וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הסזאר: "הערת שוליים" בחוץ, ששון גבאי בפנים

27.1.2012 / 11:45

"החזיר מעזה" בכיכובו של השחקן הישראלי מועמד לפרס סרט הביכורים. "פוליס" המשטרתי הפתיע עם 13 מועמדויות, "הארטיסט" מאחוריו

הפתעה ברשימת המועמדויות לסזאר: היום בבוקר (שישי) הכריזה האקדמיה הצרפתית לקולנוע על המועמדים לפרס, המקבילה הלאומית לאוסקר, והשם המוביל אינו "הארטיסט" כי אם דווקא "פוליס".

הדרמה המשטרתית, שכבר זכתה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון, מועמדת ל-13 פרסי סזאר, ובהם בקטגוריית הסרט והבימוי לבמאית מיוואן. יש לציין כי הסרט נרכש להפצה בישראל, אולם לא ברור מתי, אם בכלל, יעלה לאקרנים באופן מסחרי.

"הארטיסט" אפילו אינו שני ברשימת המועמדים – כבוד זה שייך לדרמה הפוליטית "השר", שהוצגה בפסטיבל חיפה האחרון, ולה 12 מועמדויות. רק אז, במקום השלישי, ניצב "הארטיסט" עם עשר מועמדויות, ובהן כמובן בקטגוריות הסרט, הבימוי, המשחק והמוזיקה המקורית.

מיוחד מפסטיבל קאן: "פוליס" מתקבל בתשואות
"הארטיסט": סיקור מיוחד

שם בולט נוסף ברשימת המועמדים הוא "מחוברים לחיים" ("Intouchables") הקומדיה של הבמאים הצרפתיים-יהודיים אוליבייה נקש ואריק טולדנו, שנרשמה השנה במפתיע כאחת ההצלחות המסחריות הגדולות בצרפת עם כמעט 19 מיליון צופים בקופות המדינה – יותר מ"טינטין", "הארי פוטר" ו"הארטיסט" גם יחד, לשם השוואה. הסרט, שיופץ מסחרית בישראל במהלך חודש מרץ, קטף תשע מועמדויות.

נוסף ל"השר", "הארטיסט", "פוליס" ו"מחוברים לחיים", לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים גם "חוף מבטחים", סרטו הצרפתי של הפיני אקי קאוריסמקי, שכבר הופץ בישראל, "Pater", שהוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן האחרון, ו-"Decleration of War", הדרמה שנשלחה מטעם צרפת לטקס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר אך הפסידה את מקומה ל"הערת שוליים". גם סרט זה נרכש להפצה בישראל, אך לא ברור אם יעלה לאקרנים.

בקטגוריית הסרט הזר, שבה זכה בעבר "ואלס עם באשיר" הישראלי, נפקד מקומו של "הערת שוליים", שהופץ כבר השנה בצרפת. לעומת זאת, המתחרה העיקרי שלו על האוסקר, "פרידה" האירני, קיבל מועמדות, כמו גם "נאום המלך", "דרייב", "הילד עם האופניים", "ברבור שחור", "מלנכוליה" ו"האשה ששרה". באופן מפתיע, "עץ החיים" של טרנס מאליק, זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן, נעדר מהרשימה.

דיווח מיוחד מפסטיבל קאן על "Decleration of War"
"מחוברים לחיים": הטריילר

בכל זאת, יש נציגות ישראלית מסוימת בטקס: "החזיר מעזה", הסרט הצרפתי שבו מגלם ששון גבאי דייג עזתי, מועמד לסזאר בקטגוריית סרט הביכורים הטוב ביותר.

בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר, הקרב צפוי להיות בין ז'אן דוז'רדן מ"הארטיסט" לעומר סי, השחקן הפופולרי בצרפת כרגע, מ"מחוברים לחיים". בקטגוריית השחקנית הראשית, ברניס בז'ו מ"הארטיסט" תמצא עצמה בקרב מול קרין ויארד ומרינה פואה מ"פוליס", ומול ולריה דונזלי מ"Decleration of War". שמות בולטים נוספים ברשימת המועמדויות: רומן פולנסקי ויסמינה ראזה, המועמדים לפרס התסריט המעובד הטוב ביותר על "אלוהי הקטל". במאי הסרט, רומן פולנסקי, יעניק במהלכו פרס מפעל חיים לכוכבת הסרט, קייט ווינסלט.

טקס הסזאר עצמו יתקיים ביום שישי ה-24 בפברואר. האקדמיה הצרפתית אוהבת להפתיע ופחות אוהבת לפרגן לסרטים שזכו להערכה בינלאומית. לכן, אפשר בהחלט לדמיין תסריט שבו "הארטיסט" זוכה באוסקר אבל במגרש הביתי שלו, בצרפת, מפסיד את הפסלון ל"פוליס".

מיוחד: על "הדייג מעזה" בכיכובו של ששון גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully