וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיקס: החידושים של DC ומה קורה לספיידרמן החדש?

ענקית הקומיקס DC מתאימה את עצמה לעולם הדיגיטלי, גיבורה חדשה בשם פנדורה באה לעולם וספיידרמן החדש מתקשה להתאקלם. מדור הקומיקס של דניס ויטצ'בסקי

משנה לוגו, משנה מזל

תגידו שלום ללוגו החדש של חברת DC. אחת משתי חברות הקומיקס הגדולות בעולם קיימת מאז 1934, ובשש השנים הראשונות לקיומה כלל לא היה לחוברות שלה לוגו. מאז 1940, החליפה DC לוגו מספר פעמים, ולפני מספר ימים חשפה את זה החדש. יש שיטענו כי לאף אחד לא אכפת מלוגו, אכפת רק מהתוכן בחוברות, אך החותמת הזו מסמלת גם את הדרך החדשה אליה יצאה DC בסתיו האחרון.


הדרך החדשה היא למעשה ניסיון הנגשת התכנים הגדול ביותר שהחברה עשתה מאז ומעולם. נזכיר כי במקביל להשקה מחודשת של כל 52 הסדרות שלה, פתחה DC גם חנות לקומיקס דיגיטלי שמתעדכנת במקביל להגעת הגליונות לחנויות. הלוגו החדש, מעבר לכך שהוא נראה עתידני יותר, מתאים יותר לעידן הדיגיטלי, בסיס הלוגו החדש מאפשר יצירת הרבה גרסאות שמותאמות לסדרה או חוברת ספציפית, כדי להקל על המשתמשים החדשים.

מי צריך קומיקס מנייר?

ואם כבר בהפצה דיגיטלית עסקינן, בנובמבר האחרון הודיעה מארוול כי עד אפריל 2012, גם היא תביא את הסדרות שלה לחנות מקוונת ביום הגעתן לחנויות. אבל לא את כל הסדרות, כי אם את "רובן", ולא ביום אחד אלא בהדרגה. ונכון לעכשיו, סדרות חדשות נוספות לאט מאוד, כשרוב ההשקות "החדשות" בכל שבוע הן בעצם לחוברות ישנות.

אך מבחינה טכנולוגית, מדובר בהצלחה. מעבר לכך שהחנויות הינן כלל-עולמיות, ומקבלות כרטיסי אשראי ישראליים בלי בעיה, חווית הקריאה של קומיקס הן על המחשב, הן על טאבלט ואפילו על טלפון סלולרי מתבררת כסבירה לגמרי. נכון, אלו לא דפי נייר, והטאבלט הפופולרי בעולם (אייפד, כן?) כולל מסך שעדיין קטן יותר מהגודל הסטנדרטי של חוברת קומיקס, אך אפשר להתרגל לכך, והנוחות שבהפצה דיגיטלית מתעלה על החסרונות.

מי את, פנדורה?

הזכרנו את ההשקה המחודשת של חוברות מבית DC במהלך ספטמבר האחרון. נזכיר, החל מה-31 באוגוסט, ובמהלך כל חודש ספטמבר, השיקה DC את כל החוברות שלה מחדש, ביטלה חלק והוסיפה כמה חדשות. בסך הכל, נחשפנו לעולם חדש-ישן בתוך 52 סדרות. ומאחורי העולם הזה, נמצאת מישהי עם גלימה סגולה.


האשה עם הגלימה, שכנראה אחראית איכשהו מבחינה עלילתית לעולם החדש אותו אנחנו רואים, החלה להופיע ברקע בכל 52 החוברות החדשות כשאלה הושקו מחדש. ולפני מספר שבועות, החליטו ב-DC לחשוף פרט חדש עליה. קוראים לה פנדורה. וזהו, זה הכל. למה זה נחשף עכשיו? לא ידוע, אולי כהכנה לכך שהיא תתפוס את קדמת הבמה ותסביר למה היקום של DC השתנה כל כך.

איפה הקורים?

קו העלילה הראשון של מיילס מורלס בתפקיד ספיידרמן (לאחר מותו של פיטר פרקר) נגמר בסוף החודש שעבר, ובינתיים נראה שמדובר בהצגה מעניינת של הדמות. מורלס הוא ספיידרמן בעולם שלא רוצה אותו כגיבור על, עולם שעדיין רוצה לקבל את פיטר פרקר בחזרה. ודבר אחד שהיה לפיטר פרקר עדיין אין לו - רובה קורים. על עטיפת הגליונות הוא אולי מופיע עם קורים ביד, אבל בינתיים מורלס רק קופץ ממקום למקום

רובה הקורים, אגב, הוא פריט מעורר מחלוקת. עד הסרטים הקודמים בסדרה, לספיידרמן תמיד היה רובה קורים, ואילו בסרטים - שהצליחו בצורה מדהימה, יש לזכור - הוא ירה אותם מהידיים, מה שיצר בסיס מעריצים גדול שלא יודע כי לא מדובר ביכולת שהיגרה מהקומיקס (אפילו שהיא הוכנסה לקומיקס לזמן מה). והשאלה שנשאלה לקראת ההשקה המחודשת של סדרת הסרטים היא מה יקרה הפעם. התשובה? חוזרים לרובה המכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully