וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויטני יוסטון מתה: שירי מימון נפרדת מהמודל לחיקוי

שירי מימון

12.2.2012 / 16:39

מהדיסק הראשון, דרך גרסאות הכיסוי ועד השיר בחתונה של האח: הזמרת שירי מימון נפרדת בעצב מוויטני יוסטון שכה העריצה. מיוחד לוואלה! תרבות

וויטני ואני

שירי מימון. אריאל בשור, ספק 500
הקול. הכל מתחיל בקול. שירי מימון/ספק 500, אריאל בשור

אני זוכרת שקיבלתי את הדיסק הראשון בחיי. הוא היה של וויטני יוסטון. התייחסתי אליו בחרדת קודש, היות ו-וויטני ייצגה עבורי את החלום. היא הייתה מודל לחיקוי, הזמרת הגדולה בכל הזמנים בעלת הקול האדיר והעוצמתי, המרגש והייחודי שהפך להיות חלק מפסקול חיי.

לימים, כשכבר הפכתי את התחביב למקצוע וסיימתי לשיר עם מברשת שיער מול המראה ועליתי באומץ על במה מול קהל אמיתי, לא היססתי וכיוונתי הכי גבוה - שרתי את שיריה. כנערה, נבצר ממני לקחת שיעורי פיתוח קול ולא ממש זכיתי להכוונה מקצועית לכן לא נותר לי אלא ללמוד מהטובים ביותר - להאזין לדיסקים של אותם זמרים שפרצו את כל הגבולות , זכו בכל הפרסים ומיקמו עצמם בפסגת הפירמידה כמובילי הדור בתחום האר אנ' בי והפופ. וויטני היתה אחת מהם.

קטע נדיר: מימון מבצעת וויטני יוסטון

עם סיפור חיים של ילדה ממעמד הביניים כשאמה, סיסי יוסטון, היתה זמרת ליווי ידועה, דודניתה הזמרת המפורסמת – דיון וורוויק והסנדקית שלה היא לא אחרת מאשר ארית'ה פרנקלין, לא היה ספק לאן החיים ייקחו אותה. יפיפייה ובעלת קול מלאכי הגיעה יוסטון אל הפסגה.

מבחינתי , השיא של יוסטון היה ב-1992 כשהוציאה את השיר " I Will Allways Love You" , שיר הנושא של הסרט "שומר הראש", בו גם שיחקה וזיכה אותה בשלושה פרסי גראמי. ביצועה הקולי לשיר האהבה המדהים הזה (שהוא במקור של דולי פרטון) המיס אותי. אני, כזמרת, לקחתי מיד את האתגר והפכתי את השיר הזה לשיעור. בדואט הנדיר בין שתי האייקוניות שלי, מריה קארי ו-וויטני, אפילו שם, האפילה וויטני על מריה וגנבה את ההצגה. קולה היה חזק, בריא, מלא עוצמה ונוכחות ובהחלט ניתן היה להבחין שזהו אחד מרגעיה שאנצור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בשנים האחרונות, וויטני לא סיפקה לקהל מעריציה סיבות להתגאות. עם נישואים עצובים שכללו הרבה אלכוהול, סמים ואלימות , שנתנו אותותיהם בקולה וקריירה מידרדרת, נותר לי להסתפק בזיכרונות מתוקים. בכל הופעותיה האחרונות בציבור נראתה ווויטני בעיקר עצובה. אני לא יכולה להימנע מהמחשבה על מלכת הפופ ששברה כל שיא אפשרי, ובסוף מתה לבדה בחדר במלון בלוס אנג'לס. אותה וויטני החזקה, בעלת הקול האלמותי וויתרה על החיים.

אחת לכמה חודשים אני אוהבת להתרפק על העבר ולשים לי פלייבק של אחד משיריה ולשיר בקולי קולות. להתרפק גם על חלומותיי הישנים כילדה, לעמוד על במה, לשיר, לרגש ולהתרגש, לשמוע את קול התשואות ולתת שואו שיכולתי ללמוד רק ממנה.

וויטני יוסטון מופיעה בטקס פרסי המוזיקה האמריקאים בלוס אנג'לס, 2009. רויטרס
ללמוד מהגדולה מכולן. יוסטון/רויטרס

הזמרות המובילות היום מודות כמה יוסטון היוותה עבורן מודל. מליידי גאגא, כריסטינה אגילרה (שהשיר הראשון שהקליטה היה שלה "I Wanna Run to You", שיר שזיכה אותה בחוזה תקליטים, שיר שביצעתי בחתונתו של אחי, אגב) ג'ניפר הדסון, ליאונה לואיס ועד המלכה החדשה בעסק, ביונסה , כולן הושפעו ממנה. אני מצדיעה לה, ובלי שידעה על כך, היא גידלה דור שלם של זמרות בכל העולם.

עכשיו אלך לבחור לי שיר ואתרפק על מה שנשאר.

וויטני יוסטון: דפנה לוסטיג נפרדת מאגדה טרגית
וויטני יוסטון: הבעל בכה ואמר "אני אוהב אותך וויטני"
וויטני יוסטון: איך היא התרסקה?
וויטני יוסטון: נפרדים מהזמרת בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully