וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "אם תרצו" הפגינו נגד מוחמד בכרי: "אבסורד שבצוותא נותנים לו במה"

רוני אפרת

30.1.2012 / 19:59

עשרות פעילי תנועת "אם תרצו" הפגינו מחוץ לצוותא במחאה על העלאת הצגה בהשתתפותו של בכרי וקראו "מוחמד בכרי לא רגוע, כולם יודעים שהוא צבוע"

עשרות פעילי תנועת "אם תרצו" הפגינו הערב (שני) מחוץ למועדון צוותא בתל אביב במחאה על העלאת הצגה בהשתתפותו של השחקן מוחמד בכרי. המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים עליהם הכיתוב "איפה הכבוד לחיילי צה"ל?" ו"יש זכויות אדם גם לחיילים", קראו קריאות, בהן "מוחמד בכרי לא רגוע, כולם יודעים שהוא צבוע", ושרו את ההמנון.

יונתן ואן קספל, מילואימניק שלחם בג'נין, מחה בשיחה עם וואלה! תרבות: "עשינו הכל כדי לא לפגוע באנשים חפים מפשע. הסרט של בכרי מציג אותי ואת הלוחמים שקברתי כחבורה של רוצחים. בית משפט קבע שהוא שיקר, הוא עשה את זה כדי לפגוע בחיילי צה"ל ובמימון הרשות הפלסטינית. הוא ממשיך עם זה ועם שקרים, שביצענו רצח עם. זה מוחמד בכרי. לא מזמן הוא קרא לחרם על התרבות ישראלית, אבסורד שבצוותא נותנים לו במה. הסרט שלו הוא חלק מהאינתיפאדה האלקטרונית של מדינות ערב נגדנו, ובגלל זה אנחנו פה".

ד"ר דוד צנגן, רופא חטיבה שלחמה בג'נין, קרא: "האיש הזה צריך לדעת שלהסית ולהוסיף אש למדורה כאן זה דבר נורא, זה דבר שגורם למלחמה, זה דבר שגורם לשנאה, אבל לו לא איכפת".

הפגנה של תנועת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי. נמרוד סונדרס
פעילי "אם תרצו" מפגינים הערב מחוץ למועדון צוותא בתל אביב/נמרוד סונדרס

קומץ פעילי שמאל הגיעו להפגין מול "אם תרצו" ונשאו שלטים ועליהם הכיתוב "סכנה – ארגון פשיסטי". משה טנא, מנכ"ל צוותא, הגיב להפגנה בשיחה עם וואלה! תרבות ואמר "אם מישהו יכול לפסול הצגה של צוותא כיוון שיש בה את מוחמד בכרי ולקרוא לזה תרבות מתקדמת, זו סתימת פיות. לא הקרנו את הסרט של בכרי, אם היה מבקש דבר כזה הייתי שולח אותו לכל הרוחות. יש לי ויכוח עם מוחמד בכרי על כל מה שנקרא שלום, אבל ויכוח מנהלים בסימפוזיון ולא בהפגנה".

אבי עוז, מנכ"ל האקדמיה לאמנויות המופע שמעלה את ההצגה
"בית ברנרדה אלבה" בהשתתפותו של בכרי, אמר הערב: "אנחנו עושים פה תיאטרון. השחקן הזה פעמיים זוכה מהאשמה הזו בבית המשפט העליון. הוא שחקן ענק ובגלל זה בחרנו בו. הוא גילם את התפקיד בערבית בהצלחה, וחשבנו שזה דבר מאד טוב לתלמידות שלנו. כולן מעריצות אותו. באנו לעשות תיאטרון, לא לטפל בביוגרפיה של כל אחד".

הפגנה של תנועת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי. נמרוד סונדרס
מפגיני שמאל נושאים שלטים נגד "אם תרצו" מחוץ למועדון צוותא בתל אביב/נמרוד סונדרס

עוד בשבוע שעבר קראו בתנועת "אם תרצו" לצוותא שלא לתת במה לבכרי, שכן לדבריהם מדובר במי שמכפיש את שם חיילי צה"ל ושסרטו "ג'נין, ג'נין" הוגדר על ידי בית המשפט העליון כרצוף שקרים. שרת התרבות והספורט לימור לבנת הגיבה לקריאה של "אם תרצו" ואמרה כי היא מצפה מצוותא ל"שיקול דעת" בנושא, ואילו בצוותא אמרו כי הם אינם מאמינים בחרמות.

בשיחה עם וואלה! תרבות טרם ההפגנה הגיב בכרי לדברים שאמרה לבנת בצורה חריפה: "אני לא יודע מה לימור לבנת אמרה, זה לא מעניין אותי, לא היא ולא המפגינים שלה. אולי היא צריכה לעבוד ברייך השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully