וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 09: פו פייטרז ועוד שירים לשנה החדשה

28.12.2011 / 15:09

בלוג הרוקנרול של מני אבירם מקבל את פני 2012 עם פוסט מיוחד של שירים לתחילת השנה וכל הבלאגן שכרוך בה, מפו פייטרז ועד בליינד מלון

כל השקט הזה, ביום השנה החדשה

בונו בהופעה 2009. Dave Hogan, GettyImages
אבל בלעדיהם. בונו/GettyImages, Dave Hogan

ביום ראשון זה קורה. כבר. שוב. מקבלים את פניה של עוד שנה חדשה, ובאמת שהזמן עף כל כך מהר שזה מפחיד, ובעיקר דוחק בך לחשוב על כל מה שלא הספקת לעשות וכנראה גם לא תספיק. זאת, אלא אם תאזור מספיק אומץ בשביל לקבל את אותן ההחלטות הגורליות ומשנות המשחק שעמוק בפנים עדיין מקננות בך. מצד שני, תמיד אפשר להמשיך להדחיק.

אז נתנחם, כרגיל, במוזיקה, ובאלו שמצליחים לתאר במילים ובצלילים את כל אותן מחשבות ותחושות ומשמעויות שהיום הזה, סמן של התחלה חדשה, מקפל בתוכו, את התקווה ואת ההבטחות שאתה מבטיח לעצמך לקיים ואת הפחדים ואת הכמיהה לשינוי ואת הרמזים לאור בקצה המנהרה.

וכל ההקדמה הזאת מדוע? כי הגיע הזמן לספיישל שנה חדשה. שירים על ולכבוד האירוע המשמח והטעון גם יחד. יש לא מעט, אבל גם לא הרבה כפי שניתן היה לצפות. את המוכרים והמתבקשים (לא כולל השיר ההוא של U2, לא הפעם), ואת הכמעט מפורסמים. את אלו המוקדשים ליום הזה, ואת אלו שמרפרפים לסימבוליות שלו. וכמובן גם את זרם התודעה שלי, שמייחס הקשרים גם כשלא בטוח שהם קיימים.

אז שתהיה שנה טובה בכלל, ושנת רוקנרול טובה בפרט.

דת' קאב פור קיוטי - "The New Year"

ראשית כל השיר שהוא אב כל שירי יום החג הזה, היצירה המדויקת (כמעט כמו תמיד) של בן גיבארד. "אז זו השנה החדשה, ואני לא מרגיש שונה", הוא שר, וזה מלחיץ. מי דחף לנו לראש שחייב לבוא שינוי?

"Mountain Goats - "This year

"אני הולך לשרוד את השנה הזאת, גם אם זה יהרוג אותי". אפרופו דיוק, גם ג'ון דרניאל יודע דבר אחד או שמונה על הנושא.

קאונטינג קרואוז - "A Long December"

קל ללעוג לקאונטינג קרואוז, מתבקש להסתלבט על אדם דוריץ' והפריזורה שלו, אבל מי שקיטלג אותם כוואן היט וונדר בעקבות "מיסטר ג'ונס" לועס הראשים פספס את אחד מאלבומי הבכורה הכי שלמים ששמעתי, "August and Eveything After" מ-1993. הקטע הזה לקוח מאלבומם השני מ-96', ובקליפ מככבת קורטני קוקס. אלו שישימו את הדעות הקדומות והציניות בצד יזכו בטקסט שיכול על כל לב שעדיין פועם. "דצמבר ארוך ויש סיבה להאמין שאולי השנה הזאת תהיה טובה מקודמתה. אני לא מצליח לזכור את הדבר האחרון שאמרת כשעזבת, עכשיו שהימים עוברים כל כך מהר".

פו פייטרז - "This Will Be Our Year"

"זו הולכת להיות השנה שלנו, לקח לה הרבה זמן להגיע". דייב גרוהל עושה כבוד לקלאסיקה מסוף הסיקסטיז של הזומביז האנגלים, והגרסה הזאת דוחקת מהרשימה עוד שיר של הפייטרז שמתאים פה כמו כפפה: "Next Year".

הפליימינג ליפס - "(Just like (Starting over"

השיר של לנון - כאן בגרסה של הפליימינג ליפס - אמנם מדבר על לעשות רי-סטארט לזוגיות שלך, אבל רוב האנשים שוכחים לעשות אפילו את הדבר החשוב והבסיסי הזה, מרימים ידיים ונמוגים לאיטם אל תוך שגרה עייפה. אם אתם חייבים תאריך מיוחד בשביל להצית מחדש את האהבה שלכם, הנה הוא מגיע.

"The Dismemberment Plan - "The Ice of Boston

הלהקה האמריקאית שכבר לא ממש איתנו בסיפור על העולב של להיות לבד במסיבת סילבסטר. "תפתחו עוד בקבוק מבעבע, כן, הנה לחיי עוד שנה חדשה ארורה".

יו לה טנגו - "A Big Day Coming"

"ויש יום גדול שמתקרב, בערך במרחק מייל מכאן/יש יום גדול שמתקרב, אני לא יכול לחכות". יו לה טנגו מסתכלים לעתיד בעיניים, בלי פחד, אבל עם הרבה דיסטורשן. שיטה טובה.

"Silversun Pickups – "There's No Secrets This Year

השנה, בלי סודות. יותר טוב. עדיין בתחום הדיסטורשן, אחד מהשירים היותר טובים מתוך אחד מהאלבומים האהובים עלי ב-2009, של הלהקה מלוס אנג'לס.

"Badly Drawn Boy – "Year of the Rat

האם דיימון גאף מדבר על החוויה הכמעט תמיד לא מוצלחת של לצאת בסילבסטר? האם הוא רומז שישמח אם ירשמו אותו פלוס 1 למסיבה בבלוק?

"Rage Against the Machine – "Year Of Tha Boomerang

ואם כבר שנים שמקבלות כינוי, אז אחרי העכברוש מגיע הבומרנג. רייג' עם קטע עצבני מתוך האלבום השני שלהם "Empire", שיכול להיות בקלילות שיר הנושא של המחאה החברתית, חלק ב'.

"White Hassle – "Resolution

"בואי לא נדאג כשנהיה בני 30, אוקיי אוקיי זה יום השנה החדשה, החלטה החלטה, זה יום השנה החדשה". עד עכשיו לא הכרתי את הלהקה הניו יורקית ז"ל הזאת, אבל מבטיח, במסגרת ההחלטות לשנה החדשה, שאנסה להכיר. כלומר מבטיח לנסות.

"The Whigs – "Hand on my Heart

ההרכב מאטלנטה, שנמצא בסוג של קאמבק, מבקש דחייה בהחזר החובות בלהיט שלו מ-2008.

"Yeasayer – "2080

"זו שנה חדשה, אני שמח להיות כאן / זה אביב חדש, אז בואו נשיר / ב-2080 אני בטוח אהיה מת / אז אל תסתכל קדימה, אף פעם אל תסתכל קדימה". באמת, מה הטעם?

בליינד מלון - "Change"

אחת מהלהקות היותר אנדר רייטד שידע הרוק, והכל בגלל להיט ארור אחד, "No Rain". אבל שאנון הון ז"ל היה איש מוכשר והמוזיקה שלו היתה יפהפה לפרקים, כמו במקרה של השיר הזה, שמסיים את החגיגה של השבוע ונותן קונטרה לקטע הפותח של דת' קאב: אל תפחדו משינוי, ואל תפסיקו לחלום, כי מי שמפסיק לחלום, מת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully