וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה: הבמאי תיאו אנגלופולוס מת בתאונת דרכים

25.1.2012 / 0:42

אנגלופולוס, מהקולנוענים הגדולים של יוון ואורח קבוע בישראל, נפגע מאופנוע בכבישי פיראוס ומת בבית החולים בגיל 76

טרגדיה בעולם הקולנוע: לפי דיווחים בתקשורת היוונית, הבמאי תיאו אנגלופולוס, מגדולי הקולנוענים במדינה, נספה הלילה (שלישי) בתאונת דרכים במהלך צילומי סרטו החדש, והוא בן 76. לפי הדיווחים, הבמאי נפגע מאופנוע בעת נסיעה בכבישי פיראוס, ומת מפציעותיו בבית החולים.

אנגלולופוס נחשב לא רק היוצר הכי גדול שהיה לקולנוע היווני בעשורים האחרונים, אלא לאחד מענקי המסך הגדול בכלל, וארון התארים שלו מלא עיטורים חשובים. בין השאר, קטף בפסטיבל קאן, אירוע הקולנוע היוקרתי בעולם, כמעט את כל הפרסים החשובים שיש לו להציע – דקל הזהב (על "נצח ועוד יום" ב-1998), פרס התסריט (ב-1984 על "מסע לקיתרה") והפרס הגדול של איגוד המבקרים (ב-1995 על "המבט של אודיסאוס"). גם פסטיבל ונציה ידע לכבד אותו, וב-1988 הוא קיבל שם את פרס אריה הכסף על "נוף בערפל".

אנגלופולוס, שהיה חביב במיוחד על מבקרי קולנוע ומורים לתחום, נהג לסקור בסרטיו את ההיסטוריה היוונית על כל רבדיה, ועשה זאת בצילומי נוף מרהיבים ובשוטים ארוכים ועתירי שתיקות. בהתאם לכל זה, ליצירותיו המורכבות היה ממד אפי, גם ברמת התוכן וגם במישור הסגנוני.

אנגלופולוס ביקר בישראל, גם בתקופות שבהן מרבית היוצרים הבינלאומיים נמנעו מלעשות זאת, והיה אורח פסטיבל הסטודנטים בתל אביב בתחילת שנות התשעים ופסטיבל הקולנוע של ירושלים ב-2009. באפריל האחרון היה אורח בית הספר לקולנוע סם שפיגל שבעיר הבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully