וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול": תלונות נגד קידום התוכנית בתוכניות קשת

15.1.2012 / 16:50

מועצת הרשות השנייה תדון בתלונות צופים נגד הקידום האגרסיבי של הריאליטי המצליח של קשת בתוכניות הזכיינית: "ברור שזה מפריע לצופים", אומרים ברשות

נושא הקידום האגרסיבי של הזכייניות את תכניות הריאליטי ממשיך לתפוס תאוצה, ולאחרונה הוגשה תלונה נוספת על האופן שבו מקדמת זכיינית ערוץ 2 קשת את "האח הגדול" באמצעות תכניותיה האחרות ועל כמות הפרומואים לתכנית. לאחר שבתחילת החודש פנתה "התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת" לרשות השנייה בטענה כי קשת מקדמת באופן החורג מהמותר את "האח הגדול" בשידורים אחרים שלה ובמיוחד בתכניות הבוקר – עתה הוגשה תלונה זהה גם מצד חברת מועצת הרשות השנייה.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ד"ר עליזה לביא, חברת מועצת הרשות השנייה פנתה למנכ"ל מועצת הרשות השנייה מנשה סמירה בעניין והנושא צפוי לעלות בישיבת המועצה המתקיימת היום (ראשון). "בימים האחרונים, ערוץ 2 דוחף את ה"אח הגדול" במסגרת התכנים שלו: בתוכנית הבוקר, בתוכניות נוספות (כגון "דיבור ישיר") ובמודעות שרצות על המסך בתוכניות אחרות. לתחושתי, הם פשוט עוקפים את המגבלות ואת כמות הקדימונים", כתבה לביא למנכ"ל הרשות.

בתחילת החודש העביר מנכ"ל הרשות השנייה מכתב לזכייניות רשת, קשת וערוץ 10 ובו דרש מהן למתן קידום תכניות מסוימות בתוכניות אחרות. עוד התבקשו הזכייניות להימנע מלקדם תכניות במסגרת שידורי תכניות החדשות. בדומה לתלונות כלפי קשת, נבדקת גם תלונה כלפי הזכיינית המתחרה רשת והאופן שבו היא מקדמת בימים אלה את "The Voice" בתכניותיה האחרות.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הזכירה לביא כי נושא הפרומואים כבר נדון בעבר במסגרת קידום העונות הקודמות, וכי הנהלת קשת התחייבה לנהל פיקוח עצמי בנושא. "יש כללים בנושא פרומואים ויש זמן מיועד לחשיפה של התכניות", אומרת לביא. "אני חוששת שאנחנו נכנסים פה למעגל של קידום עצמי בתכניות של הזכיינית עצמה ואם המצב יימשך, אנו נאלץ להפעיל סמכויותינו ולהתערב בכך. יש בידנו את הכלים לאכוף. לא יעלה על הדעת שזה ימשיך באופן הזה, יש המון תלונות בנושא וברור שזה מפריע לצופים".

"כבר שוחחנו בעבר עם הזכיין על רגולציה עצמית, וייתכן שהם פשוט שוכחים וצריך להזכיר להם", אמרה לביא, וציינה כי היא מקווה שהנושא יעלה בישיבת מועצת הרשות. מהרשות השנייה נמסר כי הנושא נמצא תחת בדיקה. תגובת קשת לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully