וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד בכרי: "אולי לימור לבנת צריכה לעבוד ברייך השלישי"

רוני אפרת

30.1.2012 / 7:34

מוחמד בכרי תקף חזיתית את השרה לבנת, בעקבות דבריה על הצגה חדשה בכיכובו בצוותא: "היא לא מעניינת אותי, לא היא ולא המפגינים שלה"

"אני לא יודע מה לימור לבנת אמרה, זה לא מעניין אותי, לא היא ולא המפגינים שלה. אולי היא צריכה לעבוד ברייך השלישי", כך הגיב בשיחה עם וואלה! תרבות השחקן מוחמד בכרי לדברים שאמרה אמש (ראשון) השרה לימור לבנת על כוונת צוותא להעלות את ההצגה "בית ברנרדה אלבה" בהשתתפותו הערב (שני). ב"אם תרצו" קראו לצוותא שלא לתת במה לבכרי, שכן לדבריהם מדובר במי שמכפיש את שם חיילי צה"ל וסרטו הוגדר על ידי בית המשפט העליון כרצוף שקרים. לבנת אמרה כי היא מצפה מצוותא ל"שיקול דעת" בנושא, ואילו בצוותא אמרו כי אינם מאמינים בחרמות. בכרי כבר נשמע עייף ומותש מכל זה, ומעדיף להתמקד בהצגה שלפניו, שמולה יפגינו הערב פעילי תנועת "אם תרצו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין לא רואה ממטר. מוחמד בכרי בהצגה "בית ברנרדה אלבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שמאז פורסם בוואלה! תרבות כי ארגון "אם תרצו" מתכוון להפגין נגדו, הודף בכרי בקשות לתגובה על הופעתו בתיאטרון בהצגה אותה מביים בן דודו, מוניר בכרי (השניים עשו זאת בעבר בתיאטרון אל-מידאן) ושם הוא שב לשחק אחרי שנים רבות מחוץ לתיאטרון הישראלי. זאת, למרות שלמחזה שכתב פרדדיקו גרסיה לורקה אין קשר פוליטי. "זו קלאסיקה בינלאומית של משורר ספרדי שחי במאה הקודמת", אומר בכרי. "על כן אין למפגינים שום אחיזה במציאות – המחזה הוא ספרדי לכל דבר. הדבר היחיד שקשור לכאן, לישראל, הוא שהשפה היא עברית. המחזה נאמן למקור, הקונספציה והמשחק קלאסיות לחלוטין. זה תרגיל של בית הספר לאמנויות המופע, זה אפילו לא מסחרי".

מוחמד בכרי. אביב חופי
אפילו לא מסחרי. בכרי/אביב חופי

בהצגה עצמה מגלם בכרי תפקיד של אישה, לא פחות, המתאלמנת מבעלה ורודה בחמש בנותיה. "אני מגלם את ברנרדה כי כך הבמאי החליט", הוא אומר, "אין בזה שום פרובוקציה. אני בן 58 ואני בדיוק בגיל של ברנרדה, זה היה השיקול היחידי".

אחרי מאבק בשתי ערכאות נגד "ג'נין ג'נין" והפאזה החדשה, אתה מבין למה "אם תרצו" וארגוני המילואימניקים ממשיכים להילחם בך?

"כבר הרבה שנים מטיחים בי האשמות, זה לא חדש לי".


בלשכת השרה לבנת העדיפו שלא להתייחס לדברים

תאריכי הצגות "בית ברנרדה אלבא":

במועדון צוותא:

30.01 - בשעות 19:30 ו-21:00

בתיאטרון אל מידאן, בחיפה, רח' חורי 2,חיפה:

3.2 - בשעה 20:30

4.2 - בשעה 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully