וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 16: תתפלאו, וויטני יוסטון היתה גם רוקנרול

15.2.2012 / 7:00

בלוג הרוקנרול של מני אבירם עם קאברים לדיווה שהלכה לעולמה, הופעה של בון איבר, גרסאות סינתיסייזר לדינוזאור ג'וניור ואחד האלבומים הטובים של שנות ה-2000

איטס וויטני, ביץ'

וויטני יוסטון עטיפת סינגל.
סקס, סמים ו... סמים. יוסטון

וויטני יוסטון היתה רוקנרול. לא תמיד, לא במובן המילולי של המילה, אבל לגמרי ברוחה. תמיד חיבבתי אותה. רקדתי איתה, דיסקו וסלואו, כשזה עדיין היה גזעי. ובכן, תנצב"ה. תרומתי הצנועה למורשתה הם שני קאברים לשניים מלהיטיה הגדולים. הראשון של הלמונהדס (חבר אמר השבוע שהוא לא סובל אותם, ועל כך נאמר: פחחח), השני של איש הטוקינג הדס דיוויד ביירן.

"A Place to Bury Strangers – "I Lost You

ועכשיו לעסק. נתחיל עם הרעשנים הניו יורקים, שהוציאו בשבוע שעבר אי.פי חדש ומצוין, "Onwards To The Wall" שמו. האווירה היא ג'וי דיוויז'ן או ג'יזס אנד מארי צ'יין עם רגל על הגז, רוקנרול לחללים חשוכים ומלאי הבטחות, שלא מוותר על הרומנטיקה בשביל הדיסטורשן. אני חושב שההיילייט הוא הקטע הפותח, אבל הנה כל חמשת השירים של תצוגת התכלית הזאת להאזנה.

"J Mascis and the Electronic Anthology Project - "Tarpit

החדשות האלו הן מעט ביזאר, אבל הסוף דווקא טוב: קבלו שת"פ של איש דינוזאור ג'וניור ג'יי מאסיס ושל הבסיסט של הלהקה המצוינת בילט טו ספיל, ברט נלסון. נלסון זה, חובב מוזיקת ניו ווייב אייטיזית, הרים ב-2009 את ה- Electronic Anthology Project והקליט שוב שבעה שירים של להקת האם שלו, רק שהפעם בסגנון שנות השמונים, ללא גיטרות, רק עם סינתיסייזרים ומכונות תופים. ראה כי טוב, הרחיב את היריעה ושכנע את מאסיס לשתף איתו פעולה באלבום גרסאות סינתיות לשירים של דינוזאור ג'וניור. הנה הירייה הראשונה, ביצוע לקטע מתוך האלבום " You're Living All Over Me" מ-87'. אני אוהב את זה.

"Bad Veins – "Dancing on TV

התואר הכפול של שיר וקליפ השבוע הולכים לצמד הזה מסינסנטי, שיוציא באפריל את אלבומו השני, "The Mess We've Made". השיר הוא חגיגת אינדי מדבקת, הקליפ עושה כבוד לתוכניות טלוויזיה מהסבנטיז וגם ל"Take on Me" של א-הא.

"Willis Earl Beal – “Take Me Away

על וויליס ארל ביל, הסינגר-סונגרייטר השחור משיקגו, כבר כתבתי כאן. עכשיו מגיעה עוד חתיכה מאלבום הבכורה שלו בלייבל XL, שינחת במרץ. בלוז מלוכלך, הפקה ביתית, משהו חדש, אחר, אותנטי, עם נשמה.

"White Rabbits – "Temporary

אחרי “Heavy Metal” מגיע הקטע השני מתוך האלבום השלישי של הארנבות, "Milk Famous", שייצא בתחילת מרץ. לי זה מזכיר שקשוקה בין דת' קאב פור קיוטי להוט צ'יפ.

"Beach Fossils – “Lessons

הבי-סייד לסינגל החדש של הברוקלינאים, "Shallow", מתוך אלבום שני שייצא מתישהו השנה. דרים-פופ להמונים.

"Cults – “You Know What I Mean

קאלטס בחרו בשיר הכמעט פיפטיזי הזה, מתוך אלבום הבכורה של הצמד הניו יורקי מהשנה שעברה, להיות הסינגל החדש שלהם. הם גם תפרו לו קליפ מצוין.

"The Head and the Heart – "Down in the Valley

וסוף סוף הסיאטלים מוציאים קליפ רשמי לאחד השירים הכי טובים של 2011, משחקים לך גם עם הראש וגם עם הלב וגורמים לך (שוב) לבכות את גורלך שלא שם אותך בלהקת רוקנרול.

בון איבר - "Perth"

כל שבוע והבון איבר שלו. רגע לפני החגיגה בגראמיז הגיע ג'סטין ורנון לתוכנית של ג'ימי פאלון והרביץ ביחד עם הרוטס ביצוע של 8 דקות לשיר הקסום הזה.

"בון איבר": ראיון עם ג'סטין ורנון, המוזיקאי הכי חם בשטח

השינז – "Simple Song"

רגע לפני סיום – ספיישלון שינז. ג'יימס מרסר הגיע לתחנת הרדיו 91X בסן דייגו וביצע כמה שירים, כולל שניים מהאלבום החדש של השינז, שייצא במרץ. "Simple Song" פה כמובן, אבל עוד שיר מהאלבום, "It's Only Life", בוצע ונחתך מיוטיוב רגע אחרי שהסשן הזה עלה. למרות זאת יש פה מספיק דברים אחרים כדי לגרום לכולם להיות מרוצים, כולל "New Slang".

פצצה מהעבר

אני זוכר שהייתי עצוב כשגראנדדי הודיעו ב-2006 שהם מתפרקים, למרות שאף פעם לא הייתי מהמעריצים הכבדים שלהם, להבדיל מכמה מחבריי. אבל "The Sophtware Slump", האלבום השני שלהם מ-2000, הוא אחד האלבומים הטובים של העשור ההוא, ומאוד אהבתי אותו, מוזיקלית וטקסטואלית, על קונספט האדם נגד המכונה שלו. אהבתי גם את הזקנים של ג'ייסון ליטל וחבריו, שהקדימו את זמנם. ליטל חבר היום בלהקה בשם Admiral Radley, שאני לא מכיר, וגראנדדי כבר לא יהיו ה"רדיוהד החדשים", כפי שמישהו נורא רצה בזמנו. זה שיר יפה ועצוב מתוך "The Sophtware Slump".

"The Sophtware Slump" של גראנדדי: אלבום מכונן ביחסי האדם והטכנולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully