וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרי בילו הלך לעולמו: הראל סקעת, ריטה ועוד נפרדים

עינב שיף

13.12.2011 / 14:18

עולם הבידור הרכין ראש בעקבות מותו של המנהל המיתולוגי של בית צבי, גרי בילו: "גרי היה לי מורה לחיים", סיפר הראל סקעת. ריטה: "גרי היה הראשון שהאמין בי"

עולם התיאטרון מבכה את מותו של גרי בילו, מייסד תיאטרון באר שבע ומנהלו המיתולוגי של בית הספר למשחק "בית צבי".

ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית ליסין, שהחליפה את בילו בהנהלת תיאטרון באר שבע בשנות השמונים, מסרה לוואלה! תרבות: "גרי היה חלק מחיי שנים ארוכות ותרם רבות לחיי המקצועיים והאישיים, היו לנו יחסים מורכבים אבל זו היתה ידידות מופלאה. צר לי מאוד על לכתו, הוא היה מוסד וזוהי אבדה ענקית לעולם התיאטרון". "אנחנו אבלים וכואבים היום, זה רגע קשה ועצוב לכל בוגרי בית צבי באשר הם. נפעל להנצחתו ולשימור המורשת שהשאיר אחריו", אמר מיכה לוינסון, מנהלו הנוכחי של בית צבי.

ריטה, שהיתה תלמידתו של בילו ואף הציגה את זכייתו בפרס מפעל בחיים בטקס התיאטרון ב-2006, מסרה כי "גרי בשבילי הוא המושג בית צבי. הוא הראשון שהאמין בי וחלם בשבילי הכי בגדול. התפתחה בינינו חברות ואהבה גדולה. הרבה אחרי שסיימתי את בית צבי כשהוא היה בא להופעות שלי הייתי מצטטת את שירו של ג'ובראן חליל ג'ובראן – צריך את הקשת החכמה והנכונה כדי לשלוח רחוק ככל האפשר את החץ, והייתי אומרת שגרי הוא הקשת שלי. הוא טיפח הרבה שחקנים מצוינים ואני אסירת תודה לו על שהאמין בי, השקיע בי וטיפח אותי. הוא היה מורה בעל ידע, הבנה ודיוק מצוינים ונדירים".

בילו זוכה בפרס מפעל חיים:

דב נבון, מבוגריו הראשונים של בית הספר למשחק "בית צבי" בניהולו של בילו, אמר בשיחה עם וואלה! תרבות כי "גרי האמין בי ורק אז אני האמנתי בעצמי. הוא ידע תמיד לכוון אותי ויש לו חלק גדול מאוד במי שהפכתי להיות והסיבה שאני מאושר ממה שאני עושה. בית צבי היה מהתקופות היפות בחיי ולגרי יש חלק עצום בכך. בלי ספק, גרי הוא חלק מהפרצוף שלי".

"איבדנו היום אדם יקר ובלתי נשכח, אשר העמיד דורות של שחקנים ותרם תרומה אדירה לעולם הבמה הישראלי", מסרה מנכ"לית תיאטרון הסמטה ותלמידתו של בילו, עירית פרנק. "תיאטרון הסמטה, צוות השחקנים והיוצרים משתתפים באבל הכבד ובכוונתו להקדיש ערב לזיכרו בתום ה-30. כבוגרת בית צבי וכתלמידתו של גרי בילו אני כואבת את
מותו הפתאומי. יהי זכרו ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דב נבון בהצגה "רופא בעל כורחו" בבית צבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראל סקעת, שלמד גם הוא בבית הספר למשחק בזמנו של בילו, מסר לוואלה! תרבות כי "גרי היה לי מורה לחיים במילותיו הטובות והפחות טובות, שחידדו בי את המקצועניות וחרדת הקודש לבמה והמקצוע. תחת המעטה הנוקשה ומעורר המחלוקות שוכן איש כן, אמיתי וטוב, שיודע בדיוק על מה הוא מדבר. אני מקווה שטוב לו ונוח לו במקום בו הוא נמצא".

לירז צ'רכי, מתלמידותיו של בילו, סיפרה לוואלה! תרבות כי "גרי האמין בי וגרם לי להבין שהכל אפשרי בזכות עבודה קשה, לא משנה מהיכן הגעתי ולמה אני קשורה". היא אמרה עוד כי "גרי הוא איש חזון מדהים, שהקדיש את כל כולו לאמנות. הוא לימד אותי וחישל אותי וכך כשהגעתי לעולם שבחוץ, הצלחתי להעריך אותו יותר בזכות השיעור שלימד אותי ועוד שחקנים רבים בבית הספר. כן ירבו אנשים כמותו שמקדישים את עצמם לאמנות כמוהו".

"משפחת תיאטרון הקאמרי אבלה על לכתו של גרי בילו לעולם אחר היום", נמסר מתיאטרון הקאמרי. "רבים מבוגרי בית צבי בתקופת כהונתו משחקים כיום בתפקידים ראשיים ואחרים על במת תיאטרון הקאמרי. ההצגה האחרונה בה צפה גרי בילו בתיאטרון הקאמרי הייתה קברט ממנה יצא נפעם לפני כשבועיים. רבים משחקני ובמאי הקאמרי היו תלמידיו ומוקיריו. מנכ"ל התיאטרון, נעם סמל, מסר כי "את אבדה גדולה לעולם התיאטרון. אישיותו של גרי בילו השפיעה על כל אחד ואחד משחקני משפחת התיאטרון בישראל בכלל וכמובן שחקני הקאמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully