכשרים בעולם. אני בטוח בזה.

אז מה תעשה שם בעצם?

"אני אקח שנת השראה לדעתי, לכתוב ולנסות דברים. אולי אני אחפש את עצמי קצת, אבל לא משנה מה – אני תמיד אהיה בכיוון הזה".

מיכאל מושונוב. נמרוד סונדרס
דווקא בשנה הטובה בקריירה. מושונוב עם פרס אופיר/נמרוד סונדרס

מושונוב הגיע לסדרה שיצרו טל גולדברג וגל זלזניאק במקרה: הוא פשוט נורא אוהב לצלם סרטי סטודנטים ונהנה מהרעיון שדווקא במסגרת הזו מצלמים פיילוט טלוויזיוני ולאו דווקא סרט קצר כנהוג. לאחר הצילומים הופתע לגלות שפרק הפיילוט אליו הצטלם הפך לסדרת אינטרנט. הופתע, אבל שמח: "אני אמנם נורא מפחד שאנשים יתרגלו למסכים קטנים, אבל גם אני רואה קליפים במחשב, אז זה השלב הבלתי נמנע וזה בסדר. היה לי כיף לקחת את עצמי לפרויקט שהוא די קומי, אבל יש בו גם אמירה דרמטית, ושהוא בעצם הטלוויזיה החדשה".

גם טל גולדברג, אחד משני יוצרי הסדרה, לא כיוון לרשת, אבל התעשייה הישראלית הובילה אותו ואת זלזניאק לשם, די בלית ברירה: "אחרי שפנינו לכל השחקנים והם עבדו בחינם, הלכנו וצילמנו את זה בחינם עם ציוד שלקחנו מאוניברסיטת תל אביב, הלכנו למיטב ערוצי הטלוויזיה וכולם אמרו לנו שאנחנו מאוד מוכשרים אבל אם רק אפשר לעשות את הסדרה על נושא אחר", הוא מספר.

"אוף סקרין" עוסקת לרוב בתעשיית הטלוויזיה. הם לא אהבו לראות את עצמם.

"יש הסכמה כללית בארץ שסדרות על התעשייה לא יעניינו את הקהל הרחב, למרות שבחו"ל יש את 'הפמליה' ואת 'ניצבים' שהצליחו ממש. זאת, למרות שהסדרה שלנו לא באמת על ברנז'ה אלא יותר על מערכת היחסים בין האנשים".

ואיך הגעתם מכאן לרשת?

"ישבתי מול המחשב מיואש, בהיתי במסך והוא בהה בי בחזרה, והגעתי למסקנה שצריך לחתוך את זה ל-6 קטעים ולקרוא לזה סדרת אינטרנט. והפלא ופלא כל האתרים הגדולים פשוט נורא נורא רצו להעלות את זה ונורא התעניינו, ומשם הדרך היתה קלה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך עושים זאת נכון. טל גולדברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגובות המצוינות לסדרה שעלתה בוואלה! VOD הביאו להתעניינות מחודשת של חברות הפקה בפורמט של גולדברג וזלזניאק, שגם פוזלים לחו"ל, המקום אליו כל הפורמטים הישראליים הולכים, כך נראה. גם עונה שנייה, פרועה בהרבה כיאה לסדרה המיועדת מראש לאינטרנט (ולא כפיילוט טלוויזיה שהפך בדרך לסדרת רשת), כבר בדרך. כעס על התעשייה לעומת זאת, אין: "אני לא כועס. יש פה תעשייה שלאט לאט נפתחת יותר לדברים חדשים ושעם הזמן יהיה מקום להכל. בטלוויזיה זה בנוי על סטארים, ובאינטרנט עדיין אין סדרות עם כוכבים בסדר גודל הזה. אז היה לי ברור שבאינטרנט יהיה ל'אוף סקרין' הרבה יותר ביקוש. זו פשוט דרך אלטרנטיבית להציג את אותו הדבר. מה שפעם היה נתקע מתחת לאישורו או חוסר אישורו של מנהל ערוץ – עולה במסלול עוקף".

אז מה ההמלצה שלך לבמאי המתחיל?

"לעשות סדרה על דתיים, ערבים, עובדים זרים וצעירים בתל אביב שמשתתפים בתוכנית ריאליטי-אוכל. במשרד של מנהל הערוץ הפיקטיבי שפונים אליו בסדרה יש פוסטרים מזויפים כמו 'הפרוצה והרבי' על בסיס ה'יפה והחנון' ו"באשיר שלנו", שילוב של 'ואלס עם באשיר' ו'השיר שלנו'. אולי זה יצליח".

"אוף סקרין" בוואלה! VOD
"אוף סקרין": מה דעתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully