וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המירוץ למיליון": עוד פרק ללא הדחה? בושה

עינב שיף

30.11.2011 / 6:39

אחרי שבוע שני רצוף ללא פרק הדחה, "המירוץ למיליון" ממשיכה לשחוק את הרייטינג הגבוה לטובת אובדן האמון של הצופים בריאליטי שלא עומד בהבטחות שלו

"פרק הדחה" הוא ביטוי שקשה מאוד לטעות בו בעברית. למעשה, המצאתו נועדה כדי למשוך עוד יותר צופים מהרגיל ובבסיסו הבטחה אחת מאוד פשוטה: לא בחורות עירומות, לא כסף על העצים ואפילו לא שלום עולמי: כולו הדחה. זה שבוע שני ברציפות ש"המירוץ למיליון" מבטיח את פרק ההדחה ביום שלישי ובסופו צופים ממורמרים שמביטים במדריך של הממיר שוב ושוב ותוהים – מדוע נכתב שם "פרק הדחה" אם גם בזה "המירוץ למיליון" לא יכולה לעמוד.

אבל אמון היא תכונה שהטלוויזיה המסחרית ויתרה עליו כמעט לגמרי, בוודאי בתחום התוכניות הנצפות ביותר: שקר ההדחה הוא הרי מהנלוזים שבטריקים והוא מוכר לצופה מימי "הישרדות", והוא לא שונה בהרבה משינויי השיבוצים התכופים (תשאלו את "סברי מרנן"), הפרומואים המבטיחים שלא מקיימים וההבטחה לעלייתה של תוכנית בזמן X ודחייתה ל-X פלוס כשאביגדור ליברמן יתאסלם.

האקסיומה שבבסיס ההתנהגות הזו היא ההנחה המעליבה שממילא אין לכם מה לעשות: התיישבתם מול "המירוץ למיליון" כי זה מה שיש כרגע בטלוויזיה ואין לכם באמת כוח כדי להבין מה רביב דרוקר רוצה מכם ב"המקור". האינרציה חזקה מכם. הפה שלכם פתוח ולא אכפת לכם מה יש בכפית, כל עוד טום ואדל מגישים לכם אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפיים, עוד פרק על חשבון הצופים! אוסי וכרמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל דווקא אחרי "המירוץ למיליון" של אמש נעים היה להסתכל בפייסבוק הרשמי של התוכנית, שהתמלא בתגובות זועמות של אותו ציבור שהזכייניות נוטות לזלזל בו ולמרוח לו פרק אחרי פרק במין היתממות מטופשת כזו של "אופס עשיתי זאת שוב" משל היו בריטני ספירס של לפני עשר שנים.

"אמרתם פרק הדחה בשלישי – תעמדו במילה שלכם", "כמו תמיד רשת הורסת הכל" ו"למה אין הדחה איזה חרא" היו רק חלק מהתגובות המלבבות שהן בעצם בומרנג למי שחשב שהצופים יחכו לו ביום ראשון כי ככה זה. אפילו את יונית לוי גייסו הגולשים לכך, ותהו איך היא מרגישה כשהיא מבטיחה בסוף המהדורה "פרק הדחה" ומקבלת במקום את רון שחר בפרצוף ה"לפחות אני לא רז מאירמן" שלו.

אותם צופים שנתפסים עתה כטוקבקיסטים של פייסבוק, הם מי שמרכיב את ה-30% רייטינג שהתוכנית זוכה לה בשבועות האחרונים, ובגללם רשת מרשה לעצמה להתחיל באותו תהליך מריחה מבאס שמאפיין כל כך את הטלוויזיה הישראלית המסחרית. והרי עכשיו זהו בכלל המוצא הנוח, עם ההאטה בשוק הפרסום, הקיצוצים והתחושה שאיש לא יודע מה יקרה בינואר, או לפחות עד ש-"The Voice" תעלה. אם היא תצליח, רק אלוהים יכול לנחש כמה פרקים נטולי הדחה יימרחו שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטחתם הדחה, זה מה שקיבלנו. רון שחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המירוץ למיליון" היא תוכנית ריאליטי טובה בבסיסה, אבל הטיעון הזה הולך ודוהה נוכח הטיפול בה. הפורמט שלה מצוין, הליהוק עובד וגם הרייטינג לו היא זוכה מעיד על כך שלפחות הפעם, חלק מהמהלכים בוצעו היטב. פרקים ללא הדחה, כמו גם הפרובינציאליות המעיקה שעליה לוחצים יוצרי התוכנית משל היו נהג מירוצים שמחפש את דוושת הגז, הם הדרך של "המירוץ למיליון" להגיע לנקודת הסיום, להסתכל לצדדים ולראות שם רק צופים זועמים שנטשו אותה בדרך. למה? "מה לעשות, שונאת שמשקרים לי", כתבה אחת המשתמשות בפייסבוק. צודקת.

"המירוץ למיליון": מי צריך אנשים רגילים כשיש "תימניות"?
"המירוץ למיליון: עקיבא וענהאל הם הזוג המרתק של התוכנית
הפרק ללא ההדחה עצבן אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully